Det finns många delade meningar om sk spridare i membranet är en strypning eller inte.
I manualen står den som strypning.
Vad har ni för åsikter? Ska den bort eller inte?
Spridaren sitter väl i insuget? Men membranstrypningen tycker jag du ska plocka bort, har inte haft någon själv men jag har för mig att den stoppar läpparna från att öppna helt
xoldero skrev:Spridaren sitter väl i insuget? Men membranstrypningen tycker jag du ska plocka bort, har inte haft någon själv men jag har för mig att den stoppar läpparna från att öppna helt
Faaacepalmx1000 Var sitter membranet då???
Men nej den sitter där för att den har en viss funktion, nåt med att gaspådraget eller nedvarvningen när man släppt sker på ett annat sätt om man tar bort den, men är nästan 100 på att det inte blir nån effektskillnad och då kan den lika gärna sitta där
xoldero skrev:Spridaren sitter väl i insuget? Men membranstrypningen tycker jag du ska plocka bort, har inte haft någon själv men jag har för mig att den stoppar läpparna från att öppna helt
Men nej den sitter där för att den har en viss funktion, nåt med att gaspådraget eller nedvarvningen när man släppt sker på ett annat sätt om man tar bort den, men är nästan 100 på att det inte blir nån effektskillnad och då kan den lika gärna sitta där
sitter skitjobbigt och ibland har de fastnat. fick skära sönder min polares insug helt men det funkade skit bra. tror den stryper lite men inte tillräckligt för att märkas med lite trimm.
Precis det jag menar med att det är så många delade meningar om detta.
I helgen ska jag först ta hastighet med gps o sen plocka bort membranprylen. Sen mäta med gps igen så får vi se om det blir skillnad. Den står trotts allt i manualen som strypning. Återkommer till tråden med resultatet. (får hoppas på plusgrader så man kan dra på ordentligt)
GasGas03 skrev:Precis det jag menar med att det är så många delade meningar om detta.
I helgen ska jag först ta hastighet med gps o sen plocka bort membranprylen. Sen mäta med gps igen så får vi se om det blir skillnad. Den står trotts allt i manualen som strypning. Återkommer till tråden med resultatet. (får hoppas på plusgrader så man kan dra på ordentligt)
Är det jag som är dum i huvudet, eller står det att det är den 31 januari fast det är den 30:e?
Membranet sitter efter insugsgummit, inuti insuget ändå
Membranet sitter efter insugsgummit, inuti insuget ändå
Och spridaren sitter i membranet, men ja det är ju ihop med insuget så ja jag fattade hela tiden
Men gasgas gör det har du AM6 eller nån Derbi motor?
Det är gasgas och morini motor. AM6 membran ska tydligen passa men jag börjar med strypningen o ser hur det blir först. Återkommer med resultat. Har nån förslag på nån bra gpshastighetsmätar app till android?
GasGas03 skrev:Det är gasgas och morini motor. AM6 membran ska tydligen passa men jag börjar med strypningen o ser hur det blir först. Återkommer med resultat. Har nån förslag på nån bra gpshastighetsmätar app till android?
Ulesses speedometer tror jag den heter, mäter 0-100, 402m maxhastighet och massa sånt kul.
den jämnar ut bansinen innan den kommer ner till cylindern. man kan ta bort den men märker ytters lite skillnad. har man större insug och förgasare så måste den bort. eller så köper man ett nytt insug
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....