Tjena min mopeds styre är väldigt lätt att vrida och kan därför vara riktigt farligt om man kommer i en hög hastighet och t.ex skulle köra på en sten som gör att styret då vrider sig , i mitt styres fall väldigt enkelt. Då kommer min fråga hur kan jag göra så mitt styre blir tyngre att vrida?
Bästa tipset är att undvika att köra på stenar, men om du prompt vill göra det så håll styret rakt.
Folk som åker i skogen i hög fart, tror du att de klagar på att man kan svänga? Nej, de håller styret rakt bara.
p0d1 skrev:Alla styren är lätta att vrida enligt mig.
Bästa tipset är att undvika att köra på stenar, men om du prompt vill göra det så håll styret rakt.
Folk som åker i skogen i hög fart, tror du att de klagar på att man kan svänga? Nej, de håller styret rakt bara.
Ja förstår jag , men du vet inget sätt man kan få sitt styre att bli tyngre att vrida?
Mvh
är inte säker, men man borde (teoretiskt sett) kunna plocka isär VadDetNuHeter där gaffeln sitter fast i ramen, och ta bort all smörjning, om det finns sådant där
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
på aerox så kan man justera trögheten lite genom att dra åt muttrarna som håller fast gaffeln i ramen lite hårdare. det är dock inget jag skulle rekommendera då det förmodligen sliter ut lagerna betydligt snabbare.
håll ett stadigt grepp om styret istället så klarar du nog dig fint.
Tar för givet att TS har en scooter då det ligger i scooter-delen.
Ett styre är till för att styra med, inte att hålla i sig.
99,99% av alla fall där wobbel uppstår vid körning utav ett tvåhjuligt fordon så beror det på föraren som håller i styret som det vore på liv och död, man ska hålla i sig med benen genom att klämma åt, svårare på en scooter men det går.
p0d1 skrev:Alla styren är lätta att vrida enligt mig.
Ja förstår jag , men du vet inget sätt man kan få sitt styre att bli tyngre att vrida?
Mvh