Till att börja med skicka inga FRÅGOR i PM till mig
Vill du ha ett snabbt svar från mig?
- Skriv en fråga i någon av de trådar där JAG är författaren (se länkar nedan) ELLER
1. Starta en ny tråd i forumet
2. Skicka mig ett PM med länken till tråden skall jag kolla på det
- Jag får ett mejl så snart du postar en fråga i dessa länkar
- Håll dig till ämnet (topic)
OBS!
POSTAR DU FRÅGOR I OVANSTÅENDE LÄNKAR/TRÅDAR
- Får du svar av mig så snart jag loggar in på forumet
- Får acceptera att jag svara "Har ingen aning.."
- Får acceptera att andra kunniga/duktiga på forumet svarar i trådarna
ALLA Munstyckes, fjäder och variatorvikter är ungefärliga
OBS
Lita inte på en snubbe som slänger fram påståenden i en tråd du måste ALLTID testa själv. Jag ger bara vägledning!
Senast redigerad av HasSse666 den 7 januari 2013, 22:06, redigerad totalt 2 gång.
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Tjenare Hasse!
Har en Speedfight med ett Giannelli Silencer rör annars är allt annat original, ska köpa v-vikter men vet inte vilken vikt jag ska ha, vill ha snabbare axx. Vad föreslår du?
kan man ställa en fråga här tro? annars hade jag snabbt bara felat fråga om du har någon erfarenhet utav en aprilia rally AC. Som om en styrstam till en aerox skulle passa direkt på eller om det skulle behövas modifikation.
Även om CDI boxen är strypt på en sådan, och ifall det går att klippa kablarna på den eller att borra. (det är en cdi-box från yamaha) står yamaha på den och den har liggandes minarelli.
StigrareN^ skrev:Tjenare Hasse!
Har en Speedfight med ett Giannelli Silencer rör annars är allt annat original, ska köpa v-vikter men vet inte vilken vikt jag ska ha, vill ha snabbare axx. Vad föreslår du?
8gr Dr. pulley
alb1n skrev:kan man ställa en fråga här tro? annars hade jag snabbt bara felat fråga om du har någon erfarenhet utav en aprilia rally AC. Som om en styrstam till en aerox skulle passa direkt på eller om det skulle behövas modifikation.
Även om CDI boxen är strypt på en sådan, och ifall det går att klippa kablarna på den eller att borra. (det är en cdi-box från yamaha) står yamaha på den och den har liggandes minarelli.
MVH albin
Vet ej
8gr Dr. pulley
Är inte 8gr för mycket :S, ursäkta att jag frågar tror på dig men dom flesta använder 4-5gr.
8gr Dr. pulley
Är inte 8gr för mycket :S, ursäkta att jag frågar tror på dig men dom flesta använder 4-5gr.
Att det är Dr.Pulley vikter i sig gör den snabbare, men 8 passar då han nt förlorar topp utan får acc på köpet
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
8gr Dr. pulley
Nope helt fel 4-5 gr är helt fel på en Speedfight
Minsta jag skulle gå ned till är 7..
Hej jag har en sån koso mätare^ som förra ägare fimpade kabeln på och undrar om det är någon som vet vart kablarna är till för om ni inte ser färgerna skriv det så kan jag skriva färgerna
Är det någon större skillnad ifall du har en helt original peugeot speedfight 2 med original variatar med tex 7g vikter eller om man tex en mallosi multivariator? Blir det den samma topphastighet eller? och vad skulle du rekomendera? Mvh
PalzaR skrev:
Hej jag har en sån koso mätare^ som förra ägare fimpade kabeln på och undrar om det är någon som vet vart kablarna är till för om ni inte ser färgerna skriv det så kan jag skriva färgerna
Svaret finns här (skriv ut sidan och läs själv) Länk:Elschema
Är det någon större skillnad ifall du har en helt original peugeot speedfight 2 med original variatar med tex 7g vikter eller om man tex en mallosi multivariator? Blir det den samma topphastighet eller? och vad skulle du rekomendera? Mvh
PalzaR skrev:
tack sökte efter den men hitta den inte tack du är f*n kung
PalzaR skrev:
tack sökte efter den men hitta den inte tack du är f*n kung
Tryckfjädern ser till att rätt tryck ges på det bakre drivpaketet så att drivremmen inte slirar, detta tryck måste balanseras med centrifugalkraften som det främre drivpaketet skapar.
För mycket tryck leder till att man tappar motoreffekt (på samma sätt som om din cykelkedja är för hårt spänd),
samt att drivrem och övriga delar slits ner snabbt.
För lite tryck leder till att moppen tappar kraft i uppförsbackar när remmen börjar "slacka" (remfladder) eller att remmen slirar när du kör
Senast redigerad av HasSse666 den 7 januari 2013, 22:21, redigerad totalt 2 gång.
PalzaR skrev:Bara dn fråga ang mätaren vilken färg är den som går till speed sensor ( ska löda ihop den med org sensorn )
Det BORDE vara den svarta tjockare kabeln som består av TVÅ parter
Den andra tunnare svarta kabeln med två parter går till något "extra tillbehör"
Inga fler snabba svar ikväll loggar ut nu
Det finns ingen tjockare svart på den och det verkar inte finnas något annat uttag för kabeln heller
Då vet jag inte
OBS
Det var INTE i denna tråd frågorna skulle ställas! Så en "mod" får gärna låsa denna tråd
Så här skulle det gå till
Till att börja med skicka inga FRÅGOR i PM till mig
Vill du ha ett snabbt svar från mig?
- Skriv en fråga i någon av de trådar där JAG är författaren (se länkar första inlägget) ELLER
1. Starta en ny tråd i forumet
2. Skicka mig ett PM med länken till tråden skall jag kolla på det