Munstycke-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Lajjnus
Elmoped

Inlägg av Lajjnus »

ska jag prova 82 tro? :)
didde1997@hotmail.com
Elmoped

Inlägg av didde1997@hotmail.com »

Malossi mhr 80
Doppler endurans
dellorto 21mm
Giannelli
Sportluft
ducati tändning
snabbgas

Villket munstycke ska jag börja på?
Användarens profilbild
Baszs
Svårstartad skrothög

Inlägg av Baszs »

Lajjnus skrev:
Roxxen96 skrev:
Lajjnus skrev:tjena, har sedan någon vecka tillbaka bytt munstcyke från 63 till 85 på min Derbi och jag kollade tändstiftet efter jag provkört den, det var oboybrunt. men idag fick jag för mig att kolla på tändstiftet igen och då vart det svart och lite sotit. tycker det är knepigt att den var oboybrun och gick som en klocka till att inte svara så rapt på gasen och att det blev svart och lite sotit? måste byta ner mig munstycke antar jag, men undrar hur blev detta sig?
Setup?

gianelli
drevning
ostrypt cdi
sportluftfilter
Orginal förgasare förmodar jag?
80+ testa 80 uppåt Jag hade 88 med den setupen på min Derbi Senda.
Och om du nu kör Derbi så råder jag dig att ta bort oljetanken och pumpen för dom är inge vidare (ialf inte min som var på moppen förut)
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Ska köpa munstycken nu, och hitta dom här Direktlänk: http://www.cykelkraft.se/KGDY10040.phtml

passar dom dt50r-04?
Passar dom en drac-04, isåfall splittar jag och min kompis på det här setet.

Tacksam för svar! :D
generictriggersm
Elmoped

Inlägg av generictriggersm »

Tjeenare! köppte en moppe med 50cc, 21mm förgasare och metrakit sp rör, och den gick slött och inte mer än 50! har blåst rent hela förgasaren och satt på mitt mk handmade 70cc och sportluftfilter.

Men endå går den fan bara i 50 och hur slött som hellst, i min 17,5mm förgasare på min gamla móppe med den 70cc hade jag 115 i munstycke,
nu på den nya moppen så sitter det bara ett 95 (5mm) munstycke i, är det alldeles för lite? för den orkar nästan ingenting och kommer bara upp i 50.

choke vajern är inte i så kan inte tästa att använda den, och då undrar jag om man måste ha choke vajern i? för jag har satt i en skruv i det hålet och isolerat runt så det inte ska dra luft.

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
Baszs
Svårstartad skrothög

Inlägg av Baszs »

Derbi Senda:
Airsal 50 sport
Ostrypt cdi
Gianelli 2t
Dellorto 19mm (black racing)
Ostrypt insug

Någon som har en kluring om vilket munstycke? När jag har på 80-100 så är tändstiftet svart sotigt, väldigt blött. Så den tänder inte pga för mycket bensin? Går ej igång nu. När jag hade org cylinder org förgasare och gianelli, så hade jag 88 i och då gick den bra. Kan ju bero på annat också, gasen hänger sig inte ialf, nålen satt jag i mitten. När jag har kickat några gånger så fylls luftfiltret upp så det var fullt..
Tacksam för svar!
nkewk
Elmoped

Inlägg av nkewk »

Rieju drac 03 sport
urpluggat org rör
orginal förgasare
ingen insugsplugg

vilket munstycke?
Puengtuesh !
Kan vara intresserad av ett SM framhjul! PM!
Checka in mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43240
Användarens profilbild
creppish
Avstängd

Inlägg av creppish »

malossi mhr gp
biltema fiddy luftfilter

det har jag på nu, kör med 82 i munstycke, men ska byta till 80

men efter årsskiftet så ska jag sätta på ostrypt cdi och barikits 74cc
samt 13/53 drevning om det har nån betydelse..

vad rekommenderar ni för munstycke då? :P
(Derbi Senda xtreme '07)
mitt Senda projekt, ta en snabbtitt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43974

Välkommen till sverige, där du lever som en kung och får sympati av hela befolkningen sålänge du heter Achmed eller är född i en rik familj!
alääx
Elmoped

Inlägg av alääx »

tjenare undrar vad man behöver för mustycke till en Rieju drac som har följande setup: airsal 70cc, barikit 21mm förgasare, passande insug och avstämmt rör? tacksam för svar :D
dt rider #1
Elmoped

Inlägg av dt rider #1 »

tjena vill veta vilket huvudmunstycke det sitter på en dt50r -04. :)
Shark Monster
Svårstartad skrothög

Inlägg av Shark Monster »

Ung. vilket munstycke ska man ha på Rieju drac med urpluggat originalrör och sprtluftfilter? I övrigt helt original, bara så jag vet vilken munstyckes sats jag ska ha.
Användarens profilbild
Rydholms
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rydholms »

Derbi Senda drd PRO
Original förgasare
Gianelli 2T
12/53 drev
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

MisterDT50R skrev:Ska köpa munstycken nu, och hitta dom här Direktlänk: http://www.cykelkraft.se/KGDY10040.phtml

passar dom dt50r-04?
Passar dom en drac-04, isåfall splittar jag och min kompis på det här setet.

Tacksam för svar! :D
dom passar på dt och drac om ni har original förgasare ja :)
Senast redigerad av ***MATTE*** den 1 januari 2013, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

dt rider #1 skrev:tjena vill veta vilket huvudmunstycke det sitter på en dt50r -04. :)
det ska vara 76 i orginal med 6mm gänga. men skruva av och kolla så är du säker :)
Senast redigerad av ***MATTE*** den 1 januari 2013, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Rydholms skrev:Derbi Senda drd PRO
Original förgasare
Gianelli 2T
12/53 drev
Ca strl 80-90
dt rider #1 skrev:tjena vill veta vilket huvudmunstycke det sitter på en dt50r -04. :)
Lite olika från moppe till moppe, men runt 75 skulle jag säga.
Shark Monster skrev:Ung. vilket munstycke ska man ha på Rieju drac med urpluggat originalrör och sprtluftfilter? I övrigt helt original, bara så jag vet vilken munstyckes sats jag ska ha.
En ask 80-102 lär passa.

Dellorto 6mm gänga gäller för alla er som jag svarat på.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

tja! har en polare som drog pluggen i kröken på sin mrx här om dagen. men han måste ju byta munstycke med så jag undrar vad e det för org munstycke på de och vilket storlek set han ska köpa. tror ni 100-120 passar?

Tack på förhand! /// ALyzzzer
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

Alyzzzer skrev:tja! har en polare som drog pluggen i kröken på sin mrx här om dagen. men han måste ju byta munstycke med så jag undrar vad e det för org munstycke på de och vilket storlek set han ska köpa. tror ni 100-120 passar?

Tack på förhand! /// ALyzzzer
tror det sitter något runt 80 men ta och kolla istället så vet ni säkert vilket det är ;) byt upp ca 10 storlekar från orginal. 100-120 blir nog förstort skulle jag tro köp ett set från 80-102 istället :)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Aa okej! Tack för hjälpen säger åt honom att beställa det. Hur snabbt går den då ärliga km/h?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Alyzzzer skrev:Aa okej! Tack för hjälpen säger åt honom att beställa det. Hur snabbt går den då ärliga km/h?
Instämmer, 80-102 dellorto 6mm.
Ca 65-70 ärliga, 80 på mätarn.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
PalzaR
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PalzaR »

Hej ungifär vilket munstycke ska jag ha om jag har turbo kit rör och 50cc sport airsal ?
Bild
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

PalzaR skrev:Hej ungifär vilket munstycke ska jag ha om jag har turbo kit rör och 50cc sport airsal ?
vad är det för moppe? ,men ca 10 storlekar större än orginal

PalzaR
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PalzaR »

***MATTE*** skrev:
PalzaR skrev:Hej ungifär vilket munstycke ska jag ha om jag har turbo kit rör och 50cc sport airsal ?
Oj glömde bort att skriva det dt50 -05
Bild
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

PalzaR skrev:
***MATTE*** skrev:
okej då är det ett 76 munstycke org så köp en munstyckeset 80-102 med 6mm gänga så får du pröva dej fram ,men ungefär 10 stl större.

Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped

Inlägg av Runkenslider »

Hur mycket ska man öka i ungefär vid bytte ifrån 12mm förgasare till 17.5? :)
When you walk my way
I feel the rush come over me
It's the things you say
That makes a rush come over me.. Headhunterz
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

Runkenslider skrev:Hur mycket ska man öka i ungefär vid bytte ifrån 12mm förgasare till 17.5? :)
byter man till större förgasare så ska man också byta munstycke. Man kan dock inte tänka så att man ska ha samma eller större munstycke än original förgasaren, utan man får oftast byta ner sig ett par storlekar. :)

PalzaR
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PalzaR »

***MATTE*** skrev:
PalzaR skrev:
***MATTE*** skrev: vad är det för moppe? ,men ca 10 storlekar större än orginal
okej då är det ett 76 munstycke org så köp en munstyckeset 80-102 med 6mm gänga så får du pröva dej fram ,men ungefär 10 stl större.
är 76 org på -04 också?
Bild
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

PalzaR skrev:
***MATTE*** skrev:
PalzaR skrev: Oj glömde bort att skriva det dt50 -05
är 76 org på -04 också?
ja det ska det va.

