Moppen vill inte starta ! :( :S

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
runz
Elmoped

Moppen vill inte starta ! :( :S

Inlägg av runz »

Jag bytte munstycke till 72 idag o jag hade 75 innan o trodde jag hade 60 ungefär.. orkade inte läsa påt.. o jag har bytt te metrakit oxå .. så jag gick 3 strl under orginal munstycket.. men iaf sen så gick den köra iaf o gick ungefär likadant sen så vare regningt o moppen var lerig.. så jag tog o tvättade den :) men efter de så ville den inte starta .. :( tvättade den riktigt nogrant denna gången.. spurtade med högtryck lite vid motorn o förgasaren kanske. . kan de kommit vatten in i nåt som har gjort att den inte vill starta ? :( har försökt kicka som en dåre o rulla igång den men den vill bara inte.. :P den ger fortfarande gnistra men vill verkligen inte starta.. någon som vet vad som kan hänt ? :cry:
Senast redigerad av runz den 6 juli 2008, 20:19, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

De kan ha kommit vatten in i avgassystemet!

Hände så för en polare så den inte startade, så han tömde vattnet, och de funkade :)
Bild
Användarens profilbild
Drac_01
The One And Only!

Inlägg av Drac_01 »

det kan ha kommit in vatten på luftfiltret, då får den ingen luft.. kolla upp det :wink:
runz
Elmoped

Inlägg av runz »

Rabxorzz skrev:De kan ha kommit vatten in i avgassystemet!

Hände så för en polare så den inte startade, så han tömde vattnet, och de funkade :)
haha okej tack ska titta de imorrn då :) orkar ej nu , äh vafan jag går o tittar nu vill inte oroa mej inatt o.O :P en kompis sa att jag "har" fått vatten in i motorn och att den aldirg kommer starta om jag inte klyver motorn o tar ut allt osv.. :(

Jag har nu tittat och det var en hel del vatten i kröken xD hällde ut allt och satte sedan dit allt och testade starta men den ville inte starta men kickade bara några gånger.. ska försöka imorrn igen o titta om den är på bättre humör xD :D
Senast redigerad av runz den 6 juli 2008, 21:06, redigerad totalt 2 gång.
runz
Elmoped

Inlägg av runz »

Drac_01 skrev:det kan ha kommit in vatten på luftfiltret, då får den ingen luft.. kolla upp det :wink:
ska checka de me :)

Tittade och det var inget vatten i det :P
Låst