Fatzy skrev:Jag undrar hur länge en påse/burk/hink eller vad ni nu har för form på erat pulver räcker. Om man kollar på gymgrossisten.se så står det:
Kod: Markera allt
Doseringsinstruktioner: 0,75-1dl pulver blandas med vatten eller mjölk i en shaker. För maximalt resultat ta tre portioner av Whey 80 dagligen
Tar man 3 portioner om dagen så känns det ju som att det kommer att ta slut ganska snabbt?
Edit: Har läst på typ alla proteinpulver att man ska ta 2-3 gånger per dag! Inte bara på Whey 80
Beror helt på hur du doserar. 1dl Whey kanske låter mycket men är ca 37g enligt gymgrossistens hemsida. Alltså 1000/37=27 portioner. Du kommer alltså få från din 1kg påse ca 27 portioner.
27/3=9. Dock så tycker jag att de är onödigt och ta Whey 3ggr/dag. Räcker med innan/under träning. Sedan äta riktig mat.
Kan meddela att den gainern jag dricker just nu, den ligger en portion på ca 300g. Alltså skulle en vanlig 1kg påse räcka 3,3 portioner.
Man tar ej mycket Whey per portion, de kan låta så! Men de stämmer verkligen inte, den shaken som blir av Whey 80 är ca 3dl.
Min gainer en shake av den blir ca 12dl.
Every man dies, but not every man really lives!
Kolla In Min KTM Senda!
Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.