Tja! har precis satt på en 17,5mm förgasare på min trekker. allt gick bra ända tills det var dags att starta.
Jag märkte att det inte finns något "sug" i vacumslangen vilket leder till att det inte kmr något bränsle till förgasaren. jag har kopplat en boost bottle till vacumanslutningen i insuget, och vacumslangen till bensinkranen är kopplad till förgasaren.
Är det någon som har haft samma problem eller kanske har någon aning om vad felet är? uppskattar all hjälp. vill inte ta bussen till skolan på morgonen!
Krille_9 skrev:Tja! har precis satt på en 17,5mm förgasare på min trekker. allt gick bra ända tills det var dags att starta.
Jag märkte att det inte finns något "sug" i vacumslangen vilket leder till att det inte kmr något bränsle till förgasaren. jag har kopplat en boost bottle till vacumanslutningen i insuget, och vacumslangen till bensinkranen är kopplad till förgasaren.
Är det någon som har haft samma problem eller kanske har någon aning om vad felet är? uppskattar all hjälp. vill inte ta bussen till skolan på morgonen!
Till att börja med så kan du prova om det funkar utan din "boost bottle".
Har den bränslekran?
Du får stå och dra runt motorn ett tag innan det kommer ner någon bensin. Testa annars att lossa soppaslangen och dra runt motorn och kolla om det rinner.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Krille_9 skrev:Tja! har precis satt på en 17,5mm förgasare på min trekker. allt gick bra ända tills det var dags att starta.
Till att börja med så kan du prova om det funkar utan din "boost bottle".
Har den bränslekran?
Det har ja gjort och det blev ingen skillnad. Sen förstår ja inte riktigt vad du menar med om den har bränslekran. Snackar du om boost bottle så nej och moppen har vacumkran.
bensinskalle skrev:Du får stå och dra runt motorn ett tag innan det kommer ner någon bensin. Testa annars att lossa soppaslangen och dra runt motorn och kolla om det rinner.
Vet onte om det funkar med större motorer, men på min modellbil blev det precis likadant en gång. Då tog jag bort den änden av bränsleslangen som gick in i förgasaren och "spolade bränsle baklänges i slangen". Så det som redan var där åkte tillbaka in i tanken, samtidigt som slangen fylldes med bränsle. Funkade då.
MrMeatball skrev:Vet onte om det funkar med större motorer, men på min modellbil blev det precis likadant en gång. Då tog jag bort den änden av bränsleslangen som gick in i förgasaren och "spolade bränsle baklänges i slangen". Så det som redan var där åkte tillbaka in i tanken, samtidigt som slangen fylldes med bränsle. Funkade då.
MrMeatball skrev:Vet onte om det funkar med större motorer, men på min modellbil blev det precis likadant en gång. Då tog jag bort den änden av bränsleslangen som gick in i förgasaren och "spolade bränsle baklänges i slangen". Så det som redan var där åkte tillbaka in i tanken, samtidigt som slangen fylldes med bränsle. Funkade då.
Hur "spolade" du det baklänges?
En "pipett". Vet dock inte om det funkar på slangar med större diameter. Hitta på något!!
Hur "spolade" du det baklänges?
En "pipett". Vet dock inte om det funkar på slangar med större diameter. Hitta på något!!
Okej. så nu kommer det bensin till förgasaren men den vill dock inte starta...
Stiftet har gnista, förgasaren får soppa och de finns kompriesion i cylindern. Är det någon som har något tips? Annars åker moppen in till mekanikern i helgen .
Krille_9 skrev:Okej. så nu kommer det bensin till förgasaren men den vill dock inte starta...
Stiftet har gnista, förgasaren får soppa och de finns kompriesion i cylindern. Är det någon som har något tips? Annars åker moppen in till mekanikern i helgen .
Kanske har HELT fel förgasar inställningar? Kolla i instruktionsboken hur det ska vara.
Krille_9 skrev:Okej. så nu kommer det bensin till förgasaren men den vill dock inte starta...
Kanske har HELT fel förgasar inställningar? Kolla i instruktionsboken hur det ska vara.
Har ingen, köpte av en kompis. Har du kanske någon aning om man kan hitta den på internet?
nvm förresten. hitta en bra. Ska ta o kolla upp detta nu. men har du någon aning om det kan bero på choken? o om ja ska justera det, ska ja då skruva in den så långt de går o utgå från de?
Har ingen, köpte av en kompis. Har du kanske någon aning om man kan hitta den på internet?
Choken tror jag inte ska vara på, och förgasarinställningarna ska inte vara inskruvade helt om det var det du menade.
Krille_9 skrev:nvm förresten. hitta en bra. Ska ta o kolla upp detta nu. men har du någon aning om det kan bero på choken? o om ja ska justera det, ska ja då skruva in den så långt de går o utgå från de?
Choken är väl bara på (uppe) och av (ligger vågrätt)?
Krille_9 skrev:jag har en automatchoke och såg i en guide att man bör "ställa in" den om man byter förgasare. har försökt lite men har inte fått något resultat.