oanek skrev:"De högre hastigheterna ställer högre krav på föraren, och ungdomar har inte mognaden och trafikvettet att hantera det."
Så dom tycker att man är mogen nog att köra nått som går mellan 90-120km/h 1 år senare... Polisen i dagenssamhälle är inte speciellt smarta... (förlåt för min stavning)
du är en sån som resonerar såhär va? "att tänka innan man pratar är som att torka sig i arslet innan man skiter"
Det är en helt annan utbildning på det kortet som man tar då, det är riktig uppkörning och mer avancerade teoriprov.
måste hålla med polisen till viss del även om jag själv kör trimmat, dock är jag snart 17år. Det finns för mycket "fuckos" som kör som idioter och håller sig inte på bilvägarna när de kör utan ligger och pressar på små gångvägar som det är mycket större risk att t ex ett litet barn skulle kunna kliva ut på. De som kör trimmat kör oftast full gas hela tiden också, även om det är 50väg så ligger de i typ 90 vilket bara är extremt dumt!
De med lätt mc kort kör oftast inte så, efter som de har bättre utbildning och har satsat mer på kortet och förstår hur mycket de förlorar på att köra som idioter om de skulle åka fast...