PalzaR
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PalzaR »

***MATTE*** skrev:
PalzaR skrev:
***MATTE*** skrev: okej då är det ett 76 munstycke org så köp en munstyckeset 80-102 med 6mm gänga så får du pröva dej fram ,men ungefär 10 stl större.
är 76 org på -04 också?
ja det ska det va.
Tackar för svaret:)
Bild
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Tja plocka ner förgasarn nyss och såg att jag hade 86 i huvudmunstycke på min DTR 04 om jag kör urpluggat blir det ca 5-10 storlekar större då eller mer/mindre? tyckte det var högt orginal eftersom många verkar ha 76 så då tänkte jag att man kanske inte behövde öka så mycket.

Sen är det så att det största problemet med min felinställda förgasare är att jag kickar igång, men så fort man ska vrida på gasen bööar de och dör måste ha choke och den har även på högvarven det klassiska som om bensin tar slut så det är huvudmunstycke har jag fått konstanterat men det där med att den dör när jag startar och ska vrida på gasen är det nålen eller lågfartsmunstycket eller räcker det med huvudmunstycket till att fixa det också? hoppas nån förstår :)
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

MisterDT50R skrev:Tja plocka ner förgasarn nyss och såg att jag hade 86 i huvudmunstycke på min DTR 04 om jag kör urpluggat blir det ca 5-10 storlekar större då eller mer/mindre? tyckte det var högt orginal eftersom många verkar ha 76 så då tänkte jag att man kanske inte behövde öka så mycket.

Sen är det så att det största problemet med min felinställda förgasare är att jag kickar igång, men så fort man ska vrida på gasen bööar de och dör måste ha choke och den har även på högvarven det klassiska som om bensin tar slut så det är huvudmunstycke har jag fått konstanterat men det där med att den dör när jag startar och ska vrida på gasen är det nålen eller lågfartsmunstycket eller räcker det med huvudmunstycket till att fixa det också? hoppas nån förstår :)
det var ett stort munstycke du hade org :O så stort brukar det vara på 06 och framåt. men ja du får byta upp dej några stl på huvudmunstycket för du säger ju att den vill dö på full gas. Hur låter den när du starta och gasar bööar den då innan den dör? du kan skruva in luftskruven lite med och se om det hjälper. Men ta och byt munstycket och sen skruvar du på luft skruven tills den går bra :) sätt typ 6 stl större.

Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

***MATTE*** skrev:
MisterDT50R skrev:Tja plocka ner förgasarn nyss och såg att jag hade 86 i huvudmunstycke på min DTR 04 om jag kör urpluggat blir det ca 5-10 storlekar större då eller mer/mindre? tyckte det var högt orginal eftersom många verkar ha 76 så då tänkte jag att man kanske inte behövde öka så mycket.

det var ett stort munstycke du hade org :O så stort brukar det vara på 06 och framåt. men ja du får byta upp dej några stl på huvudmunstycket för du säger ju att den vill dö på full gas. Hur låter den när du starta och gasar bööar den då innan den dör? du kan skruva in luftskruven lite med och se om det hjälper. Men ta och byt munstycket och sen skruvar du på luft skruven tills den går bra :) sätt typ 6 stl större.
okej den bööar först jag börjar gasa sen dör den lch om jag intr gasar då dör d. Okej får trsta det när jag fixat munstycken :)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

Setup:

smått portad 80cc power+
20mm dellorto PHGB
louhu hövarvseffektrör
malossimembran
sportfilter

Munstycke orginal 90 vad ska jag köpa till denna setup då, runt 110?
victor1337
Elmoped

Inlägg av victor1337 »

Setup.
Mk PR 70cc
T2 rör
21mm dellorto blac raceing förgasare
PR vev
Hebo sportluftfilter.

Vilken storlek hade ni tippat på ??
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbe »

Lajjnus skrev:ska jag prova 82 tro? :)
Jag har 82 i min i övrigt original Senda
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbe »

nkewk skrev:Rieju drac 03 sport
urpluggat org rör
orginal förgasare
ingen insugsplugg

vilket munstycke?
Har haft polare med samma setup, dom har kört med allt från 97-105. Prova 100 :)
Skriv svar