Tjenare, har en Derbi Senda sm -03 (30 moped.) Just nu är den trimmad med bara ett gianelli 2t och 12-70 drev, och jag tänkte bara undra när jag ska dra upp den i farten? För det är ju typ omöjligt på låga varv, så tänkte undra om jag då ska växla upp den till två;an och när effekten kommer så drar jag upp den?
Seenz skrev:Tjenare, har en Derbi Senda sm -03 (30 moped.) Just nu är den trimmad med bara ett gianelli 2t och 12-70 drev, och jag tänkte bara undra när jag ska dra upp den i farten? För det är ju typ omöjligt på låga varv, så tänkte undra om jag då ska växla upp den till två;an och när effekten kommer så drar jag upp den?
går nog i fart och stillastående men du kan ju rycka där du känner att den får effekt, med rycka menare jag koppling osv
Seenz skrev:Tjenare, har en Derbi Senda sm -03 (30 moped.) Just nu är den trimmad med bara ett gianelli 2t och 12-70 drev, och jag tänkte bara undra när jag ska dra upp den i farten? För det är ju typ omöjligt på låga varv, så tänkte undra om jag då ska växla upp den till två;an och när effekten kommer så drar jag upp den?
går nog i fart och stillastående men du kan ju rycka där du känner att den får effekt, med rycka menare jag koppling osv
då menar du dra in kopplingen och dra på med rätt bra gas, släppa och trycka upp?
Seenz skrev:
då menar du dra in kopplingen och dra på med rätt bra gas, släppa och trycka upp?
Ja.
Okej, men om jag sätter på min 21mm förgasare, insug samt sportluffilter, tror ni det räcker med att rycka upp den då?
Du kan förmodligen rycka upp den nu, jag klarade ju rycka upp min med bara thrower, kompisens mrx med bara tk etc...
En kompis klarar att rycka upp sin Gilera RCR helt original, utan att röra kopplingen dvs.
Allt handlar om teknik.
Kan hända att den blir svagare på bottendraget med 21mm förgasare, då det nästan är för stort för 50cc, men det märker du ju.
Bara att öva!
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Seenz skrev:
Ja.
Okej, men om jag sätter på min 21mm förgasare, insug samt sportluffilter, tror ni det räcker med att rycka upp den då?
har själv inte testat köra bakhjul för köpte min moppe den här vintern, men varför inte använda kopplingen? alla säger ju att det är smidigt och bra sätt. Tror itne du får gasres utan 70+cc cylinder