Yamaha slider projekt

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
Robininoo
Elmoped

Yamaha slider projekt

Inlägg av Robininoo »

Tjo! Jag har en Yamaha slider som ser ut så här bakifrån:
Bild

Jag tänkte göra så den ser ut så här nånting: Bild

Så jag har beställt:
Bild
Bild

Men dem blinkerserna på den bakkampan är ju inte lagliga... så jag tänkte köpa till "mini blinkers" och 2 strömtjvuar och koppla in! och försöka gömma dem snyggt... 8)
Då har jag frågan!.. jag har ingen aning hur man fixar de där med strömtjuvarna. Nån som vet hur man gör? Elr om det går att tjuvkoppla från blinkerserna?
Syftet med det här är att jag ska ha en snygg baksida med lagliga blinkers :D[/img]
Senast redigerad av Robininoo den 2 februari 2013, 17:56, redigerad totalt 14 gång.
Användarens profilbild
winblasers
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Re: Yamaha slider projekt

Inlägg av winblasers »

[spoiler]
Robininoo skrev:Tjo! Jag har en Yamaha slider som ser ut så här bakifrån: http://imageshack.us/photo/my-images/51/350fn.jpg/

Jag tänkte göra så den ser ut så här nånting: http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... geder.jpg/

Så jag har beställt en
http://imageshack.us/photo/my-images/33/14415bm.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/52 ... lipph.jpg/

Men dem blinkerserna på den bakkampan är ju inte lagliga... så jag tänkte köpa till "mini blinkers" och 2 strömtjvuar och koppla in! och försöka gömma dem snyggt... 8)
Då har jag frågan!.. jag har ingen aning hur man fixar de där med strömtjuvarna. Nån som vet hur man gör? Elr om det går att tjuvkoppla från blinkerserna?
Syftet med det här är att jag ska ha en snygg baksida med lagliga blinkers :D
[/spoiler]

Tjena, du kan skriva vissa grejer i din text för att få bilderna du länkar att visas direkt i din tråd. finns även en knapp för det när du skriver eller ändrar ett inlägg.
Du skriver eller trycker på knappan "Bild"

Blir snyggare med nya baklampan.
Om du har en länk på de nya blinkersen så kan jag säga hur du möjligtvis kan göra :)
Användarens profilbild
winblasers
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av winblasers »

Bra att du fick till det :)

Har du länk till blinkersen du tänkt köpa så kanske jag kan hjälpa dig :)
Användarens profilbild
Robininoo
Elmoped

Inlägg av Robininoo »

winblasers skrev:
Hm de är de oxå! har inte hittat nåra än;) skulle vilja ha små diskreta lagliga blinkers:D
Användarens profilbild
winblasers
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av winblasers »

Robininoo skrev:
winblasers skrev:
Hm de är de oxå! har inte hittat nåra än;) skulle vilja ha små diskreta lagliga blinkers:D
kolla på www.twostroke.se och www.cykelkraft.se

Borde väll räcka för att hitta någon som du gillar :D
Användarens profilbild
Robininoo
Elmoped

Inlägg av Robininoo »

winblasers skrev:
Robininoo skrev:
winblasers skrev:

isf dem str8- Blinkers Dropps LED lampor ;)
http://www.twostroke.se/product.asp?product=17567
Användarens profilbild
winblasers
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av winblasers »

Robininoo skrev:
winblasers skrev:
Robininoo skrev: Hm de är de oxå! har inte hittat nåra än;) skulle vilja ha små diskreta lagliga blinkers:D

Nu står det inte vilken watt det är på de där blinkersen, men du kan behöva parallell-koppla motstånd, om du tycker blinkersen blinkar för fort,
men det märker du sedan.

När det gäller att koppla in dom så beror det ju lite på vad dina blinkers sitter inkopplade med nu, kan ju vara en sockerbit eller bara en kabel.

Strömtjuvar kan du använda när du kopplar in dina blinkers men jag skulle använt sockerbitar(möjligtvis kabelskor) om det går
Användarens profilbild
Robininoo
Elmoped

Inlägg av Robininoo »

winblasers skrev:
Robininoo skrev:
winblasers skrev: kolla på www.twostroke.se och www.cykelkraft.se

Nu står det inte vilken watt det är på de där blinkersen, men du kan behöva parallell-koppla motstånd, om du tycker blinkersen blinkar för fort,
men det märker du sedan.

När det gäller att koppla in dom så beror det ju lite på vad dina blinkers sitter inkopplade med nu, kan ju vara en sockerbit eller bara en kabel.

Strömtjuvar kan du använda när du kopplar in dina blinkers men jag skulle använt sockerbitar(möjligtvis kabelskor) om det går
aa ;) du skulle inte kunna rita upp ett kopplingsschema elr nånting, om du har tid?;) Tror det inte är nån sockerbit!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Välkommen till forumet! Vill gärna att du lägger in ett upplägg på vad du kommer att göra på din moped framöver. Annars lycka till!
Användarens profilbild
winblasers
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av winblasers »

[spoiler]
Robininoo skrev:
winblasers skrev:
Robininoo skrev: isf dem str8- Blinkers Dropps LED lampor ;)
men det märker du sedan.

aa ;) du skulle inte kunna rita upp ett kopplingsschema elr nånting, om du har tid?;) Tror det inte är nån sockerbit!
[/spoiler]

Kopplingschema tänker jag inte rita men, det är inte så svårt att lista ut vilken kabel som gör vad, baklampan ska ha tre kablar tror jag.

Kolla på den gamla lampan, du märker när du kopplat rätt eftersom lampan kommer lysa vid färd, lysa starkare vid bromsning :)

När det gäller blinkers är det ännu enklare att koppla in :)
Det är ingen fara att testa( :twisted: )
Användarens profilbild
Robininoo
Elmoped

Inlägg av Robininoo »

winblasers skrev:[spoiler]
Robininoo skrev:
winblasers skrev: Nu står det inte vilken watt det är på de där blinkersen, men du kan behöva parallell-koppla motstånd, om du tycker blinkersen blinkar för fort,
men det märker du sedan.

[/spoiler]

Kopplingschema tänker jag inte rita men, det är inte så svårt att lista ut vilken kabel som gör vad, baklampan ska ha tre kablar tror jag.

Kolla på den gamla lampan, du märker när du kopplat rätt eftersom lampan kommer lysa vid färd, lysa starkare vid bromsning :)

När det gäller blinkers är det ännu enklare att koppla in :)
Det är ingen fara att testa( :twisted: )
ja;) få testa mig fram
Skriv svar