moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
80, rätt tungt drevad, tveksam om du kommer kunna varva ur
13/523 ska inte vara några problem att varva ur. Det är ganska standard effektrörsdrevning även om jag hade drevat ner lite då den kommer bli trött när du skjutsar och sådant.
80, rätt tungt drevad, tveksam om du kommer kunna varva ur
13/523 ska inte vara några problem att varva ur. Det är ganska standard effektrörsdrevning även om jag hade drevat ner lite då den kommer bli trött när du skjutsar och sådant.
Tur att jag inte skjutsar då jag inte vill bottna i 50 på ett gupp å få ramsne! Men har jag packning så får jag växla ner! Tack för snabba svar
SNODDAS15 skrev:Rieju RR50 14/56 MK Thrower Original cylinder och original förgasare
Med det jag läst i denna tråden kan du nog få ut 85 +/-5
mk thrower (urpluggat)
19mm dellorto
82munstycke
16/52 drevning
inget luftfilter
gör ca 90 på rak väg,
men om jag skulle sätta på 80cc barikit o gianelli 2t krök o större munstycke, hur snabbt skulle den gå då ungefär?
mk thrower (urpluggat)
19mm dellorto
82munstycke
16/52 drevning
inget luftfilter
gör ca 90 på rak väg,
men om jag skulle sätta på 80cc barikit o gianelli 2t krök o större munstycke, hur snabbt skulle den gå då ungefär?
nej den gör inte 90 och den drevningen är för tung! högst 14 fram! med nya setupen gör den 90+-
mk thrower (urpluggat)
19mm dellorto
82munstycke
16/52 drevning
inget luftfilter
gör ca 90 på rak väg,
nej den gör inte 90 och den drevningen är för tung! högst 14 fram! med nya setupen gör den 90+-
ja vet att drevningen är lite tung, den hinner inte varva ur på 2-3/4 men på 5an och 6an så kommer den igen i varven, och jo den gör 90(uppmätt med bil) men om ja satte på 80cc då så borde den väl ändå gö 100+?
Nyfiken på vad jag får för svar! Så jag vill fråga er
AM6 motor med följande Setup
Stage6 R/T 70cc
Klämspalt 0,5mm
Yasuni C21 replica (Avgasrör byggt efter C21)
PVL rotorsystem, c:a 2mm förtändning
98 oktan soppa
28mm Stage6 R/T förgasare
Malossi Membran
Drevning 11-16/45 (beroende på vilket som den orkar för att nå maximal toppfart)
17 tum hjul bak, Crescent F50 ram, väger nog en 60kg.
Vilken topphastighet får jag?
Facit får ni sen när hojen är klar!
Rexxy skrev:Nyfiken på vad jag får för svar! Så jag vill fråga er
AM6 motor med följande Setup
Stage6 R/T 70cc
Klämspalt 0,5mm
Yasuni C21 replica (Avgasrör byggt efter C21)
PVL rotorsystem, c:a 2mm förtändning
98 oktan soppa
28mm Stage6 R/T förgasare
Malossi Membran
Drevning 11-16/45 (beroende på vilket som den orkar för att nå maximal toppfart)
17 tum hjul bak, Crescent F50 ram, väger nog en 60kg.
Vilken topphastighet får jag?
Facit får ni sen när hojen är klar!
Beror ju på vilket drev du använder som sagt, men jag chansar väl på runt 115-120. Ganska svårt med en så vass setup, för jag har inte så mkt erfarenhet av sådana
DiNozzan skrev:
Beror ju på vilket drev du använder som sagt, men jag chansar väl på runt 115-120. Ganska svårt med en så vass setup, för jag har inte så mkt erfarenhet av sådana
Lite mer hoppas jag på! Kom upp i 114 med en vanlig Airsal 75cc, lite smått justerad. ^^
k-skåpet skrev:Svårt att veta då folk som kör sådana setuper inte är så intresserade i att få högsta toppfart utan drevar dom för att vara snabbast på 201m.
Haha, kul att jag är lite udda då! jag är bara ute efter topphastighet!
k-skåpet skrev:Svårt att veta då folk som kör sådana setuper inte är så intresserade i att få högsta toppfart utan drevar dom för att vara snabbast på 201m.
Precis, jag chansade ju på vad du skulle komma upp i efter 201m
Precis, jag chansade ju på vad du skulle komma upp i efter 201m
Jag skrev ju maximal toppfart, tar då för givet den maximala som motorn kommer orka!