CaToXXo skrev:Maxeffekten på en Lätt MC-reggad 125kubikare är i Sverige 11kW/15hk.
KTM'en ligger på ca 30-40hk.
Alltså är den strypt på något sätt, förmodligen någon insats i avgasröret eller insuget ja, det blir lättare att kolla det när du väl har hojen hemma.
Men lär dig hantera den ordentligt innan du stryper av den, det vore väl jobbigt om du skulle köra ihjäl dig själv och ett par personer du krockar med, efter sisådär 2 dagar pga att du inte klarade av att hantera effekten.
Säger du att du inte kommer ha råd med ett trimrör så skulle jag säga att du inte har råd med hojen heller.
Räkna med kolvbyte ett par ggr/säsong (25-35h intervaller ca) en kolv kostar ca 1500 med packningar o nållager.
Den dricker utan problem 1,5 liter/mil, och du får det riktigt svårt att köra den under litern.
Försäkring, skatt o allt sånt larv är riktigt dyrt på dessa hojar.
Och själva hojen i inköp är ju inte billig heller.
Så om du säger att du inte kommer ha råd med ett trimrör, som man kan få tag i ett begagnat för ~2papp så skulle jag inte köpa hojen ens.
Bra skrivet, vill bara rätta till några saker
Kolvbyte kan nog göras med 50-70 timmars mellanrum, han har väl knappast ändå tänkt den till bankörning utan vägkörning? Då räcker det bra med 50-70timmars mellanrum, sen kommer ju även vevaxel och sånt, för att inte tänka på växellådsoljebyte var 10e timme och tvättning av luftfilter o.s.v.
Ja om den är ny eller original reggad, så är den strypt, vet dock ej var den strypningen i röret sitter, finns en också i förgasaren/luftintaget, en bricka typ..
När man köper en ktm brukar man få med ett fulleffektsrör, alltså det strypta röret sitter på, men man får med ett utan strypningar, så borde de va i Finland iaf
