Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Niklas Berntsson skrev:
DiNozzan skrev:
difaren skrev: chins/latsdrag, skivstångsrodd.. osv.
Glömde säga det. Gärna utan maskiner. Chins kör jag redan så mkt jag kan. Men jag känner inte att det ger något på ryggen utan bara armana?

Kan du förklara skivstångsrodd?
http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac ... erRow.html
Marklyft är bra, då arbetar hela ryggen!
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Niklas Berntsson skrev:
DiNozzan skrev:
difaren skrev: chins/latsdrag, skivstångsrodd.. osv.
Glömde säga det. Gärna utan maskiner. Chins kör jag redan så mkt jag kan. Men jag känner inte att det ger något på ryggen utan bara armana?

Kan du förklara skivstångsrodd?
http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac ... erRow.html
Tackar båda 2!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Fatzy skrev:Jag undrar varför fler köper Whey 80 än Whey 100 när Whey 100 innehåller mer proteiner och mindre kalorier, fett och kolhydrater. Är det bara för att Whey 80 är billigare eller är det bättre?

Funderar på att köpa och använda nu när jag deffar och sedan när jag ska bygga muskler. (Är inte speciellt tjock. Vill bara bli av med något enstaka kilo.)

Eller har ni något annat att rekommendera? :)
Den enorma summan för en produkt som är så ytterst lite bättre än sin underprodukt är det inte värt att lägga pengarna på..

Skippa båda o kör whey 100% istället:-)
Årets Styrelsemedlem 2013
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

DEA!! skrev:
Fatzy skrev:Jag undrar varför fler köper Whey 80 än Whey 100 när Whey 100 innehåller mer proteiner och mindre kalorier, fett och kolhydrater. Är det bara för att Whey 80 är billigare eller är det bättre?

Funderar på att köpa och använda nu när jag deffar och sedan när jag ska bygga muskler. (Är inte speciellt tjock. Vill bara bli av med något enstaka kilo.)

Eller har ni något annat att rekommendera? :)
Den enorma summan för en produkt som är så ytterst lite bättre än sin underprodukt är det inte värt att lägga pengarna på..

Skippa båda o kör whey 100% istället:-)
Okej, med Whey 100% menar du då denna?
Fick smaka den här som min bror använder. 1 skopa pulver till 250 ml vatten står det. Dubblade då detta (2 skopor och 500 ml vatten) och fysatan vad starkt det blev!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Denna: http://www.mmsports.se/Body-Science-Whey-100-1kg.html
blir billigare om du köper 3 tror jag med! :) Roliga smaker har dom!

Har ni några mål inför 2013 i träningsväg? Jag satsat på 130kgx8 eller 150x1 i bänk :) (jävligt högt mål.. xD)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

DEA!! skrev:Denna: http://www.mmsports.se/Body-Science-Whey-100-1kg.html
blir billigare om du köper 3 tror jag med! :) Roliga smaker har dom!

Har ni några mål inför 2013 i träningsväg? Jag satsat på 130kgx8 eller 150x1 i bänk :) (jävligt högt mål.. xD)
Vad rekomendera ni till mig som har börjat gymma precis ;)
Väger väldigt lite till min längd så funderar på någon gainer. :)

Väger 70kg till 189cm :?
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

börja med "vanlig" gainer och sedan utöka med tex
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik ... ass-5455-g

Kan vara bra att börja mindre så att det inte slår tillbaka i endast fett :)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

DEA!! skrev:börja med "vanlig" gainer och sedan utöka med tex
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik ... ass-5455-g

Kan vara bra att börja mindre så att det inte slår tillbaka i endast fett :)
Den här typ?? ;)
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik ... r-pro-1-kg
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

den eller Gainer PRO :)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

DEA!! skrev:den eller Gainer PRO :)
Okaj bra för väger ju lite så lite mer vikt skadar inte men också så att muskel massan ökar :D
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

exakt. Den vikten till den längden är inte mycket så.. Ät bara ät! :D
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

DEA!! skrev:exakt. Den vikten till den längden är inte mycket så.. Ät bara ät! :D
Man ska äta mycket kolhydrater innan träningen väl typ en timma innan och under tiden och efter så dricker man gainern och äter mycket protein rik mat efter eller?? ;)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Niklas Berntsson skrev:
DEA!! skrev:exakt. Den vikten till den längden är inte mycket så.. Ät bara ät! :D
Man ska äta mycket kolhydrater innan träningen väl typ en timma innan och under tiden och efter så dricker man gainern och äter mycket protein rik mat efter eller?? ;)
Ja.

Ät inte för tidigt innan passet.. det kan göra dig allmänt slö, det blir jag om jag proppar i mig mat och ska träna direkt efter!
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

Ger mig av mot gymmet nu, har inte gymmat på ett X antal månader så vi får se hur det går! Ska iaf köra Rygg och Biceps :)
Bild
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Jag undrar hur länge en påse/burk/hink eller vad ni nu har för form på erat pulver räcker. Om man kollar på gymgrossisten.se så står det:

Kod: Markera allt

Doseringsinstruktioner: 0,75-1dl pulver blandas med vatten eller mjölk i en shaker. För maximalt resultat ta tre portioner av Whey 80 dagligen
Tar man 3 portioner om dagen så känns det ju som att det kommer att ta slut ganska snabbt?
Edit: Har läst på typ alla proteinpulver att man ska ta 2-3 gånger per dag! Inte bara på Whey 80
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Någon som vet typ hur länge man ska ligga i kallbad? Hör väl ändå in hit lite, ger de ett försök:D
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Fatzy skrev:Jag undrar hur länge en påse/burk/hink eller vad ni nu har för form på erat pulver räcker. Om man kollar på gymgrossisten.se så står det:

Doseringsinstruktioner: 0,75-1dl pulver blandas med vatten eller mjölk i en shaker. För maximalt resultat ta tre portioner av Whey 80 dagligen
Tar man 3 portioner om dagen så känns det ju som att det kommer att ta slut ganska snabbt?
Edit: Har läst på typ alla proteinpulver att man ska ta 2-3 gånger per dag! Inte bara på Whey 80
Beror helt på hur du doserar. 1dl Whey kanske låter mycket men är ca 37g enligt gymgrossistens hemsida. Alltså 1000/37=27 portioner. Du kommer alltså få från din 1kg påse ca 27 portioner.

27/3=9. Dock så tycker jag att de är onödigt och ta Whey 3ggr/dag. Räcker med innan/under träning. Sedan äta riktig mat.

Kan meddela att den gainern jag dricker just nu, den ligger en portion på ca 300g. Alltså skulle en vanlig 1kg påse räcka 3,3 portioner.

Man tar ej mycket Whey per portion, de kan låta så! Men de stämmer verkligen inte, den shaken som blir av Whey 80 är ca 3dl.
Min gainer en shake av den blir ca 12dl.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

david96 skrev:Någon som vet typ hur länge man ska ligga i kallbad? Hör väl ändå in hit lite, ger de ett försök:D

så länge som du känner att det inte e farligt. läs på om hypotermi innan du gör det. som ja sa tidigare: råder dig inte och göra det då det lätt leder till anorexia.
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

saile96 skrev:
david96 skrev:Någon som vet typ hur länge man ska ligga i kallbad? Hör väl ändå in hit lite, ger de ett försök:D

så länge som du känner att det inte e farligt. läs på om hypotermi innan du gör det. som ja sa tidigare: råder dig inte och göra det då det lätt leder till anorexia.

Nja älskar mat så tror inte de, testar de och ska börja promenera med, nu kör vi allt för bränna fett:D
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

david96 skrev:
saile96 skrev:

Nja älskar mat så tror inte de, testar de och ska börja promenera med, nu kör vi allt för bränna fett:D

okej men lova att du läser på om hypotermi före du gör det
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

MrAndersson skrev:
Fatzy skrev:Jag undrar hur länge en påse/burk/hink eller vad ni nu har för form på erat pulver räcker. Om man kollar på gymgrossisten.se så står det:

Beror helt på hur du doserar. 1dl Whey kanske låter mycket men är ca 37g enligt gymgrossistens hemsida. Alltså 1000/37=27 portioner. Du kommer alltså få från din 1kg påse ca 27 portioner.

