Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Landsten
Elmoped

Inlägg av Landsten »

MrAndersson skrev:Till er som tar så mycket i benpress.

Kan säga att Roddy Benjaminsson tar 540 i benpress och 180 i knäböj.

Om ni tar 500 i press och 80-90 i böj så är ni extremt dåliga! Dock så beror de även på lutningen på pressen.

Filmer på er båda vore kul. Om de inte kommer någon innan nästa vecka kommer jag klassa er som troll.
Knäböj är ju ganska mycket teknik också, så om man kört det 5-6 ggr i hela sitt liv så blir det ju svårt att komma upp i dom tyngderna..
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Men det behövs inte jättemånga set för att man ska löra sig. .
Årets Styrelsemedlem 2013
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Har för mig att jag tog 186kg i en sån HÄR (sedan fanns det inte tyngre) har inte provat knäböj på tyngre vikter då jag får sjukt ont av stången.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Fatzy skrev:Har för mig att jag tog 186kg i en sån HÄR (sedan fanns det inte tyngre) har inte provat knäböj på tyngre vikter då jag får sjukt ont av stången.
Såndär har jag på mitt gym av en annan variant på typ max 100kg.

Tror det är tyngre än riktig benpress!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

difaren skrev:
Fatzy skrev:Har för mig att jag tog 186kg i en sån HÄR (sedan fanns det inte tyngre) har inte provat knäböj på tyngre vikter då jag får sjukt ont av stången.

Va inte för säker på de! På mitt gym har vi precis fått in maskiner av samma märke. Och på dom gamla då ligger jag på 45 i bicepcurl, i dessa så klarar ja 75. Så är de på flera av dom, dom är lättare än dom "gamla" maskinerna.

Även precis så som DEA skrev så tar de MAX 20-25 set innan du fått in en teknik på knäböj som funkar helt okej! Du vet ju inte allt men du lär du ungefär, så länge du nu inte börjar lasta på som ett as utan stegar dig uppåt!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Kommer precis hem från ett baajsceps tutte pass, skönaste på länge. Har inte tränat över jul o nyår nu men nu är de nytt schema o tyngre vikter som gäller. Time to get stor :) 45kg x 12 reps bicepscurl me stång... o bänkpress ska jag öka tills nästa vecka, körde bara 70 kg idag ( då de var första bröstpasset sen början av december). FAN VA DE E GÖTT O TRÄÄÄNA PÖJKAR.
bibapeolola
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

MrAndersson skrev:
difaren skrev:

Va inte för säker på de! På mitt gym har vi precis fått in maskiner av samma märke. Och på dom gamla då ligger jag på 45 i bicepcurl, i dessa så klarar ja 75. Så är de på flera av dom, dom är lättare än dom "gamla" maskinerna.

Även precis så som DEA skrev så tar de MAX 20-25 set innan du fått in en teknik på knäböj som funkar helt okej! Du vet ju inte allt men du lär du ungefär, så länge du nu inte börjar lasta på som ett as utan stegar dig uppåt!
Beror väl på märke? "Vi" har inte det märket som han visade bild på..
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

difaren skrev:
MrAndersson skrev:
difaren skrev: Såndär har jag på mitt gym av en annan variant på typ max 100kg.

Beror väl på märke? "Vi" har inte det märket som han visade bild på..
Det är en exakt sån HÄR. Ända skillnaden är att metallen är svart och sätet mörkrött..
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Hur lång stång i bicepscurl? Skulle vilja se er teknik! :)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

DEA!! skrev:Hur lång stång i bicepscurl? Skulle vilja se er teknik! :)
Vet faktiskt inte längden på den stången, skulle kunna vara 140cm
bibapeolola
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:Hur lång stång i bicepscurl? Skulle vilja se er teknik! :)
Kör bicepcurl i maskin :)

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Jag kör på ez-stången, och om jag vill få ut det lilla sista sätter jag mig ner med stöd och kör! riktigt bra.
euroman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av euroman »

Jadu ni tränar på bra ser jag i denna tråden :D

Får väll lägga ett inlägg jag med eftersom alla andra gört :P

Väger 77kg är 1,75cm lång och 25år.

Mitt bänk rekord är på 105kg det var några år sen och vägde då 67kg nu har man tränat på och gått upp lite men har inte testat bänk på tja 5 år kanske? :P kör mestadels allt med maskiner eller hantlar! :)

Dock kör jag stång när det gäller knäböj såklart och axlar :)

Dock vill jag inte bli så jättestor då jag är friidrottare (spjutkastare) men klart man håller igång styrkan ändå annars går det inte och kasta långt :)

mitt schema blir på en vecka iallafall

MÅNDAG: Träna småbarnsgruppen, sedan kaststyrka med medecinbollar mm. och sen avslutar med mage rygg och sida!

TISDAG: Innebandy 2 timmar för konditionen

ONSDAG: Gymmet

TORDAG: kaststyrka eller vila beroende på hur man känner sig

FREDAG: Oftast vilodag

LÖRDAG: Kaststyrka och kast teknik med mage rygg och sida efteråt 1,5-2timmar

SÖNDAG: Gymmet

Som tillskott är det whey 80 på dom hårda passena som gäller och på gympassena är det även 2kokta ägg + whey 80,

Passet ser ju naturligtvis annolunda ut på sommaren då är det mycket intensiver och backlöpning istället för innebandy tex. Senså är det mer kast teknik men ändå lite betoning på kaststyrka, Fortfarande gymm pass är med :)
Senast redigerad av euroman den 11 januari 2013, 14:59, redigerad totalt 1 gånger.
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

hur gammal är du?

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

någon som har bild på en sån bicepscurl maskin?
euroman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av euroman »

MrAndersson skrev:hur gammal är du?
25år årsmodell 87a :)

ändrade så det står i inlägget mde :)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

på tal om benpress...
har bara varit på gym någon enstaka gång. senaste var för något år sen, då tog jag 200kg i benpress 2 gånger, det var högsta som gick. den såg ut ungefär såhär
Bild
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

NOName? skrev:på tal om benpress...
har bara varit på gym någon enstaka gång. senaste var för något år sen, då tog jag 200kg i benpress 2 gånger, det var högsta som gick. den såg ut ungefär såhär
Bild
Just precis den där maskinen så går de inte mer än typ 187kg eller vafan det är!
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

difaren skrev:
NOName? skrev:på tal om benpress...
Bild
Just precis den där maskinen så går de inte mer än typ 187kg eller vafan det är!
186 har jag för mig, om man ska vara petig^^

Var på gymmet 2h idag.
Typ 30min cykling
Några ryggövningar
Lite biceps
och sen blev det lite mage
Och ännu mer cykling på det :)

Anledningen till att jag var där i 2h var att min tjej spelade fotboll just bredvid där jag gymmar senare på kvällen. Så då stannade jag på gymmet tills de stängde och gick sen och kollade på hennes fotboll :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

2h brukar vara standard för mig :wink:

Nej men bra jobbat, ligg i nu! Inga nyårslöften på gymmet ska gå till spillo..
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

DEA!! skrev:2h brukar vara standard för mig :wink:

Nej men bra jobbat, ligg i nu! Inga nyårslöften på gymmet ska gå till spillo..
Jag brukar ligga mellan 45-90min^^
Beror på hur högt tempo jag har och vilken/vilka kroppsdelar det är:)
HyperOlsson
Elmoped

Inlägg av HyperOlsson »

jag kör 4 dar i veckan,
mån-bröst triceps
-tis vilo
-onsbiceps rygg
-tors ben axlar
-fre mage kondition,
har tränar i ca 1 år i 3 månader :) vägde 98 pannor innan jag börja träna, just nu 85 med med ca 17 % kroppsfett :)

nu dom senaste 4 veckorna har jag kört strong lift asså tungt med få reps 5x5.

benkpress max- 110 kg 1 rep.
benpress 310 kg 2 rep.
benböj aldrig maxat men tränar 5x5. med 130 kg :)
HyperOlsson
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

euroman skrev:

Jaha, nu låter de rimligare! Trodde du va 16-18 och för 5 år sedan bänkade 105 :roll:

Kolla In Min KTM Senda!

difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

MrAndersson skrev:
euroman skrev:

Jaha, nu låter de rimligare! Trodde du va 16-18 och för 5 år sedan bänkade 105 :roll:
Hahahahha, min låtsas farsa bänkade dock 112,5kg när han gick i årskurs 8-9:an fast han tävlade dock så det kanske inte var så konstigt!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Nu blir man nyfiken, vart tog alla dom som klara 500 benpress och deras filmer vägen?

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Köpte 1 påse Kreatin500g, 1kg Whey 80 tänkte köpa 4 men hade inte fått med mig hem.. Köpte även en flaska, totalt blev det 313 kronor. Köptes hos Gymgrossisten här i stan
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

MrAndersson, det kommer!
Behöver min bror till att filma, och han säger att det är mupp att filma på gymmet, så det får bli när vi är ensamma, så jag lovar att det kommer inom en snar framtid! :D No need to worriez
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

äntligen är på på 100% igen och kör på fullt :D längtar tills imorgon då brorsan ska fixa nytt schema med mma stuk i de hela :) Tagga! :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Bestämt mig flr att gå ner i vikt!
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

DEA!! skrev:Bestämt mig flr att gå ner i vikt!
Det är svårt :( Gick ner 9kg i början nu går jag mellan 90-92 hela tiden..
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

jag satt precis och funderade.

jag har nästan slutat träna, då det inte finns något bra gym så tappar gnistan :( ska testa några mer snart dock.

JO, jag har bestämmt mig för att tappa fett nu i början så jag slipper deffa så in i helvete frammåt juni, alltså tappa fett/vikt utan att tappa muskelmassa.

Kommer träna 3 dagar i veckan och springa/gå en lång runda efter det och det klarar jag. det är maten jag är orolig för...

Har någon kunskap om måltidsersättare? finns "cambridge" som finns i stan men vad skulle ni rekomendera? visst, bättre med riktig mat men problemet är att jag då kommer äta för mycket samt att morsan gillar att laga "dålig" mat. får leta efter bra kokböcker! :)

men som sagt. vilken måltidsersättare rekomenderas till mig?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

PK skrev:jag satt precis och funderade.

jag har nästan slutat träna, då det inte finns något bra gym så tappar gnistan :( ska testa några mer snart dock.

JO, jag har bestämmt mig för att tappa fett nu i början så jag slipper deffa så in i helvete frammåt juni, alltså tappa fett/vikt utan att tappa muskelmassa.

Kommer träna 3 dagar i veckan och springa/gå en lång runda efter det och det klarar jag. det är maten jag är orolig för...

Har någon kunskap om måltidsersättare? finns "cambridge" som finns i stan men vad skulle ni rekomendera? visst, bättre med riktig mat men problemet är att jag då kommer äta för mycket samt att morsan gillar att laga "dålig" mat. får leta efter bra kokböcker! :)

men som sagt. vilken måltidsersättare rekomenderas till mig?
vf inte bara skippa vittbröd och inget godis/dricka, så ska du se de händer grejer, annars kör på sallad/egg/kassler, istället för maten du får hemma, lätt sallad tar 5 min att göra medans du kokar äggen :)

ta måltidsersättare kommer fortfarande göra dig hungrig som ett as vilket leder till tjuvätande etc, så ät mindre kolhydrater och inget godis så kommer de gå bra :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

då kommer jag inte få det resultatet jag vill ha. ska man göra det så ska man göra det ordentligt ;)

äter jag sallad kommer jag störa mig på att det inte är någon form av sås till, ägg mår jag dåligt av osv...

men hur många kalorier bör jag få i mig för att varken gå ner eller upp i vikt? fattar inte hur man räknar ut det men finns ju en lösning på det :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

PK skrev:då kommer jag inte få det resultatet jag vill ha. ska man göra det så ska man göra det ordentligt ;)

äter jag sallad kommer jag störa mig på att det inte är någon form av sås till, ägg mår jag dåligt av osv...

men hur många kalorier bör jag få i mig för att varken gå ner eller upp i vikt? fattar inte hur man räknar ut det men finns ju en lösning på det :)
de jag sa är ju lätt, liksom byt ut allt vittbröd mot något annat ? och ät mindre kolhydrater, typ släng inte i dig en skålpasta om du inte ska träna, sen med de så går du ner rätt mycket om du tränar ordentligt och ser till att håller de, kolla en gång hur mycket kalorier de är i allt godis/dricka du stoppar i dig så ser du hur mycket du går ner bara på att sluta med de :P

sen var ditt mål att gå ner i vikt/fett utan tappa muskler ? lovar de kommer funka med de

är ingen konst mer ut än in
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Gå ner i vikt: Mer protein och mindre kolhydrater

Gå upp i vikt: Mer kolhydrater

Respektive går ner i vikt: Förbruka mer kalorier du stoppar i dig och vise versa!
Skriv svar