derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Passar inte maten så får du ju testa dig fram själv. Ingen är densamma. Vad vill du få ut av träningen?PK skrev:då kommer jag inte få det resultatet jag vill ha. ska man göra det så ska man göra det ordentligt
äter jag sallad kommer jag störa mig på att det inte är någon form av sås till, ägg mår jag dåligt av osv...
men hur många kalorier bör jag få i mig för att varken gå ner eller upp i vikt? fattar inte hur man räknar ut det men finns ju en lösning på det
Går det inte att fixa en egen sås?DEA!! skrev:Passar inte maten så får du ju testa dig fram själv. Ingen är densamma. Vad vill du få ut av träningen?PK skrev:då kommer jag inte få det resultatet jag vill ha. ska man göra det så ska man göra det ordentligt
äter jag sallad kommer jag störa mig på att det inte är någon form av sås till, ägg mår jag dåligt av osv...
men hur många kalorier bör jag få i mig för att varken gå ner eller upp i vikt? fattar inte hur man räknar ut det men finns ju en lösning på det
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Fettninskning leder ju till viktnedgång.PK skrev:jag är nog liite kraftigare än det "normala", men inte på ett tjockissätt utan större muskler typjag ser ut som att jag har tränat lite typ även fast jag inte gör det..
dock så har år och åter år av datorspelande och stillasittande med dålig kost gjort att jag har hemskt mycket fett rent generellt (liten bilring runt magen och midja, under hakan osv) och jag känner mig mer och mer klumpig och har ingen kondition alls.
så tanken är ju fettminskning först och främst men ändå gå ner liite i vikt
jo visst går det att fixa någon form av sås själv, men vem fan vill äta sås gjord på mjölk, kryddor och potatismos?
ja, rätt så, ibörjan droppar man som fan, men allt beror ju hur hårt man kör, jag körde nästan 0 kolhydrater med träning 5-6 gånger veckan och gått ner 8 kilo sen början slutet av november, dock nu dem senaste 3 veckorna har jag bara gått ner 1 kilo, då jag börjat släppa på deFatzy skrev:Har gått ned i 0.5kg på två veckor. Är det bara jag eller känns inte det lite?
[spoiler]Deffar BTW[/spoiler]
ehm, lingongrova? största sockerbovenPK skrev:sköt det ordentligt så ska du se att du går ner i vikt..
jag ska ligga på strikt diet nu när mina grejjer från gymgrissisten är beställda.
Frukost: 2 ägg, havregrynsgröt
Lunch: skolmat. mycket kött och grönsaker med någon form av potatis/pasta
Mellanmål: 2 lingongrova med keso/avakado
Träning
Efter: whey 80
Middag: lax/kött/kyckling med potatis eller annat
Kvällsmål: havregrynsgröt+avakado
ungefär i den stilen kommer jag köra. kommer förhoppningsvis ligga på 500 i kaloriunderskott och alltså få i mig ca 1700 kalorier per dag.
kommer förhoppningsvis tappa 1kg/veckanu ska PK bli tight!
PS: är det någon som vet vart man kan testa sin fettprocent? vill kunna sätta ett mål och kolla före/efter.
haha ja då kanske det låter lite konstigt xDMrAndersson skrev:Jaha, nu låter de rimligare! Trodde du va 16-18 och för 5 år sedan bänkade 105euroman skrev:25år årsmodell 87aMrAndersson skrev:hur gammal är du?![]()
ändrade så det står i inlägget mde
Ätit godis en gång sedan nyårs, och det var typ 10-15st..david96 skrev:ja, rätt så, ibörjan droppar man som fan, men allt beror ju hur hårt man kör, jag körde nästan 0 kolhydrater med träning 5-6 gånger veckan och gått ner 8 kilo sen början slutet av november, dock nu dem senaste 3 veckorna har jag bara gått ner 1 kilo, då jag börjat släppa på deFatzy skrev:Har gått ned i 0.5kg på två veckor. Är det bara jag eller känns inte det lite?
