Tjenare jag köpte yamahan och körde hem den med släp och ska köra den till garaget från tappen men på vägen dit så dör den som om den skulle ha fått slut på bränsle så jag rullar den till garaget fyller på med bränsle men den startar inte ordentligt den typ startar för 2 sec sen dör den. Har bytt tändstift men inget har hänt sen så har jag bytt alla packningar på cylindern och honat den och ny kolv men när jag bytte packningar som jag gjorde för 2 dar sen så startade den på andra kicken sen så körde jag framåt ungefär 20 meter så dog den likadant som den gjorde när jag köpte den. Så va fan kan felet vara? Är det någon här som vet nåt snälla.
förstår inte hur svårt det kan vara att fatta att huudmunstycket jobbar bara på full gas.... rengör förgasaren så skall du se att det ska gå. jävligt vanlig att när man kör nått fordon på en släpvagn så skakar det loss skit som har suttit fast någonstans och täppt igen kanalerna.
saile96 skrev:förstår inte hur svårt det kan vara att fatta att huudmunstycket jobbar bara på full gas.... rengör förgasaren så skall du se att det ska gå. jävligt vanlig att när man kör nått fordon på en släpvagn så skakar det loss skit som har suttit fast någonstans och täppt igen kanalerna.