Hej, undrar bara om någon vet vad för storlek det är på bakdrevet orginal på en yamha dt50r -08. twostroke säger 45 kuggar men när jag räkna var det 62 någon som vet??
Jag skoja lite det är 50 faktiskt men X och R är det skillnad på drev, mest förvånad blev jag att det satt 62 på dom nya trots den är cdi strypt och allt
MisterDT50R skrev:Jag skoja lite det är 50 faktiskt men X och R är det skillnad på drev, mest förvånad blev jag att det satt 62 på dom nya trots den är cdi strypt och allt
jo tror de har nått med däck eller fälg dimensionen att göra så man väljer olika drev på sm eller r (tror)
MisterDT50R skrev:Jag skoja lite det är 50 faktiskt men X och R är det skillnad på drev, mest förvånad blev jag att det satt 62 på dom nya trots den är cdi strypt och allt
jo tror de har nått med däck eller fälg dimensionen att göra så man väljer olika drev på sm eller r (tror)
MisterDT50R skrev:Jag skoja lite det är 50 faktiskt men X och R är det skillnad på drev, mest förvånad blev jag att det satt 62 på dom nya trots den är cdi strypt och allt
jo tror de har nått med däck eller fälg dimensionen att göra så man väljer olika drev på sm eller r (tror)
att dtr har större bak drev än dtx är för att den ska vara lite starkare att köra med i skog eftersom det är crossvarianten sm har då mindre för att den ska gå lite snabbare.
MisterDT50R skrev:Jag skoja lite det är 50 faktiskt men X och R är det skillnad på drev, mest förvånad blev jag att det satt 62 på dom nya trots den är cdi strypt och allt
jo tror de har nått med däck eller fälg dimensionen att göra så man väljer olika drev på sm eller r (tror)
att dtr har större bak drev än dtx är för att den ska vara lite starkare att köra med i skog eftersom det är crossvarianten sm har då mindre för att den ska gå lite snabbare.
Skitsnack.
DT-R har större fälgar, då går den tyngre, och behöver lättare drevning för att orka.
DT-X har mindre fälgar, och går då lättare, och då får man dreva den tyngre för att uppnå samma hastighet.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan