Choke

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Jeka
Elmoped

Choke

Inlägg av Jeka »

Tjenate, mitt problem är att när moppen är kall som måste jag använde choken för att starta sen när den väl står på tomgång så "böar" den bara när jag skall köra iväg, växlar o.s.v Har 94 just nu på munstycket. ska det verkligen behövas? :)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Re: Choke

Inlägg av Börniee »

Jeka skrev:Tjenate, mitt problem är att när moppen är kall som måste jag använde choken för att starta sen när den väl står på tomgång så "böar" den bara när jag skall köra iväg, växlar o.s.v Har 94 just nu på munstycket. ska det verkligen behövas? :)
Övrig setup?

Helt normalt att du behöver andvända choke!!!
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
Jeka
Elmoped

Re: Choke

Inlägg av Jeka »

Börniee skrev:
Jeka skrev:Tjenate, mitt problem är att när moppen är kall som måste jag använde choken för att starta sen när den väl står på tomgång så "böar" den bara när jag skall köra iväg, växlar o.s.v Har 94 just nu på munstycket. ska det verkligen behövas? :)
Övrig setup?

Helt normalt att du behöver andvända choke!!!
Dragen plugg,12/56, originalcylinder och originalförgasare (12 mm)- Rieju spike 03
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Så ska det vara om du hade urpluggat innan det blev kallt, annars har du glömt byta munstycket!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Choken är ju till för att användas, kan hända att du får ha på choken i nån minut i början. bööar den även när den är varm så får du byta upp munstycket mer.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
winblasers
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av winblasers »

94 i huvudmunstycke med bara dragen plugg, för stort munstycke?
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

winblasers skrev:94 i huvudmunstycke med bara dragen plugg, för stort munstycke?
Hade 96 i munstycke med bara dragen plugg! Funkade helt absolut perfekt :)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
winblasers
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av winblasers »

hmm :S
Skriv svar