är du helt 100 på att det är en ny cylinder? byt tändstift? gjort rent förgasarn? gjort rent luftburken?Geggkulan2 skrev:AndreWidestedt skrev:Min var så när den skurit, sen skar den helt å hållet. Har du kollat cylindern?
Det sitter ju 1 helt ny clinder i?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Jag är inte 100 på att cylindern är ny men dom sa de.. Och jag tycker den ser ny ut men topplocket är gammalt?,TuZx skrev:är du helt 100 på att det är en ny cylinder? byt tändstift? gjort rent förgasarn? gjort rent luftburken?Geggkulan2 skrev:AndreWidestedt skrev:Min var så när den skurit, sen skar den helt å hållet. Har du kollat cylindern?
Det sitter ju 1 helt ny clinder i?
Finns det något i förgasaren som finns att göra rent som man inte vet som nybörjare?Piitus96 skrev:min var likadan med att den dog på tomgång vid stoppskyltar o dyligt, samt att inget ändrades när man lekte med luftskruven/tomgångsskruven...
dock så blev moppen starkare efter att jag RENGJORT förgasaren och fiick även tillbaka tomgången. Moppen hade gått 100 mil utan att ha rengjorts tidigare
kan vara pluggen i röret,Geggkulan2 skrev:Finns det något i förgasaren som finns att göra rent som man inte vet som nybörjare?Piitus96 skrev:min var likadan med att den dog på tomgång vid stoppskyltar o dyligt, samt att inget ändrades när man lekte med luftskruven/tomgångsskruven...
dock så blev moppen starkare efter att jag RENGJORT förgasaren och fiick även tillbaka tomgången. Moppen hade gått 100 mil utan att ha rengjorts tidigare
david96 skrev:kan vara pluggen i röret,Geggkulan2 skrev:Finns det något i förgasaren som finns att göra rent som man inte vet som nybörjare?Piitus96 skrev:min var likadan med att den dog på tomgång vid stoppskyltar o dyligt, samt att inget ändrades när man lekte med luftskruven/tomgångsskruven...
gör rent förgasarn
kolla cylindern/kolven
ta bort plugg fan ur röretsätt i en färdig plugg om du ska sätta dit någon
david96 skrev:nej de är bus enkeltdu behöver bara ta av topp locket så ser du fall den är skadad etc, så töm ut all kylar vätska först sen skruva bara av toppen
http://www.twostrokerider.se/trim-del-1 ... -70cc-AM6/