trim problem

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
mackan234
Elmoped

trim problem

Inlägg av mackan234 »

tja mitt avgasrör har en strypning efter kröken hur ska jag få bort den
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

fil/hammare/borr/såg/ använd din fantasi-.- ?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

Berätta gärna vad för moped du har och vilken årsmodell, det underlättar för oss enorm så vi kan hjälpa dig med rätt sak... :)
mackan234
Elmoped

Inlägg av mackan234 »

[quote="GasresarN"]Berätta gärna vad för moped du har och vilken årsmodell, det underlättar för oss enorm så vi kan hjälpa dig med rätt sak... :)[/quote]

jag har en speedfight 2 04 men det sitter ett tecnigas här är linken om ni vill kika på det http://twostroke.se/product.asp?product=10961
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

''Tillverkarna gör ofta CE-godkända versioner av sina effektrör, med skillnaden att
de strypta rören har en punktsvetsad bricka i mynningen till kröken.''

Där avgasröret sitter emot cylindern så ser du en ganska kraftig nivåskillnad om du tar bort röret och kollar. Ta en borr/plasmaskärare eller vad du nu har tillgängligt och ta bort punktsvetsningarna ifrån brickan och ta sen en tång och helt enkelt pillar bort den, då blir ditt rör avstrypt :)
mackan234
Elmoped

Inlägg av mackan234 »

[quote="GasresarN"]''Tillverkarna gör ofta CE-godkända versioner av sina effektrör, med skillnaden att
de strypta rören har en punktsvetsad bricka i mynningen till kröken.''

Där avgasröret sitter emot cylindern så ser du en ganska kraftig nivåskillnad om du tar bort röret och kollar. Ta en borr/plasmaskärare eller vad du nu har tillgängligt och ta bort punktsvetsningarna ifrån brickan och ta sen en tång och helt enkelt pillar bort den, då blir ditt rör avstrypt :)[/quote]

jag vet att det står så men det finns ingen pungt svetsad brika i myningen men det sitter en strypning länre inn
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

Är det verkligen det röret du länkade dårå? För det står ju iallafall ingenting om nån annan strypning än brickan vid mynningen.
Tvivlar på att ett trimsystem skulle ha katalysator?...
mackan234
Elmoped

Inlägg av mackan234 »

[quote="GasresarN"]Är det verkligen det röret du länkade dårå? För det står ju iallafall ingenting om nån annan strypning än brickan vid mynningen.
Tvivlar på att ett trimsystem skulle ha katalysator?...[/quote]

röret jag hat ser och heter samma som på bilderna men det finns ingen pungtsvetsad grej
duunnoo
Elmoped

Re: trim problem

Inlägg av duunnoo »

mackan234 skrev:tja mitt avgasrör har en strypning efter kröken hur ska jag få bort den

står det tecnigas på det? För dom har ett original rör som ser typ exakt likadant ut
mackan234
Elmoped

Re: trim problem

Inlägg av mackan234 »

[quote="duunnoo"][quote="mackan234"]tja mitt avgasrör har en strypning efter kröken hur ska jag få bort den[/quote]

står det tecnigas på det? För dom har ett original rör som ser typ exakt likadant ut[/quote]

det står tg tecnigas på den
Användarens profilbild
lavalampan1337
Elmoped

Inlägg av lavalampan1337 »

kan man inte bara dremla bort möget :wink:
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

säger som dom andra: slå hammra borra använd våld?! eller tänderna kanske? :D
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
mackan234
Elmoped

Inlägg av mackan234 »

[quote="tacopaj"]säger som dom andra: slå hammra borra använd våld?! eller tänderna kanske? :D[/quote]

men det är som en lång pipa:/
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

mackan234 skrev:
tacopaj skrev:säger som dom andra: slå hammra borra använd våld?! eller tänderna kanske? :D
men det är som en lång pipa:/
Aa och?? Den sitter antagligen fast med två pungter och borra bort dom skaka ut pluggen ;)
Tips: gör en krok av ståltråd som du sätter in i hålet av den långa pipan så den inte ramlat ner i expanstionskammaren :)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

om du lägger upp en bild på "pipan" så är det lättare att hjälpa dig. :)

vill vara säker, HUR sitter den fast?
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Skriv svar