[spoiler]Deffar BTW[/spoiler]
men äter du något godis/dricka ? isåfall sluta med de helt
äter du vitt bröd etc ? sluta med de
omelett är ju gottPK skrev:jag måste ju för fan få i mig lite kolhydrater för tusan?
1700 kalorier, 70g protein, 250g kolhydrater och 50g fett låter väll bra?
tips på vad man kan ersätta avakado och lingongrova med? bröd är j alltid bra som mellanmål
och varför ska jag äta fettsnål fisk/kött? i tex lax är det ju mycket bra fett som jag kommer behöva under dagen..
Man ska försöka få i sig 2-2.5g proteiner per kilo man väger, jag som nu väger 66.5kg ska få i mig 133-166g proteiner per dag , så in med mer proteinerPK skrev:jag måste ju för fan få i mig lite kolhydrater för tusan?
tips på vad man kan ersätta avakado och lingongrova med? bröd är j alltid bra som mellanmål
och varför ska jag äta fettsnål fisk/kött? i tex lax är det ju mycket bra fett som jag kommer behöva under dagen..
Jag skulle ha hävt i mig bra mycket mer protein. .PK skrev:jag måste ju för fan få i mig lite kolhydrater för tusan?
Inte kan du ligga på 2200kcal per dag för o behålla vikten? Jag ligger på 3500 för o behålla vikten o nu på 4200 för och öka.PK skrev:jag måste ju för fan få i mig lite kolhydrater för tusan?
du tror väl verkligen inte att du ska ta 184g whey80?!Jönköping skrev:Behöver 184g protin, hur mycket Whey 80 chocklad blir det, det räknad per 100g så vet inte hur många dl det är xD
Nej man ska inte äta mindre portioner.david96 skrev:Du ska inte svälta, ät 6-7 gånger om dagen med små portioer, tex frukost brukar vara de största när man deffar sedan innan lunch en frukt och även efter lunch en frukt/grönsaker beror hur sent du äter mellan mål, fall du äter en gång om dagen kommer du bara bli. Trött och inte orka träna och din kropp kommer ställas in på sparläge då du knappt äter något, fortsätt ät men mindre portioner,
Ja de är väl bra, men jag hade inte valt de varje dag isåfall hade jag tagit de på helgen då jag ska träna direkt på morgon,
Fel. Man ska äta flera små portioner per dag. Var 3dje timma ska du peta i dig något litet för och hålla fettförbränningen på max. Ät nyttig mat, ligg på ett kcal underskott på ca 300-500 kcal per dag för och minska i fett och så lite som möjligt i muskelmassa.robinkarlssson skrev:Nej man ska inte äta mindre portioner.david96 skrev:Du ska inte svälta, ät 6-7 gånger om dagen med små portioer, tex frukost brukar vara de största när man deffar sedan innan lunch en frukt och även efter lunch en frukt/grönsaker beror hur sent du äter mellan mål, fall du äter en gång om dagen kommer du bara bli. Trött och inte orka träna och din kropp kommer ställas in på sparläge då du knappt äter något, fortsätt ät men mindre portioner,
Ja de är väl bra, men jag hade inte valt de varje dag isåfall hade jag tagit de på helgen då jag ska träna direkt på morgon,
Man kan äta 4 riktigt stora portioner om dagen med bra saker, t.ex. lax, ris och kalorifattig mat.
Det är att man ska försöka ligga på ett kaloriunderskott istället för att ligga på ett överskott, för om man ligger på ett överskott så går man upp i vikt.
