Ny setup till Derbi Senda xtreme !

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
AeroxSyster
Elmoped

Ny setup till Derbi Senda xtreme !

Inlägg av AeroxSyster »

Tjena !
Som sagt är jag nyfiken på vad andra erfarna tycker vad jag skall ha för setup. MAX (4000).
Det jag vill ha är Ett nytt bra rör.
Ny Drevning
Munstycket fixar jag själv.
Luftfilter för sommaren och vintern kan köpa 2 st.

Min moped är en original Derbi Senda xtreme 12, den enda jag behöver hjälp med ett bra rör liknande gianelli eller detta som jag är sugen på att köpa : (http://twostroke.se/product.asp?product=9287)
ett bra luftfilter och en ny drevning som passar till röret och original mopeden ! :)
Tack i förhand Mvh/ Aeroxsyster
OBS!! Behöver hjälp !! (allt skall köpas ifrån twostroke)
Senast redigerad av AeroxSyster den 1 februari 2013, 21:48, redigerad totalt 1 gånger.
You love Hardstyle? Oh.... Name 1 more DJ then Headhunterz

Inlägg av PalzaR »

Till vilken moped

Edit kollade igenom det lite för fort och missade det:)
Senast redigerad av PalzaR den 31 januari 2013, 22:20, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Inlägg av LaSlidur »

du behöver inte sportluft om du bara ska köra med rör
Senast redigerad av LaSlidur den 31 januari 2013, 21:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

PalzaR skrev:Till vilken moped
står ju?

70/80cc
matchande rör köp beg mk sp/yausni r2 osv

munstycken
bakdrev 53- vad har du för framdrev?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
AeroxSyster
Elmoped

Inlägg av AeroxSyster »

jag är inte helt säker men tror att det är typ 12 kanske, tittade precis på ett annat inglägg, han har en 07a där det är 12/65

Inlägg av AeroxSyster »

det är bara det, jag håller precis på att köra in min original cylinder, blir ett jävla jobb med en ny 70/80cc behöver bara något tips om ett bra rör till original cylinder och bra drevning till röret och något schysst luftfilter ;) tack för svar !!

Inlägg av david96 »

AeroxSyster skrev:det är bara det, jag håller precis på att köra in min original cylinder, blir ett jävla jobb med en ny 70/80cc behöver bara något tips om ett bra rör till original cylinder och bra drevning till röret och något schysst luftfilter ;) tack för svar !!
De tar 15min att köra in en cylinder låt den stå på tomgång och varva lite mellan alla varvtal och sen när den är varm drar du ut och kör och gör de samma:)

De röret du länka är rätt bra dock är gianelle mycket billigare +ger samma effekt typ, och luft filter är de sämsta du kan ha köp de inte för än du verkligen måste ha de, vilket du inte behöver, du har 5 gänga på original förgasaren så beställ men sats med 5-25större än vad som sitter i nu och testa dig fram

Är ej 100 på om de är 5 gänga blandar alltid ihop dem

Sen ett 53 bakdrev skulle bli rätt bra:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
AeroxSyster
Elmoped

Inlägg av AeroxSyster »

Okey tack !
Jo jag vet gianelli är bra min kompis har det röret, det är bara det att du toppar alla vägar hela tiden.
+ vilket fram drev ska jag ha då till gianellit eller yasunit ? Tack igen btw !
Finns det något snyggt bra rött luft box ? Tänker att delar på mopeden skall vara rött och så skall jag fixa rödneon, och moppen är helt svar :)

Inlägg av byYn »

AeroxSyster skrev:Okey tack !
Jo jag vet gianelli är bra min kompis har det röret, det är bara det att du toppar alla vägar hela tiden.
+ vilket fram drev ska jag ha då till gianellit eller yasunit ? Tack igen btw !
Finns det något snyggt bra rött luft box ? Tänker att delar på mopeden skall vara rött och så skall jag fixa rödneon, och moppen är helt svar :)
Byt rubrik innan tråden blir låst, läs reglerna också så slipper du sånt :)
Som tidigare sa köp inte ett luftfilter om du bara ska ha trimrör. Ett tips är att lacka originalluftboxen röd om du vill :) Men det syns ju inte så mycket.
Drevning för trimrörssetup är ju en smaksak men 13/53 eller 12/53 är nog det vanligaste för det är en bra blandning mellan axx och toppfart!

Försök även om du kan att skriva lite bättre info och så i inläggen, allt är ganska så rörigt och jobbigt att läsa... :roll:
Bild
derix
Elmoped

Inlägg av derix »

tjena min kompis kör med 2t och allt orginall förutom cdin och luft filter den går som fan men asså vill du att den ska axxa snabbt eller vill du ha top?
AeroxSyster
Elmoped

Inlägg av AeroxSyster »

axxa snabbt är ju en fördel för både snuten och styla för brudarna ^^ :) men om man vill axxa snabbt så är det rätt så tråkigt, man toppar ju alla sträckor typ snabbt ;P
men jag gillar nog mest top

Inlägg av k-skåpet »

david96 skrev:
AeroxSyster skrev:det är bara det, jag håller precis på att köra in min original cylinder, blir ett jävla jobb med en ny 70/80cc behöver bara något tips om ett bra rör till original cylinder och bra drevning till röret och något schysst luftfilter ;) tack för svar !!
De tar 15min att köra in en cylinder låt den stå på tomgång och varva lite mellan alla varvtal och sen när den är varm drar du ut och kör och gör de samma:)

De röret du länka är rätt bra dock är gianelle mycket billigare +ger samma effekt typ, och luft filter är de sämsta du kan ha köp de inte för än du verkligen måste ha de, vilket du inte behöver, du har 5 gänga på original förgasaren så beställ men sats med 5-25större än vad som sitter i nu och testa dig fram

Är ej 100 på om de är 5 gänga blandar alltid ihop dem

Sen ett 53 bakdrev skulle bli rätt bra:)
Är 6mm gänga. Dellorto upp till 19 har 6mm efter det är det 5.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Skriv svar