Hade själv kört Malossi Cylindern. Byta vev till Malossi RHQ hade jag nog också gjort för att vara på den "säkra sidan". Malossi är riktigt hög kvalitativa grejer men har dock ett pris som är satt därefter. Hade nog också kört på en 21mm PHBG förgasare om du ska köra på gatan, håller nog ner bensinkostnaderna lite merDrome skrev:har tänkt mig köpa in lite trim till moppen och undrar vilken cylinder ni tycker är bäst och som ni tror fungerar best med mitt rör som är :Malossi supermoto replica http://www.twostroke.se/product.asp?product=25770
och här är dom:
Barrkit: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12449
undrar här också om någon vet vad det är för skillnad på (racing) och (Culatin Racing) cylindern.
Hebo: http://www.twostroke.se/product.asp?product=13640
Mhr: http://www.twostroke.se/product.asp?product=10994
Airsal: http://www.twostroke.se/product.asp?product=13406
Stage 6: http://www.twostroke.se/product.asp?product=19296
det va cylinder frågorna sen undrar jag också om man behöver byta vev till någon av dom och om man måste byta kopplings fjädrar och skivor.
sen till sist undrar jag också om 21mm eller 24mm förgasare skulle va bäst eller kanske behöver jag 26mm men ni får gärna skriva saker om cylindrarna och ge mig tips om allt möjligt runt det här skulle också va tacksam om ni kan säga en vettig top fart och dom hästarna jag skulle ligga runt.
Och juste admin's, skriv om jag gjort något fel är ganska ny på forumet och va inte riktigt säker om det skulle ligga i cylinder tråden efter som det handlar inte bara om cylindrar.
ja men det blir så inihelvet dyrt med vev och cylinder då blir ju 5,5k! men det är fina grejer som malossi gör det vet jag och det ger nog prestanda så det räcker. men det står ju att Barrkiten kan gem föras med Mhr cylindern i kvalite och hållbarhet stämmer det eller är det bara skit prat?Malossi skrev:Hade själv kört Malossi Cylindern. Byta vev till Malossi RHQ hade jag nog också gjort för att vara på den "säkra sidan". Malossi är riktigt hög kvalitativa grejer men har dock ett pris som är satt därefter. Hade nog också kört på en 21mm PHBG förgasare om du ska köra på gatan, håller nog ner bensinkostnaderna lite merDrome skrev:har tänkt mig köpa in lite trim till moppen och undrar vilken cylinder ni tycker är bäst och som ni tror fungerar best med mitt rör som är :Malossi supermoto replica http://www.twostroke.se/product.asp?product=25770
och här är dom:
Barrkit: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12449
undrar här också om någon vet vad det är för skillnad på (racing) och (Culatin Racing) cylindern.
Hebo: http://www.twostroke.se/product.asp?product=13640
Mhr: http://www.twostroke.se/product.asp?product=10994
Airsal: http://www.twostroke.se/product.asp?product=13406
Stage 6: http://www.twostroke.se/product.asp?product=19296
det va cylinder frågorna sen undrar jag också om man behöver byta vev till någon av dom och om man måste byta kopplings fjädrar och skivor.
sen till sist undrar jag också om 21mm eller 24mm förgasare skulle va bäst eller kanske behöver jag 26mm men ni får gärna skriva saker om cylindrarna och ge mig tips om allt möjligt runt det här skulle också va tacksam om ni kan säga en vettig top fart och dom hästarna jag skulle ligga runt.
Och juste admin's, skriv om jag gjort något fel är ganska ny på forumet och va inte riktigt säker om det skulle ligga i cylinder tråden efter som det handlar inte bara om cylindrar.![]()
Malossi RHQ: http://www.twostroke.se/product.asp?product=11019
men replican är ju lika som racingen förutom att racingen har 1 kolv ring och varvar lite mer en replican så då borde inte veven holla för den heller.Malossi skrev:Jag tror inte Barikit cylindern kan jämföras med malossis cylinder i kvalité men kanske i effekt. Men jag tror inte heller att motorn rasar bara för att du har barikit. Men det där med vev byte kan ändå vara en bra grej trots att det kostar lite, för när du sätter på en fetare cylinder går även moppeden ner i andrahands värde. Men om du dock har tillgång till att byta vev gör du ett jobb många andra inte kanske kan göra vilket får den att hålla ett bättre värde.
