Tänkte köpa mig en ny cylinder ska dock vara 50cc och funderar på denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=11056 någon som vet om den är något att ha eller om någon vet någon bättre ska vara runt samma prisklass
riejukillen skrev:Tänkte köpa mig en ny cylinder ska dock vara 50cc och funderar på denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=11056 någon som vet om den är något att ha eller om någon vet någon bättre ska vara runt samma prisklass
fall din orginal inte är slut så köp ingen 50 sport, ger knappast någon märkvärd effekt för pengarna
riejukillen skrev:Tänkte köpa mig en ny cylinder ska dock vara 50cc och funderar på denna http://www.twostroke.se/product.asp?product=11056 någon som vet om den är något att ha eller om någon vet någon bättre ska vara runt samma prisklass
fall din orginal inte är slut så köp ingen 50 sport, ger knappast någon märkvärd effekt för pengarna
derix skrev:tjena tror ni man behöver byta vev till en 80cc guss cylinder och isf vilken vev eller tror att det räcker med kullager? då min vev är frisk
Om det är fräscht så kan det hålla flera hundra mil utan problem.
Guss är väl ingen monstercylinder vad jag vet, så det ska gå bra.
Orkar inte läsa igenom alla 80 sidor, någon som vet en bra 70cc till D50B0 motorn? alltså Derbi Senda från 2006 och framåt. Hittar bara Airsal och Barikit, vill veta vilken som är bäst av dom enligt era erfarenheter och vilken som håller bäst och har bäst kvalité?
byYn skrev:Orkar inte läsa igenom alla 80 sidor, någon som vet en bra 70cc till D50B0 motorn? alltså Derbi Senda från 2006 och framåt. Hittar bara Airsal och Barikit, vill veta vilken som är bäst av dom enligt era erfarenheter och vilken som håller bäst och har bäst kvalité?
Samma effekt, samma kvalité, samma cylinder. Kvittar vilken du köper.
Jag undrar om original toppen till mt5 passar på 70cc cyllindern eurocillidro/athena. och kommer den gå bra med en athena till original förgasaren?
om jag fattat de rätt så är eurocillidro samma som athena? rätta mig om jag har fel.
Hur är Motoforce (Standard), Motoforce (Original) och Teknix (Original) till Rieju som finns som de tre första på www.twostroke.se? Menar mer utförligt än "liknande original". Har en Rieju Drac med överliggande TK rör och 16mm förgasare och vill ha samma (eller mer) effekt som jag hade innan min originalcylinder skar.
PieForMidgets skrev:Hur är Motoforce (Standard), Motoforce (Original) och Teknix (Original) till Rieju som finns som de tre första på www.twostroke.se? Menar mer utförligt än "liknande original". Har en Rieju Drac med överliggande TK rör och 16mm förgasare och vill ha samma (eller mer) effekt som jag hade innan min originalcylinder skar.
Edit: Även TNT's Cylinderkit (Standard)
Hade Motoforce 50cc Alu på en Drac, gick minst lika bra som med originalcylinder. Provade både urpluggat och TK, och det gick precis som vilken urpluggad/trimrörsmoppe som helst!
PieForMidgets skrev:Hur är Motoforce (Standard), Motoforce (Original) och Teknix (Original) till Rieju som finns som de tre första på www.twostroke.se? Menar mer utförligt än "liknande original". Har en Rieju Drac med överliggande TK rör och 16mm förgasare och vill ha samma (eller mer) effekt som jag hade innan min originalcylinder skar.
Edit: Även TNT's Cylinderkit (Standard)
Hade Motoforce 50cc Alu på en Drac, gick minst lika bra som med originalcylinder. Provade både urpluggat och TK, och det gick precis som vilken urpluggad/trimrörsmoppe som helst!
hur gör man när man ska montera cylindern på kolven som sitter på vevstaken? en dt50
tänkte bara om det är svårt och om det är något speciellt man behöver tänka på?
tacopaj skrev:hur gör man när man ska montera cylindern på kolven som sitter på vevstaken? en dt50
inte så jävla svårt. men man ska tänka på att smörja in cyllinder loppet och kolven med lite olja innan, och såklart ta det försiktigt osv. annars är de väll inget specielt.
tacopaj skrev:hur gör man när man ska montera cylindern på kolven som sitter på vevstaken? en dt50
inte så jävla svårt. men man ska tänka på att smörja in cyllinder loppet och kolven med lite olja innan, och såklart ta det försiktigt osv. annars är de väll inget specielt.
Funkar 5-56 eller ska jag typ 2t olja?
cylinderloppet? vad menar du exakt med det?
tror nog båda oljorna funkar bra det ska ju bara användas lite på fingret och gnida in i cyllindern och på kolven.
Dillpojken skrev:inte så jävla svårt. men man ska tänka på att smörja in cyllinder loppet och kolven med lite olja innan, och såklart ta det försiktigt osv. annars är de väll inget specielt.
tror nog båda oljorna funkar bra det ska ju bara användas lite på fingret och gnida in i cyllindern och på kolven.
det behövs nog lite mer olja än så jag hittade ett klipp som Hassse har gjor där han monterar 70cc på AM6. det såg inte alls så svårt ut
Så du menar att om den går i 80 med urpluggat rör och sen trycker du på en Airsal så gör den 110... Med den drevningen så gör den typ 80.
Okej tack! ungefär hur lätt kan man dreva en moppe utan att den slits?
Slitaget är den samma så länge du varvar lika mycket, dock är det lite svårt att säga, tycker 10/56 låter för lätt, kommer bara bli jobbigt och du har nog roligare med typ 12/56.
k-skåpet skrev:Så du menar att om den går i 80 med urpluggat rör och sen trycker du på en Airsal så gör den 110... Med den drevningen så gör den typ 80.
Okej tack! ungefär hur lätt kan man dreva en moppe utan att den slits?
Slitaget är den samma så länge du varvar lika mycket, dock är det lite svårt att säga, tycker 10/56 låter för lätt, kommer bara bli jobbigt och du har nog roligare med typ 12/56.