Bakdrev Yamha dt50r 08

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Bakdrev Yamha dt50r 08

Inlägg av Pelsnernels »

Hej, undrar bara om någon vet vad för storlek det är på bakdrevet orginal på en yamha dt50r -08. twostroke säger 45 kuggar men när jag räkna var det 62 :? någon som vet??
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Det är 62 eller 65
Helt Räser
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Wooooow är dom så högt drevade också? 04:erna har 52 iallafall, 45 låter inte alls rimligt
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

okej, tack för svaren :) Men killen från twostroke sa att han kollat Yamahas hemsida. skulle Yamaha skriva fel på sin egna då eller? :?
Användarens profilbild
Baszs
Svårstartad skrothög

Inlägg av Baszs »

Har du räknat till 62 så är det ju så :)
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd

Inlägg av Karlsson_98 »

Det är 62! :)
Har själv en dt50r -07 och på den satt det 62 bak o 11 fram.
Användarens profilbild
theander
Svårstartad skrothög

Inlägg av theander »

MisterDT50R skrev:Wooooow är dom så högt drevade också? 04:erna har 52 iallafall, 45 låter inte alls rimligt

52 på 04 ? min dt50x 04 har iaf 11-48 org :)
,oppe
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Jag skoja lite det är 50 faktiskt men X och R är det skillnad på drev, mest förvånad blev jag att det satt 62 på dom nya trots den är cdi strypt och allt :P
Användarens profilbild
theander
Svårstartad skrothög

Inlägg av theander »

MisterDT50R skrev:Jag skoja lite det är 50 faktiskt men X och R är det skillnad på drev, mest förvånad blev jag att det satt 62 på dom nya trots den är cdi strypt och allt :P

jo tror de har nått med däck eller fälg dimensionen att göra så man väljer olika drev på sm eller r :) (tror)
,oppe
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

theander skrev:
MisterDT50R skrev:Jag skoja lite det är 50 faktiskt men X och R är det skillnad på drev, mest förvånad blev jag att det satt 62 på dom nya trots den är cdi strypt och allt :P

jo tror de har nått med däck eller fälg dimensionen att göra så man väljer olika drev på sm eller r :) (tror)
Ja det var det jag mena :)
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

theander skrev:

att dtr har större bak drev än dtx är för att den ska vara lite starkare att köra med i skog eftersom det är crossvarianten ;) sm har då mindre för att den ska gå lite snabbare.
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
dt50x<3
Elmoped

Inlägg av dt50x<3 »

jag tror att det satt 60 på min 50x 09 iaf:O
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

***MATTE*** skrev:
theander skrev:

att dtr har större bak drev än dtx är för att den ska vara lite starkare att köra med i skog eftersom det är crossvarianten ;) sm har då mindre för att den ska gå lite snabbare.
Skitsnack.
DT-R har större fälgar, då går den tyngre, och behöver lättare drevning för att orka.
DT-X har mindre fälgar, och går då lättare, och då får man dreva den tyngre för att uppnå samma hastighet.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar