Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

syns gör de la men inte så mycket som man skulle tro+ har ju kvar magen så den förstör nog de mesta^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
xdlololol
Elmoped

Inlägg av xdlololol »

david96 skrev:syns gör de la men inte så mycket som man skulle tro+ har ju kvar magen så den förstör nog de mesta^^
vad fan babblar du om syns det eller syns det inte?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

xdlololol skrev:
david96 skrev:syns gör de la men inte så mycket som man skulle tro+ har ju kvar magen så den förstör nog de mesta^^
syns, men syns knappast så mycket som de gör på andra i min vikt klass :P? fattar du ? har inga magmuskler men man ser reveben, men har fortfarande kärlekstaget längst ner :P
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

david96 skrev:
xdlololol skrev:
syns, men syns knappast så mycket som de gör på andra i min vikt klass :P? fattar du ? har inga magmuskler men man ser reveben, men har fortfarande kärlekstaget längst ner :P
Alltså en typical gamer kropp, har knappt sett en hantel! hehe.

Fråga mig, lägg upp en bild på er själva så rangar ja eran kropp som "the typcial......"
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

difaren skrev:
david96 skrev:
xdlololol skrev: vad fan babblar du om syns det eller syns det inte?

Fråga mig, lägg upp en bild på er själva så rangar ja eran kropp som "the typcial......"
Hehe bögvarning ^^
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Börniee skrev:
difaren skrev:
david96 skrev: syns, men syns knappast så mycket som de gör på andra i min vikt klass :P? fattar du ? har inga magmuskler men man ser reveben, men har fortfarande kärlekstaget längst ner :P

Hehe bögvarning ^^
Ja, hahaha. Hoppas du inte tror jag var seriös bara!!!!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

nja alltid sportat, dock alltid varit tjock sen jag var liten :P men kommer fixa till sig till sommaren de kan jag lova dig :P

är mest skin nu :oops:
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

david96 skrev:nja alltid sportat, dock alltid varit tjock sen jag var liten :P men kommer fixa till sig till sommaren de kan jag lova dig :P

Det tar tid att bygga muskler så förvänta dig inte alltför mycket.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

difaren skrev:
david96 skrev:nja alltid sportat, dock alltid varit tjock sen jag var liten :P men kommer fixa till sig till sommaren de kan jag lova dig :P

är inte helt borta :P

dock skyller jag på mina förädlras matkunskaper XD börja laga mat när jag börja träna och gått ifrån överviktigt med dåligt allt till bra i allt :P

men difaren, så mycket större än mig är du nog inte ;)

ska försöka fixa några bilder, få se sen bara om man vågar lägga upp dem :oops:

okej var lite snälla nu, alltid varit tjock så inte van vid sådana här bilder, först gången :O ingen hemma så fick ta själv men iallfall man ser :P är mycket bättre än förut men längst ner blää-.-
även ätit upp mig lite ligger på 64 kg nu och 175 lång låg på 58 innan de var alldeles för lite

en spännis bild kommer i framtiden :P tycker difaren har tillräckligt med runkmaterial ifrån oss nu :D
[spoiler][spoiler][spoiler][spoiler]
[spoiler]
Bild
Bild
[/spoiler][/spoiler][/spoiler][/spoiler][/spoiler]
Användarens profilbild
Jeka
Elmoped

Inlägg av Jeka »

SNODDAS15 skrev:Undrar vad ni skulle rekommendera för kroppsdelar som man ska träna om man bara är på gymmet 1gång i veckan för man tränar fotboll 2ggr i veckan + fys?

-mage?
-axlar?
-armar?
elr nåt annat?
Du ska träna explosiv träning, samt din bål.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

david96 skrev:
difaren skrev:

är inte helt borta :P

dock skyller jag på mina förädlras matkunskaper XD börja laga mat när jag börja träna och gått ifrån överviktigt med dåligt allt till bra i allt :P

men difaren, så mycket större än mig är du nog inte ;)

ska försöka fixa några bilder, få se sen bara om man vågar lägga upp dem :oops:

okej var lite snälla nu, alltid varit tjock så inte van vid sådana här bilder, först gången :O ingen hemma så fick ta själv men iallfall man ser :P är mycket bättre än förut men längst ner blää-.-
även ätit upp mig lite ligger på 64 kg nu och 175 lång låg på 58 innan de var alldeles för lite

en spännis bild kommer i framtiden :P tycker difaren har tillräckligt med runkmaterial ifrån oss nu :D
[spoiler][spoiler][spoiler][spoiler]
[spoiler]
Bild
Bild
[/spoiler][/spoiler][/spoiler][/spoiler][/spoiler]
Du får börja käka mera david så du blir lite mer grövre och så man inte ser revbenen mm ;)
Btw: du e inte tjock :p
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av SNODDAS15 »

Jeka skrev:
SNODDAS15 skrev:Undrar vad ni skulle rekommendera för kroppsdelar som man ska träna om man bara är på gymmet 1gång i veckan för man tränar fotboll 2ggr i veckan + fys?

