tänkte bara fråga om någon har nåt tips på schyssta blinkers där fram. vill helst inte ha på styret så kan man fästa de nån annan stans? eller tycker ni jag ska skita att ha där fram och bara ha där bak?
länka gärna!:)
Mvh Alyzzzer
Senast redigerad av Alyzzzer den 19 januari 2013, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
Alyzzzer skrev:Asså funkar de att plugga in i org kontakterna? Och sätter man fast de med klister eller?
Jag tror det sitter rundstift på droppblinkersen när man köper dom, sen kan man ju byta ut dom om det skulle behövas. Droppblinkersen fäster du med dubbelhäftande tejp som sitter monterat på dom när du köper dom.
Ha blinkers både fram och bak, kanske snyggare utan men skyll dig själv när bilister inte vet vart du ska och kör ut rakt framför dig eller om du är med i en olycka..
För DIN egna säkerhet, inte garanterat att det hjälper men underlättar enormt för andra.
Alyzzzer skrev:du har helt rätt pod1! men frågan är om jag ska köpa såna här droppformade... nån som har nåt tips?
Köp de du tycker är snyggt.
Mycket handlar om vad man själv tycker är snyggt, samtidigt tänka på vad andra tycker.
Har du droppblinkers så är de rätt diskreta ju om du hittar några små.
Mm vill ha små diskreta och har tänkt köpa dropp blinkers men passar de på mina uttag från gamla blinkersena?och blinkar alla blinkers från ts oranget?:s
mm precis men tänkte köra in de i framkåpan. och de va så små så de passar in :)
och tack så mycket lackar lite mer saker under helgen slänger upp en bild på det när det e klart så får du se. då kommer även blinkersna och styre på:)
en fråga till tror ni jag behöver motstånd för att dessa ska funka på min slider?
"OBS!! I vissa fall då man monterar LED blinkers så måste ett digitalt blinkersrelä eller motstånd från till exempel TNT eller Koso även köpas och installeras annars funkar dessa blinkers inte korrekt OBS!!" står längst ner...
mycket medveten om det. men det står i vissa fall. men kopplar man bara in kontakterna från blinkersen till motståndet sen från motståndet till uttaget?
Alyzzzer skrev:mycket medveten om det. men det står i vissa fall. men kopplar man bara in kontakterna från blinkersen till motståndet sen från motståndet till uttaget?
i vissa fall=om du har LED original, originalsladd-motstånd-sladd-blinkers
köp ett relä som är gjort för led blinker, Enklast och Motstånden jag köpte på twostroke så ökade motståndet när dom blev varma så att jag brände relät.
When you walk my way
I feel the rush come over me
It's the things you say
That makes a rush come over me.. Headhunterz
Ett relä är lite krångligare att koppla in, och du verkar ju inte kunna mycket om elektronik (inget illa menat). Hade varit enklare om du hade nån i din närhet som kan grunderna i el.
Har för mig att Hassse666 har nån guide på att koppla in blinkersrelä, kolla upp det isåfall.
Originalkontakterna till kontakterna på blinkersen behöver du inte oroa dig för, passar dom inte så är det bara att skala kablarna och tvinna ihop/löda/skaffa andra kabelskor(skulle jag gjort!) och vira eltejp runtom sen.
Väljer du motstånd så tänk på att du ska ha ett motstånd per blinkers.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan