Tja, iförrgårskväll så var jag ute och åkte moppe med en kompis, vi var på väg från ett ställe som kallas fornhöjden till Statoil nere i Östertälje, lång väg ner , bara nerför :O Jag åker efter min kompis och kommer till ett gupp , inte alls stort , knappast svårhanterligt efter att ha åkt på det, och sen hör man att moppen dör, men jag lyckades köra ner til lstatoil, men den hade sjukt dåligt axx, och sen när jag e framme så stängs skiten av , och den går inte att starta igen, det låter som den inte får nå "grepp" i "motorn" och de låter bara fuckad när man försöker köra på elstart, kicken funkar inte pga gängpaj i v-kåpan. tändhatten stod halft öppen men satte på den igen, så jag fick rulla den tll en kompis ochj där står den ännu. vad kan ha hänt ? mina kompisar tror att det kan va startmotorn :S fattar ingentning !
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Det är tändspolen som skall bytas. annars kan du bara kolla om det är nån sladd i tändninge som sitter fel. se även efter så att allt i variatorn greppar som det ska.
Johanssons skrev:Det är tändspolen som skall bytas. annars kan du bara kolla om det är nån sladd i tändninge som sitter fel. se även efter så att allt i variatorn greppar som det ska.
//Stefan J
HAHA, du i dina tändspolar. xD
Spring och skruva loss variatorkåpan, låter som något är löst där.
ungifär samma sak hände mej. det ville inte starta överhuvudtaget provade med startkalblar o allt sen bytte jag tändhatt o den gick som vanligt. testa att byta tändhatt o titta i variatorn.
keeway:P skrev:ungifär samma sak hände mej. det ville inte starta överhuvudtaget provade med startkalblar o allt sen bytte jag tändhatt o den gick som vanligt. testa att byta tändhatt o titta i variatorn.