Linusen skrev:tjena, min uppfattning om stuntning är att det är lättare att lära sig med en scooter. stämmer det?
jag har också hört att Derbi (sm) är svåra att köra på bakan med på grund av att dom är så långa och låga.
jag ska lära mig, men vill veta om det är bättre att börja med en scooter och sen min drd, för jag får fan inte upp den en enda jävla dm!!
btw, VictorH äger
Derbi är ju tunga och klumpig och scootrar är oftast mycket lättare, beta går upp lätt av dem crossarna jag testat och valfri scooter går ju upp lätt, de mesta är teknik och att våga,
går ju att få upp en Derbi, han här kör väl Derbi? TGS gustav
nej nej, ingen pulka, köp crossmoppe kan ta lite längre att lära sig men fan så mycke roligare. Prövat stunta lite med min syrras orginal vespa men de va inge rolit. De va ingen utmaning att få upp den och de är oskönt att sitta en längre stund på bakan iom att man inte visste vart man skulle stoppa fötterna. På en crossmoppe vet man vart man har fötterna en under växelpeten och andra på bromsen
suzukiwheelier skrev:nej nej, ingen pulka, köp crossmoppe kan ta lite längre att lära sig men fan så mycke roligare. Prövat stunta lite med min syrras orginal vespa men de va inge rolit. De va ingen utmaning att få upp den och de är oskönt att sitta en längre stund på bakan iom att man inte visste vart man skulle stoppa fötterna. På en crossmoppe vet man vart man har fötterna en under växelpeten och andra på bromsen
ja, det ser mycket bättre ut också, men det går fan inte! borde jag kanske trimma lite smått?
jag har en Derbi drd racing btw :p
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
suzukiwheelier skrev:nej nej, ingen pulka, köp crossmoppe kan ta lite längre att lära sig men fan så mycke roligare. Prövat stunta lite med min syrras orginal vespa men de va inge rolit. De va ingen utmaning att få upp den och de är oskönt att sitta en längre stund på bakan iom att man inte visste vart man skulle stoppa fötterna. På en crossmoppe vet man vart man har fötterna en under växelpeten och andra på bromsen
ja, det ser mycket bättre ut också, men det går fan inte! borde jag kanske trimma lite smått?
jag har en Derbi drd racing btw :p
Ja trimma hjälper men inte ett måste,öva på bara ska de nog gå bra
Fast moppens läng och höjd är inte de enda som spelar roll, vikten och dess placering är också viktig, sen är det mycket teknik med, klarar en till två meter på bakan men min helt orginala mrx
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.