Derbi senda08 tändning

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Lukke97
Elmoped

Derbi senda08 tändning

Inlägg av Lukke97 »

Hej!
Jag behöver hjälp med min moppe.
Jag åkte till skolan, ungefär halvvägs så började den böööa och dog.
Jag får inte igång den och de första kickarna startade den först i 1sec och sen dog den igen. Nu går den inte igång alls.
Har fått några kommentarer om att det kan vara tändnigen, skuren cylinder etc. Men jag har kört med samma setup sen i april 2012.

Behöver hjälp med detta! om ni vet någon tändstift för original cylinder så länka snälla!

Mvh Lukas :lol:
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

har du bytt något på den ? för låter som för litet munstycke, kan vara nu under vintern att den fått för mycket luft och värmenypt, ta av toppen och kolla hur kolven/cylindern mår
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Lukke97
Elmoped

Inlägg av Lukke97 »

david96 skrev:har du bytt något på den ? för låter som för litet munstycke, kan vara nu under vintern att den fått för mycket luft och värmenypt, ta av toppen och kolla hur kolven/cylindern mår
Nej jag har inte bytt något, har bara gianelli rör med strypt cdi, så enligt mig så ska det inte behövas bytas något munstycke eller ??
och idag var det +5, jag har kört när det var -15. Vad tycker du jag ska göra om det inte ser något fel med kolven och så??
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

du bytte munstycke när du bytte till dig röret väl?

du ser om kolven har repor/kratrar etc i sig den ska vara len som din kind typ:P så länge du inte känner repor med nageln är de lugnt :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Lukke97
Elmoped

Inlägg av Lukke97 »

david96 skrev:du bytte munstycke när du bytte till dig röret väl?

du ser om kolven har repor/kratrar etc i sig den ska vara len som din kind typ:P så länge du inte känner repor med nageln är de lugnt :)
Förra ägaren bytte röret, vet inte om han bytt, men skulle inte tro det iallafall. Kan det resultera med att moppen går långsammare, segare axx etc ??
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Lukke97 skrev: gianelli rör med strypt cdi, så enligt mig så ska det inte behövas bytas något munstycke eller ??

Du måste byta munstycke ca 10 str större! Har du otur så kan cylinder redan skurit på grund utav för litet munstycke :(

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Lukke97
Elmoped

Inlägg av Lukke97 »

TheGrimReaper skrev:
Lukke97 skrev: gianelli rör med strypt cdi, så enligt mig så ska det inte behövas bytas något munstycke eller ??

Du måste byta munstycke ca 10 str större! Har du otur så kan cylinder redan skurit på grund utav för litet munstycke :(

vet du orignial munstycke??
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

Lukke97 skrev:
TheGrimReaper skrev:

du ser det när du tar upp och kollar, står på munstycket!
Lukke97
Elmoped

Inlägg av Lukke97 »

suzukiwheelier skrev:
Lukke97 skrev:
TheGrimReaper skrev:

du ser det när du tar upp och kollar, står på munstycket!
HAr försökt vrida förgasaren. Men hittar inte där man vrider den. Vet du ??
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Har du mycket för litet munstycke så märker du det direkt, får då går moppen riktigt jävla dåligt.

Har du kompression i motorn? (motstånd i kicken)
Har du gnista på stiftet? (jorda stiftet mot motorn och kicka)
Blir tändstiftet blött när du kickat, dvs har du bensin fram till tändstiftet?

Svara på dessa 3 frågor så kan jag hjälpa dig mer sen.

Ett BR8ES/BR9ES - tändstift funkar utmärkt på din moppe om du ville köpa ett nytt, eftersom du frågade.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar