Att köra cross är inte gratis, du ska ha tillgång till släp för att kunna transportera dig till banan, bensin, underhåll, mycket tid ifrån dina föräldrar som ska skjutsa dig, utrustning är dyyrt om du vill ha vettiga saker för pengarna.
Köper du en MC så kan du faktiskt välja en 125a som är motard/offroad så kan du switcha mellan gatdäck och on/offroad-däck(laglig för väg) så du själv kan ta dig, du skulle helt klart ha en fördel av att ha en riktig cross om du skulle köra cross.
Men väljer du en 125a som du skaffar offroad-däck till så får du det bästa av två världar enligt mig.
Så hade jag varit du hade jag valt en lämplig MC som har gatdäck, sen skaffa begagnade fälgar och köpa ett par däck laglig för väg med bra egenskaper i skogen och köra på så.
Ser ingen anledning till att ta en moped och trimma sönder den.
Med 125a slipper du oroa dig för polisen, även om du kör trimmat så måste de ta in den och bänka den(vilket tar tid och kostar pengar), kör du vettigt så klarar du dig ifall de stannar dig.
Går snabbare, billigare i skatt och försäkring oftast, osvosv, sen är det mer "respektfyllt" att ha 125a jämfört med en moped..
Alyzzzer skrev:Köp ktms lätta mc som har drag ifrån crossmoppar... Riktigt jäkla snygg tycker jag den e. Men släng på ett par enduro däck på den så kan du köra cross med!:) (lite smått alltså)
Vet du själv ens vad du snackar om? Antagligen inte, så var bara tyst...
"Som har drag ifrån crossmoppar..." Den har drag ifrån supermotarder i större kubik, antar att du syftar på EXC som är en enduro och fungerar ypperligt till att köra offroad, och inte "lite smått alltså" som du själv beskriver det.
Tycker du ska hålla tyst framöver eftersom du ändå bara posthuntar och gissar dig fram.