Tja jag har en dt50mx-91 med 60cc, högkomp topp, jamacol trimkrök, mk thrower ljuddämdare och sportluftfilter min drevning är 11-50 den går runt 75 men skulle vilja att den gick lite fortare men vill inte direkt lägga ut några stora pengar några tips?
Med en 12mm originalförgasare och ett halvdassigt avgasrör finns det inte så mycket mer som är värt att göra. Visst går det väl göra lite småändringar här och där för små förbättringar, men framförallt förgasaren är en stor flaskhals på din moppe.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
jo tack jag vet hur man meckar -.- jag är inte ovan direkt ville bara veta om de fanns något/några småsaker tillsom man kan göra som kan göra några km/h är bara ute efter typ 4-7km/h till vill helst inte dreva om :/
Varför vill du inte dreva om? För att vara trimmad har din moppe ovanligt låg drevning (enligt mina erfarenheter av vad som brukar vara lämpligt på DT50MX).
Om du har tillgång till en vettig pelarborr och kan få tag i munstycken som passar originalförgasaren går det ju borra upp förgasaren lite. Absolut inget förstahandsval, men i ditt fall skulle det vara ett rätt hyfsat alternativ med tanke på hur mycket nytta det sannolikt kommer göra.
om du bor nära malmö så kan du få köpa min yamaha dt50mx har massor av trim typ 70cc 5-6 förgasare alla mellan 17.5- 28, massa original delar, och en avstämt underliggande rör plocka delar från den så ska du se att din kommer gå i alla fall runt 100km/h eller så bytar du drev och lackar om o kör den