Skrämen är helt svart efter omstart

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Skrämen är helt svart efter omstart

Inlägg av DEA!! »

Tjena! I måndags skulle jag installera windovs på min nybyggda dator. Den startade första gången utan några som helst problem. Tryckte in skivan och följer instruktionerna "sätt i skivan och starta om datorn". Sagt och gjort. När jag stängt av den passade jag på att dra ur min HDD så att jag skulle vara säker på att operativet skulle hamna på min SSD. Sen efter det kan jag inte få någon bild på skärmen? Sedan efter ett tag så slocknade mitt tangentbord? Testade det till en annan dator och där fungerade det. Så frågan är om mina USB gått hem med? Fläktarna går!

Så min misstanke är ju att moderkortet gått hem. Har i dagsläget:
https://www.inet.se/produkt/1902237/asr ... me4-m-matx

Har testar med:
VGA (VGA NO SIGNAL)
HDMI (HDMI NO SIGNAL)
DVI (NO SIGNAL)

Åtgärder:
Har kopplat till moderkort och grafikkort
har kört utan grafikkort
har tagit ur batteriet på moderkortet
testat med annan skärm
startat om datorn x antal gånger

Gärna snabba svar så att jag kan beställa ett nytt eventuellt så fort som möjligt!

Supporten på Inet.se verkar död, inga svar...

MVH
Årets Styrelsemedlem 2013
StruTsen_b
Svårstartad skrothög

Inlägg av StruTsen_b »

Hade ett liknande problem med min när jag byggt ihop den.
Testa att bara ha i ett ram minne i "port 1" när du startar datorn. Funkar det då så stäng av den och sätt i resten:)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Jag råder dig till att testa det som killen ovan säger, annars fråga på sweclockers.
Skriv alla dina datorspecifikationer när/om du skriver där, det kan spela större roll än man tror faktiskt.

funkar ingen USB-port alls? Bak på moderkortet eller i fronten, gissar att du har USB där med.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Awwee »

ett typiskt fel kan vara att man satt skärm kabeln i moderkortets inbyggda graffikkort och inte i ditt "riktiga" graffikkort. Man vet ju aldrig =)
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Efter att ha haft batteriet ute 30min så hoppade det igång!

Installerade windows 8, när den startade om sig själv så startade den aldrig om.. detr svart o bara musen syns. Startade om den manuellt och likadant. . Tryckte reset och då kommer jag til en felsökningsguide?
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar