Tjenare, köpte nyligen en moped, och förra ägarn sa då att han hade bytt cylindern, och att allt var orginalt på den och att den gick i 45 km/h (30 moppe) och hastighetsmätar vajern var sönder (är fortfarande sönder) men sen så köpte jag moppen. sen nu när jag körde kom jag upp i 55km/h på polarnas mätare, och då blöddra den som ett as. Sen satt jag på ett gianelli 2t jag fick med.. och då behövde jag inte byta munstycke för det var anpassat för det röret.. så jag körde då och jag känner nu att det verkligen inte är orginal cylinder då jag kommer upp i kanske 95-100 km/h... Men detta kanske är det mest idiotiska frågan men vad tror ni det är för cylinder?
Senast redigerad av Seenz den 13 januari 2013, 18:39, redigerad totalt 1 gånger.
Varken handmade eller sp ser ut sådär på toppen, en Prorace2 50 / 70cc är dock lik. fel färg på toppen bara...Står det ingenting alls på cylinder/topp?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Varken handmade eller sp ser ut sådär på toppen, en Prorace2 50 / 70cc är dock lik. fel färg på toppen bara...Står det ingenting alls på cylinder/topp?
Här har du den, min polare har precis en likadan, kände igen den direkt jag såg den. Gamla Derbi motorn, inte sant? ( EBS ) Toppen har en mörkare kontur än själva cylindern.