Bästa rallyspelet just nu?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Bästa rallyspelet just nu?

Inlägg av CaToXXo »

Tjenare! Nu under Svenska Rallyt så blir man ju lite extra taggad på att införskaffa sig ett bättre rallyspel. :)

Det ska finnas till PC eller Xbox 360.

Vilket är det bästa i dagsläget? nåt i WRC-serien eller Dirt eller vad är det som gäller?
Är det nåt nytt spel på inkommande?

Dirt 2 har jag men det känns väldigt B just nu.

Renodlade rallyspel alltså, inget Forza eller liknande :P
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xoldero »

Jag spelar mycket bilspel med logitech g27, ihuvudsak så driftar jag i LFS men jag har spelat rallyspel också... Rallyspel Jag gillar dirt 2 och 3 men det är jobbigt att vänja om sig till att spela dem för att det är ett så kallat controller input lag som gör att det tar lång tid från att man registrerar en knapptryckning till att spelet utför handlingen (om du vet vad jag menar :roll:) t.ex. om man trycker på knappen för att svänga vänster så svänger bilen inte vänster förrän om ca 1 sekund! Jag tror att Dirt 1 och föregångarna i Collin Mcrae serien är fritt från input lag så dem tycker jag att du ska testa om du gillar rally! :D
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

xoldero skrev:*svar*
En G27 hade ju varit jävligt kul, men jag tycker att den kostar en jävla massa, och så funkar den inte ens till xbox såvitt jag vet...

Dirt 2 känns inte riktigt som ett äkta rallyspel egentligen heller, då det är mycket ökenbanor med beachbuggys etc, jag vill ha skog och snö och subaru impreza ;)
Inte tänkt på input-lag på Dirt 2 faktiskt, och då har jag det på både PC och xbox...

Är det mer äkta rally i Dirt 3? Jag är faktiskt inte alls intresserad av gymkhana och sånt jox, jag vill köra rally :P
Och hur är WRC-spelen?

Självklart så bra grafik som möjligt, därför vill jag helst ha ett nyare spel! :)

Tack för svar!
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Roligast kommer du ha om du köper en Volvo 740 o kör lokalrally själv ute i skogen. ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

k-skåpet skrev:Roligast kommer du ha om du köper en Volvo 740 o kör lokalrally själv ute i skogen. ;)
Gjorde det för 2 veckor sen, men vill ha ett spel också! ;)

Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xoldero »

CaToXXo skrev:
xoldero skrev:*svar*
En G27 hade ju varit jävligt kul, men jag tycker att den kostar en jävla massa, och så funkar den inte ens till xbox såvitt jag vet...

Dirt 2 känns inte riktigt som ett äkta rallyspel egentligen heller, då det är mycket ökenbanor med beachbuggys etc, jag vill ha skog och snö och subaru impreza ;)
Inte tänkt på input-lag på Dirt 2 faktiskt, och då har jag det på både PC och xbox...

Är det mer äkta rally i Dirt 3? Jag är faktiskt inte alls intresserad av gymkhana och sånt jox, jag vill köra rally :P
Och hur är WRC-spelen?

Självklart så bra grafik som möjligt, därför vill jag helst ha ett nyare spel! :)

Tack för svar!
Dirt 3 är "Värre" en Dirt 2... alltså en sämre simulator om du frågar mig :roll: Men det har väl lite mer effekter och grafik som är fancy...

Har testat ett WRC spel, och det var helt värdelöst i min syn. styrningen känns helt sjukt konstig (minns inte vilket det var)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

xoldero skrev:
Dirt 3 är "Värre" en Dirt 2... alltså en sämre simulator om du frågar mig :roll: Men det har väl lite mer effekter och grafik som är fancy...

Har testat ett WRC spel, och det var helt värdelöst i min syn. styrningen känns helt sjukt konstig (minns inte vilket det var)
Det där lät väl inte så kul då...
Andra tips är välkomna!

Användarens profilbild
GASGASAREN
Elmoped

Inlägg av GASGASAREN »

jag tycker att du ska testa dirt 3. mera "rally" i det än tvåan. :lol:
Vågar du gasa fullt?? Om du gör så har du trimmat för lite.
Skriv svar