Har du någon källa på att man måste äta flera småportioner per dag?MrAndersson skrev:Fel. Man ska äta flera små portioner per dag. Var 3dje timma ska du peta i dig något litet för och hålla fettförbränningen på max. Ät nyttig mat, ligg på ett kcal underskott på ca 300-500 kcal per dag för och minska i fett och så lite som möjligt i muskelmassa.robinkarlssson skrev:Nej man ska inte äta mindre portioner.david96 skrev:Du ska inte svälta, ät 6-7 gånger om dagen med små portioer, tex frukost brukar vara de största när man deffar sedan innan lunch en frukt och även efter lunch en frukt/grönsaker beror hur sent du äter mellan mål, fall du äter en gång om dagen kommer du bara bli. Trött och inte orka träna och din kropp kommer ställas in på sparläge då du knappt äter något, fortsätt ät men mindre portioner,
Man kan äta 4 riktigt stora portioner om dagen med bra saker, t.ex. lax, ris och kalorifattig mat.
Det är att man ska försöka ligga på ett kaloriunderskott istället för att ligga på ett överskott, för om man ligger på ett överskott så går man upp i vikt.
Rekommenderar hemmagjorda smothies om socker suget kommer fram! Med t.ex. banan, havregryn jordgubbar och sockerfri naturell yoghurt.
För hur kan det komma sig då, att många som deffar inför tävling, tar hellre 3-4 stora mål istället för flera små?robinkarlssson skrev:Har du någon källa på att man måste äta flera småportioner per dag?MrAndersson skrev:Fel. Man ska äta flera små portioner per dag. Var 3dje timma ska du peta i dig något litet för och hålla fettförbränningen på max. Ät nyttig mat, ligg på ett kcal underskott på ca 300-500 kcal per dag för och minska i fett och så lite som möjligt i muskelmassa.robinkarlssson skrev: Nej man ska inte äta mindre portioner.
Rekommenderar hemmagjorda smothies om socker suget kommer fram! Med t.ex. banan, havregryn jordgubbar och sockerfri naturell yoghurt.
För det är ju fortfarande träningen och vad man får i sig som räknas.
Nae bara undrade hur mycket det var..robinkarlssson skrev:du tror väl verkligen inte att du ska ta 184g whey80?!Jönköping skrev:Behöver 184g protin, hur mycket Whey 80 chocklad blir det, det räknad per 100g så vet inte hur många dl det är xD
Ta och läs vad man ska använda kosttillskott för, du ska använda det bredvid din kost.
Inte för att ersätta den.
Du tabbade dig precis rätt rejält.. Jag skrev alldrig att man ska äta stora mål varje timma utan bara peta i sig något, 20 gram nötter, 2 äpplen, 1 macka osv var tredje timma. Under en dag så äter du ju tre stora mål, frukost lunch, middag. Sedan något litet minst var tredje timma.robinkarlssson skrev:För hur kan det komma sig då, att många som deffar inför tävling, tar hellre 3-4 stora mål istället för flera små?robinkarlssson skrev:Har du någon källa på att man måste äta flera småportioner per dag?MrAndersson skrev: Fel. Man ska äta flera små portioner per dag. Var 3dje timma ska du peta i dig något litet för och hålla fettförbränningen på max. Ät nyttig mat, ligg på ett kcal underskott på ca 300-500 kcal per dag för och minska i fett och så lite som möjligt i muskelmassa.
För det är ju fortfarande träningen och vad man får i sig som räknas.
T.ex. Martin löwgren, fitness och pt.
http://axonblogg.se/category/tavlingsdiet-2012/page/2/
Du skrev visst att man skulle äta små mål var tredje timme för att få bästa fettförbränning.Du tabbade dig precis rätt rejält.. Jag skrev alldrig att man ska äta stora mål varje timma utan bara peta i sig något, 20 gram nötter, 2 äpplen, 1 macka osv var tredje timma. Under en dag så äter du ju tre stora mål, frukost lunch, middag. Sedan något litet minst var tredje timma.
Om du inte ser de själv så äter axon, 6 mål under hela dagen. 3 stycken är riktiga måltiden, 3 är lite mindre.
Kan fixa fram källa på de jag precis sa. Stod i en bok jag läste häromdagen, där alla källor stod i slutet ska kolla de.
Fatzy skrev:-2 kilo på 16 dagar, är det lite, bra eller mycket?