27/3=9. Dock så tycker jag att de är onödigt och ta Whey 3ggr/dag. Räcker med innan/under träning. Sedan äta riktig mat.

Kan meddela att den gainern jag dricker just nu, den ligger en portion på ca 300g. Alltså skulle en vanlig 1kg påse räcka 3,3 portioner.

Man tar ej mycket Whey per portion, de kan låta så! Men de stämmer verkligen inte, den shaken som blir av Whey 80 är ca 3dl.
Min gainer en shake av den blir ca 12dl.
Kommer inte att ta 3 portioner per dag. Max en på morgonen och en i anslutning till träning. Så det blir kanske 11-12 portioner i veckan MAX!
1kg Whey skulle alltså räcka till ca 2 och en halv vecka.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Whey80 ska inte ersätta mat. Ät riktig mat rik på protein istället för att ta 3 portioner. .
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Nån pöjk här på tsr som har några tips på hur man kan träna bröst/rygg muskler hemma på nåt bra sätt? Är lite för fattig för gymmet :?

tack på förhand.
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

YamahaMarcus skrev:Nån pöjk här på tsr som har några tips på hur man kan träna bröst/rygg muskler hemma på nåt bra sätt? Är lite för fattig för gymmet :?

tack på förhand.
Chins, armhävningar, pushups

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

DEA!! skrev:Whey80 ska inte ersätta mat. Ät riktig mat rik på protein istället för att ta 3 portioner. .
Har inte tänkt ersätta, har tänkt ta det som kosttillskott (som det är tänkt att vara). Om jag nu ska skaffa något tillskott.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Det är bra!

250kg i benpress är avklarat med råge.. snart 300:D
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

DEA!! skrev:Det är bra!

Vet inte vad vikten var, men jag klarade maxvikt på sittande benpress där jag gymmar 8)
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Fatzy skrev:

Vet inte vad vikten var, men jag klarade maxvikt på sittande benpress där jag gymmar 8)
Säkert maskin....haha!

Riktig benpress kan man häva på hur mycket som helst!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

difaren skrev:
Fatzy skrev:

Säkert maskin....haha!

Så sant! Riktigt bra DEA! Jag som va glad med mina 115, har extremt klena ben men dom är påväg! knäböj 3ggr/vecka!

Kolla In Min KTM Senda!

Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

difaren skrev:
Fatzy skrev:

Säkert maskin....haha!

Haha, u got me :oops: :oops:
Användarens profilbild
niklaaassss
Elmoped

Inlägg av niklaaassss »

Tränar 5 gånger i veckan :)

Måndag: Bicep, Tricep, Mage
Tisdag: Axlar, Under armar
Onsdag: Rygg, Mage
Torsdag: Bröst
Fredag: Ben, Mage
Användarens profilbild
niklaaassss
Elmoped

Inlägg av niklaaassss »

Börniee skrev:
Har du någon bra övning på under armarna?? ;)
Ta en vanlig skivstång och släng på dem vikterna du klarar och som känns bra.
Håll sedan skivstången bakom ryggen och håll händerna tät. Rulla sen bara stången ner längst fingrarna och dra upp den som att du kör handled :)

Sen så kan du ta en hantel. sätt dig ner och lägg armen längst låret så att bara handen är i luften "framför" knäet. Slappna av i handleden och rulla hanteln längst fingrarna och dra upp :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Mjölkchoklad, choklad, vanilj.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Bara jag som kör på gym och skolmat?

Är för fattig för massa jävla drycker :P
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Jönköping skrev:Bara jag som kör på gym och skolmat?

Är för fattig för massa jävla drycker :P
Skulle nog snarare säga att det är pulver, om man nu ska vara jävlig :roll:
Jag kör också på gym, träning och vanlig mat.
Men jag funderar på att köpa något kosttillskott :)
Skriv svar