Tjena! Vilken cylinder skulle ni rekommendera till min setup?
Tändning: MVT Digital Direct
Vev: Stage6 hpc 16k
Rör: Prorace 3
Förgasare: Stage 6 r/t 28 mm pwk
Membran: Malossi
Insug: Barikit 35 mm
Cylinder just nu: Hebo manston replica
Vill ha vassare cylinder (till brukskörning) är sugen på pr3 och pata negra, men håller de till brukskörning? Självklart bra inställt, blandar 2-3% olja i tanken.
Jag hade nog tagit en MHR 80cc eller liknande om du ska ha den till brukskörning.. En 70cc som varvar som tex en pata negra skulle jag inte använda till burksåkning MEN de är jag de
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
TechnoMen skrev:Jag hade nog tagit en MHR 80cc eller liknande om du ska ha den till brukskörning.. En 70cc som varvar som tex en pata negra skulle jag inte använda till burksåkning MEN de är jag de
Har också tänkt på varven, vill inte lägga massa pengar på nåt som håller i 2-3 månader... Men behöver jag matchporta för MHR 80?
TechnoMen skrev:Jag hade nog tagit en MHR 80cc eller liknande om du ska ha den till brukskörning.. En 70cc som varvar som tex en pata negra skulle jag inte använda till burksåkning MEN de är jag de
Har också tänkt på varven, vill inte lägga massa pengar på nåt som håller i 2-3 månader... Men behöver jag matchporta för MHR 80?
Behöver och behöver, den kommer gå bra utan att du går de men den går säkert bättre om du gör de
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
Behöver och behöver, den kommer gå bra utan att du går de men den går säkert bättre om du gör de
Men jag mena om det behövs öppnas för att cylindern ska gå ner som med vissa 80 cc?
grisenpig skrev:
Men jag mena om det behövs öppnas för att cylindern ska gå ner som med vissa 80 cc?
Jaha Ja de tror jag faktiskt
Efter lite googlande hitta jag detta
"OBS! Vid montering på AM3-4-5 motorer så måste blocket fräsas ur för att cylindern ska kunna monteras. På AM6-motorn behöver man inte modifiera blocket men man bör kontrollera att nedre delen av kolven inte tar i någonstans i blocket innan uppstart."
Mhr 80 e trevlig. Sen hardu prorace serien.
Men en Hebo red revo funkar skit bra jag kör på
pvl tänning
prorace limited edition rör
stage6 28
vforce3 membran
Malossi shortneck
pro race vev
matchportat block.
Å Hebo.manston red revo 198-132
Innan.körde jg på Hebo.manston replica tunded by dood 198-130
höll.länge å funkade skit bra.
Men.kör på red revo
HyperOlsson skrev:Mhr 80 e trevlig. Sen hardu prorace serien.
Men en Hebo red revo funkar skit bra jag kör på
pvl tänning
prorace limited edition rör
stage6 28
vforce3 membran
Malossi shortneck
pro race vev
matchportat block.
Å Hebo.manston red revo 198-132
Innan.körde jg på Hebo.manston replica tunded by dood 198-130
höll.länge å funkade skit bra.
Men.kör på red revo
Vart finns den att köpa då? Och är de 198-132 original eller portat? Är inte pr3 cylindern/röret matchade för varandra också?:)
HyperOlsson skrev:Jo gö d hur mk hk vill du.ligga på
?
Ska bara ha till bruks, men vill ju ha så mycketkrut som möjligt med rätt inställningar. Är nöjd med 14-15hk, uppemot 17-18 hade ju varit kul, men går de ensutan portning? Lär inte heller ha nånstans att köra dyno.
pr cylindern hör ju till pr röret, så kör på den så kommer den gå bra dock varvar ju mk's grejer en hel del, men ska ju hålla ett bra tag om du kan ta hand om dem, annars köp någon 80 och porta till den
david96 skrev:pr cylindern hör ju till pr röret, så kör på den så kommer den gå bra dock varvar ju mk's grejer en hel del, men ska ju hålla ett bra tag om du kan ta hand om dem, annars köp någon 80 och porta till den
Jodå, får nog bli PR3, inga kallstarter, rätt inställt, ingen motorbromsning, kommer ej heller pressa fullt överallt så de borde hålla Veven är gjord för 16k rpm, tror inte ens jag kommer i närheten när jag kör.