Hur ska tändningen stå? Beta RR 01 (ktm motor)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
soederblom
Elmoped

Hur ska tändningen stå? Beta RR 01 (ktm motor)

Inlägg av soederblom »

Har problem med min beta rr.. Det blev värre nu när det är kallt ute. Tvättat förgasare, bytt munstycken/nål, ny cdi/tändspole tändplatta å tändstift. Får den bara att tända ett par varv sen dör den.

Då börjar jag fundera på hur tändningen egentligen ska stå.

Här är en bild på hur tändplattan sitter:

Bild
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

finns de ingen markering? ett litet dornslag eller nått?
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
soederblom
Elmoped

Inlägg av soederblom »

En märkning på plattan som tändplattan sitter på och en märkning i motorblocket som ska linjera?2
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

soederblom skrev:En märkning på plattan som tändplattan sitter på och en märkning i motorblocket som ska linjera?2
Precis, så brukar det vara. Oftast i överkant.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
soederblom
Elmoped

Inlägg av soederblom »

CaToXXo skrev:
soederblom skrev:En märkning på plattan som tändplattan sitter på och en märkning i motorblocket som ska linjera?2
Okej, ska kolla det imorgon. Men om jag nu skruvar av toplocket för att kolla tändningen när kolv osv är i ÖD. Så har jag tänkt på en sak, det finns ju inte direkt nån "pickup" på den här slags tändningen. Så hur ska jag se vart på svänghjulet/tändplattan den tänder?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

soederblom skrev:
CaToXXo skrev:
Okej, ska kolla det imorgon. Men om jag nu skruvar av toplocket för att kolla tändningen när kolv osv är i ÖD. Så har jag tänkt på en sak, det finns ju inte direkt nån "pickup" på den här slags tändningen. Så hur ska jag se vart på svänghjulet/tändplattan den tänder?
Jag har faktiskt ingen aning om hur rk6ans tändsystem är konstruerat, men finns det ingen impulsgivare/magnet på tändplattan? Eller nån magnet på insida/utsida av svänghjulet?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

På min rk6 satt det vanligt Ducati. Nästan hundra på att det satt en markering vart den skulle sitta med.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
soederblom
Elmoped

Inlägg av soederblom »

Japp det sitter ducati tändsystem på den. Men jag hittar inga markeringar.. Någon som vet hur markeringarna ser ut eller helt enkelt vet hur tändplattan ska sitta på en rk6a? En bild under svänghjulet på en rk6a skulle va asbra!
Skriv svar