Men om du nu är orolig för att inte din nuvarande vev håller så hade jag kan kört på en lite mindre fet cylinder typ Malossi Mhr replica
jo det är sant men vill ha lite klös i hojen och vem sitter och pressar fult fall man åker långt. jag ska ju åka till skolan och sånt så den får inte dra för mycket soppa men jag kommer ju ligga i 70-80 så de lär ju inte slita så mycket fall man inte varvar så mycket vilken cylinder det än är. eller rätta mig om jag har fel?illegalJocke skrev:om du har orginal vev och ska köra på 80cc så lär du får byta. en lite vassare 70cc så lär du också få byta vev. samma med kopplingen. själv så skulle ja byt vev, köpt en lite vassare 70, membran, 21 förgasare, och koppling. så skulle de gå skapligt. sen också beroende på om du ska ta dig hem fram och tillbaka(långt) och bara ströga runt eller om du endast ska köra typ dragrace med den. rekommederar inte att köra 80cc till vardags eller jävligt vass 70cc för underhållet blir stort om du ska göra de. Kör på de ja sa om du ska ta dig till och från tex skolan och köra runt på kvällarna. sen är en 80cc eller vassare 70cc är ingen man åker långdistanser och med fullt ös. för sliter ju endel. mina tips bara
Drome skrev:jo det är sant men vill ha lite klös i hojen och vem sitter och pressar fult fall man åker långt. jag ska ju åka till skolan och sånt så den får inte dra för mycket soppa men jag kommer ju ligga i 70-80 så de lär ju inte slita så mycket fall man inte varvar så mycket vilken cylinder det än är. eller rätta mig om jag har fel?illegalJocke skrev:om du har orginal vev och ska köra på 80cc så lär du får byta. en lite vassare 70cc så lär du också få byta vev. samma med kopplingen. själv så skulle ja byt vev, köpt en lite vassare 70, membran, 21 förgasare, och koppling. så skulle de gå skapligt. sen också beroende på om du ska ta dig hem fram och tillbaka(långt) och bara ströga runt eller om du endast ska köra typ dragrace med den. rekommederar inte att köra 80cc till vardags eller jävligt vass 70cc för underhållet blir stort om du ska göra de. Kör på de ja sa om du ska ta dig till och från tex skolan och köra runt på kvällarna. sen är en 80cc eller vassare 70cc är ingen man åker långdistanser och med fullt ös. för sliter ju endel. mina tips bara
okej tack för hjälpen men vilken 70cc har du? och min moppe har gått 1200 mil sen ny och tror inte någon har bytt vev någon gång så skulle den palla en airsal 80cc och kanske lite portning på det också?CaToXXo skrev:Vill du inte att den ska dra så mycket så håll dig på 21mm förgasare, du får kanske inte ut riktigt allt, men du sparar en hel del bensinpengar.
Jag har en portad 70cc, thrower, pwk 24 m powerjet osv, och den drar ca 1,5 liter/mil normal körning.
Beroende på hur långt och hårt moppen har gått så kommer den hålla för 80cc, har den gått längre än 1500 mil så skulle iallafall jag byta vev.
Men min med 70cc har gått strax över 2000 mil skulle jag tro, och den håller än så.
Jag skulle ta antingen MHR eller Airsal. Förmodligen Airsal, då den är bra mycket billigare, och kommer röra sig fint ändå.
Iochmed att det är 80cc så kan du dreva den ganska tungt, säg 15/53 eller 14/48 och ändå få en behaglig acceleration, det är ju skönt om du inte behöver tokvarva om du vill ligga i tex 75-80 påväg till skolan.
Uppskattad topphastighet en liten bit över 100 ärliga km/h med ovanstående drevning.
Om du behöver byta koppling (lameller/fjädrar) märker du ju om den börjar slira, gör den det så får du ju iallafall köpa hårdare fjädrar.
Det är busenkelt att byta koppling, så det är ingenting att hänga upp sig på.
Airsal 70 sport, portad steg 1, går rätt likt en prorace enligt kunniga källor.Drome skrev:okej tack för hjälpen men vilken 70cc har du? och min moppe har gått 1200 mil sen ny och tror inte någon har bytt vev någon gång så skulle den palla en airsal 80cc och kanske lite portning på det också?CaToXXo skrev:Vill du inte att den ska dra så mycket så håll dig på 21mm förgasare, du får kanske inte ut riktigt allt, men du sparar en hel del bensinpengar.