-mage?
-axlar?
-armar?
elr nåt annat?
explosiv menas med? :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

haha du var ju fan inte tjock? man ser dock att du drar in magen ;)

men vad är själva grunden till att tappa fett istället för vikt? jag käkar så mycket protein jag kan...

är grejjen att inte tappa vikt genom mindre mat utan att äta mycket mat men att träna bort kalorier?
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

PK skrev:haha du var ju fan inte tjock? man ser dock att du drar in magen ;)

men vad är själva grunden till att tappa fett istället för vikt? jag käkar så mycket protein jag kan...

är grejjen att inte tappa vikt genom mindre mat utan att äta mycket mat men att träna bort kalorier?
Kroppen kan bara ta in en viss del protein. Och det proteinet som blir överflöd blir fett.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

PK skrev:haha du var ju fan inte tjock? man ser dock att du drar in magen ;)

nejdu david du var verkligen inte tjock jämfört med mig och pk som har lite mer att ta av :wink:

pk:
jag käkar rätt så mycket, dock bra mat med rätt lite kolhydrater. men jag rör på mig desto mer. minst 1 mil om dagen men oftast mer än så. tycker att det går ganska bra för mig faktiskt, tappar i snitt 1,5kg/vecka och minskar 0,5-1cm runt midjan/vecka

jag tror att kombinationen av bra mat och att du kör mycket kondition är vägen att gå för att nå resultat :)

jag har faktiskt gått ner 8 kilo och minskat midjemåttet med 5cm i år genom att röra på mig mycket och att käka bättre :)

EDIT: tror desutom att det kan vara svårt att hinna bygga muskler lika snabbt som du tappar vikt i rent fett så du kommer nog att minska i vikt hur du än gör till en början iaf :roll:
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

SNODDAS15 skrev:
Jeka skrev:

-mage?
-axlar?
-armar?
elr nåt annat?
explosiv menas med? :)
Dock beror det ju på. Vill du gå upp i vikt ska du ju inte köra explosivt.

Explosivt= 1-5 reps (explosiv träning= Du blir stark alltså du blir som en kanon, när det händer så exploderar det. Men inte sega muskler)
Muskelökning= 8-12 reps (För att gå upp i vikt)
Rehab/Sega muskler= 15-20 reps.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Grabbar, ska fixaa en fräschhhhhhh Bicepsbild!
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

difaren skrev:Grabbar, ska fixaa en fräschhhhhhh Bicepsbild!
Kommer det upp ikv? Vill gärna ha litet runkobjekt. Så slipper jag leta folk på facebook :roll:
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Ryggbild.. inte tränat skiten på 1,5veckor pga skada.
Här har ni en kvällsbild!

[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

difaren skrev:Ryggbild.. inte tränat skiten på 1,5veckor pga skada.

[spoiler]Bild[/spoiler]
ser inte dumt ut! :D
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

PK skrev:
difaren skrev:Ryggbild.. inte tränat skiten på 1,5veckor pga skada.

[spoiler]Bild[/spoiler]
ser inte dumt ut! :D
Tackar, taggar rygg/biceps imorgon(IDAG)!
Sedan bjuder jag på stig helmer frillan.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Eftersom alla andra lägger upp bilder får väl jag med göra det då :roll: Känns dock lite bögig, men får väl gå...

[spoiler]Bild

Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Går och funderar lite smått på om man ska börja med något kosttillskott?

jag håller just nu på att försöka bli av med allt fett som har satt sig lite varstans men jag försöker även bygga lite muskler.

är det värt att köpa något som kan hjälpa mig lite på vägen mot en mer väldefinierad kropp eller är det bortkastade pengar om man främst är ute efter att minska mängden fett på kroppen?
finns det något tillskott ni skulle rekomendera för mina ändamål? :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Demuz skrev:Går och funderar lite smått på om man ska börja med något kosttillskott?

jag håller just nu på att försöka bli av med allt fett som har satt sig lite varstans men jag försöker även bygga lite muskler.

är det värt att köpa något som kan hjälpa mig lite på vägen mot en mer väldefinierad kropp eller är det bortkastade pengar om man främst är ute efter att minska mängden fett på kroppen?
proteinshake är ju givet. star nutrations whey 80 på gymgrosisten är riktigt billigt och riktigt bra :)

ska du bränna fett så finns det fatburners som skyndar på det lite. funderat på det själv men är för dyrt tycker jag :/

sen när man kör bara muskler så kör man på gainer + protein! :)

något annat skulle jag dock inte köra på..
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

PK skrev:
Demuz skrev:Går och funderar lite smått på om man ska börja med något kosttillskott?

proteinshake är ju givet. star nutrations whey 80 på gymgrosisten är riktigt billigt och riktigt bra :)

ska du bränna fett så finns det fatburners som skyndar på det lite. funderat på det själv men är för dyrt tycker jag :/

Meeeeen gainer innehåller ju 25g protein/port de duger ju tycker jag.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Jag har svårt att gå upp i vikt och funderar nu på att köpa rena kolhydrater. Vad tror ni om det? Eller har ni några andra tips på att få matlust?

Jag tycker det är så sjukt tråkigt att äta så vissa helger kanske jag bara äter 1ggn på lördagen och 1ggn på söndagen. Sen så kan jag inte äta få stora måltider, utan jag vill äta många små? Så ofta blir det inte att jag orkar gå ner och ta mig något att äta...
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

DiNozzan skrev:Jag har svårt att gå upp i vikt och funderar nu på att köpa rena kolhydrater. Vad tror ni om det? Eller har ni några andra tips på att få matlust?

Jag tycker det är så sjukt tråkigt att äta så vissa helger kanske jag bara äter 1ggn på lördagen och 1ggn på söndagen. Sen så kan jag inte äta få stora måltider, utan jag vill äta många små? Så ofta blir det inte att jag orkar gå ner och ta mig något att äta...
min bror köra på de fast han blandar de i sin proteindrink istället för gainer och funkar bra för honom

billigare ju med än gainer

dock inte bra att ersätta vanllig mat försök att äta mer så blir de bättre
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

PK skrev:

okej! :)

har kikat lite på whey 80 nu, vilken smak ska man köra på då? någon du kan rekomendera? :)
hur länge räcker en påse på 1kg? ska man köpa 1kg eller 4kg?

tror ni det är lugnt att beställa från gymgrossisten fast man är 17? står ju att dom inte kontrollerar ålder så :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

ta 4 kg choklad har ett kilo hemma och snart halvvägs på 1 vecka..
Användarens profilbild
CPICharlie
Elmoped

Inlägg av CPICharlie »

jag tränar 5-6 dagar i veckan, just nu kör på whey-80 (päron/vanilj) Gainer Pro vanilj, och kreatin, byggt rätt mkt och ökat mycket på bara en månad,
började gymma nu i år, 4 januari tror jag de var ganska exakt!:D
började med 40 kg benkpress, och imorgon är de ju bröst dax så ska se om man pallar några reps på 80 kg, hantelpress börja jag med 10kgs hantlarna, tränar nu med 30kgs, men har man bara motivationen till att dra dit, och ät rätt så blir allt som du vill tillslut!:D
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Har ni några bra övningar till knäna?? ;)
Inte utfall eller knäböj!! Vill helst bara ha på knäna!
Är det cykling som gäller? :)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
Användarens profilbild
JakobRRX
Elmoped

Inlägg av JakobRRX »

Demuz skrev:
PK skrev:

okej! :)

har kikat lite på whey 80 nu, vilken smak ska man köra på då? någon du kan rekomendera? :)
hur länge räcker en påse på 1kg? ska man köpa 1kg eller 4kg?

tror ni det är lugnt att beställa från gymgrossisten fast man är 17? står ju att dom inte kontrollerar ålder så :)

Jag köpte 1kg för nån vecka sen, och det tar slut snabbt! Men jag tröttnar snabbt som fan på protein pulver så jag brukar köra 1kg sen beställa ny smak när det är slut ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

klart som fan att det inte tar slut på en vecka. då tar ni för mycket..

tar man 3x dagligen 7 dagar i veckan så är det ca 15 dl pulver. tvivlar på att 1,5l pulver väger 1kg :)

sen ska ju vi som försöker gå ner ta MAX 2 om dagen. annars blir det bara för mycket..
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

PK skrev:klart som fan att det inte tar slut på en vecka. då tar ni för mycket..

tar man 3x dagligen 7 dagar i veckan så är det ca 15 dl pulver. tvivlar på att 1,5l pulver väger 1kg :)

sen ska ju vi som försöker gå ner ta MAX 2 om dagen. annars blir det bara för mycket..
1 kg = 16,7 dl typ.
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped

Inlägg av Böldhare »

Tänkte dra igång med träningen nu efter ett hyfsat långt uppehåll tänkte köra så här.

Måndag: Bröst, Mage
Tisdag: Vila/ ju jutsu
Onsdag: Rygg, Biceps
Torsdag: Axlar, Triceps
Fredag: Ben,Mage
Lördag: Vila
Söndag: Vila/ ju jutsu

Är 183 och väger 63 kg.
Ovanpå det så tänkte jag köra Gainer Pro(om mamma går med på det)
varje pass kommer vara 30-35 min ungefär.

Lite kritik på det tack! :D
Skriv svar