Jag har en portad 70cc, thrower, pwk 24 m powerjet osv, och den drar ca 1,5 liter/mil normal körning.
Beroende på hur långt och hårt moppen har gått så kommer den hålla för 80cc, har den gått längre än 1500 mil så skulle iallafall jag byta vev.
Men min med 70cc har gått strax över 2000 mil skulle jag tro, och den håller än så.
Jag skulle ta antingen MHR eller Airsal. Förmodligen Airsal, då den är bra mycket billigare, och kommer röra sig fint ändå.
Iochmed att det är 80cc så kan du dreva den ganska tungt, säg 15/53 eller 14/48 och ändå få en behaglig acceleration, det är ju skönt om du inte behöver tokvarva om du vill ligga i tex 75-80 påväg till skolan.
Uppskattad topphastighet en liten bit över 100 ärliga km/h med ovanstående drevning.
Om du behöver byta koppling (lameller/fjädrar) märker du ju om den börjar slira, gör den det så får du ju iallafall köpa hårdare fjädrar.
Det är busenkelt att byta koppling, så det är ingenting att hänga upp sig på.
okej tack för svar men tror du det kommer gå bra med röret jag har eller kommer jag behöva ha ett vassare?CaToXXo skrev:Airsal 70 sport, portad steg 1, går rätt likt en prorace enligt kunniga källor.Drome skrev:okej tack för hjälpen men vilken 70cc har du? och min moppe har gått 1200 mil sen ny och tror inte någon har bytt vev någon gång så skulle den palla en airsal 80cc och kanske lite portning på det också?CaToXXo skrev:Vill du inte att den ska dra så mycket så håll dig på 21mm förgasare, du får kanske inte ut riktigt allt, men du sparar en hel del bensinpengar.
Jag har en portad 70cc, thrower, pwk 24 m powerjet osv, och den drar ca 1,5 liter/mil normal körning.
Beroende på hur långt och hårt moppen har gått så kommer den hålla för 80cc, har den gått längre än 1500 mil så skulle iallafall jag byta vev.
Men min med 70cc har gått strax över 2000 mil skulle jag tro, och den håller än så.
Jag skulle ta antingen MHR eller Airsal. Förmodligen Airsal, då den är bra mycket billigare, och kommer röra sig fint ändå.
Iochmed att det är 80cc så kan du dreva den ganska tungt, säg 15/53 eller 14/48 och ändå få en behaglig acceleration, det är ju skönt om du inte behöver tokvarva om du vill ligga i tex 75-80 påväg till skolan.
Uppskattad topphastighet en liten bit över 100 ärliga km/h med ovanstående drevning.
Om du behöver byta koppling (lameller/fjädrar) märker du ju om den börjar slira, gör den det så får du ju iallafall köpa hårdare fjädrar.
Det är busenkelt att byta koppling, så det är ingenting att hänga upp sig på.
Jag tror att den skulle palla det ett bra tag, möjligen en liten portning också ja.
Det kommer funka fint med ditt rör.Drome skrev:okej tack för svar men tror du det kommer gå bra med röret jag har eller kommer jag behöva ha ett vassare?CaToXXo skrev:Airsal 70 sport, portad steg 1, går rätt likt en prorace enligt kunniga källor.Drome skrev: okej tack för hjälpen men vilken 70cc har du? och min moppe har gått 1200 mil sen ny och tror inte någon har bytt vev någon gång så skulle den palla en airsal 80cc och kanske lite portning på det också?
Jag tror att den skulle palla det ett bra tag, möjligen en liten portning också ja.
men till sist vad är det för skillnad på barrkit och airsal egentligen? många säger att det är samma.CaToXXo skrev:Det kommer funka fint med ditt rör.Drome skrev:okej tack för svar men tror du det kommer gå bra med röret jag har eller kommer jag behöva ha ett vassare?CaToXXo skrev: Airsal 70 sport, portad steg 1, går rätt likt en prorace enligt kunniga källor.
Jag tror att den skulle palla det ett bra tag, möjligen en liten portning också ja.
Måste ju ligga nåt i att alla säger att det är samma. Förmodligen är dom väldigt lika varandra.Drome skrev:men till sist vad är det för skillnad på barrkit och airsal egentligen? många säger att det är samma.CaToXXo skrev:Det kommer funka fint med ditt rör.Drome skrev: okej tack för svar men tror du det kommer gå bra med röret jag har eller kommer jag behöva ha ett vassare?