MÅL: äga en riktigt snygg moppe köra ifrån polarna ha kul lära mig vara med på moppe meets
SAKER SOM SKA GÖRAS
lacka kåpor detaljer och fälgar metallic gröna
KANSKE THROWER
underhålla motorn
styling nät
höja
byta ut saker som börjar bli gamla
KANSKE SPORTLUFTFILTER OCH ANNAT MUNSTYCKE
fota och göra film
här är en länk till min youtube kanal än så länge bara en lite mer seriös film. kolla gärna det är bara ca 3 minuter av ert liv

http://www.youtube.com/channel/UC7j8Dxb ... rid&view=0
SET UP:
just nu har jag ara pluggat blindtarmen och 14 53 drevning.
maxar 80 med lite nerförsbacke och bra väder.
men brukar alltid kunna köra 70-75.
HISTORIA

första bilden jag tog satte dit dessa tnt kåpor dan efter jag fick den och nya handtag fick jag med också och allt detta helt orört

lite senare på kvällen samma dag

polarna

beta, Derbi, Rieju mrt

Betar på ängen

Det är så jävla fett att köra på crossbanan tur att man har en sån i byn

en sjukt failad lackning matchar fan inte ens det blåa på sadeln anledning till att jag lackade litta var för att jag trilla ståendes och bakstänkan sprack på nått konstigt sätt så byta till orginaldelar.

lacka det bättre så det matcha! prova annan tejp också
och så hade jag det ett bra tag! (fast det är inte ens speciellt snyggt)

för tidig födelsedags present

skulle dra en dounut och kedjan smällde på fel sida så det var bara att köpa ny lika bra ändå

soppatorsk :/ minst fyra kilo meter hem säkert fem eller kanske sex nä fem var det nog. och inte en enda nerförbacke.

glass är gott gjorde en liten roadtrip med polarn

vafan!!!!! drog till nån marknad med polarn vilket sjukt äckel ger nått sånt till sin hund. (det var hundgodis)

gutt när man slipper använda stödet!

drog en liten burn

födelsedagen gav utdelning!

hadde inget att göra så vi styla min bmx

fy fan vad onödigt

twin pipes

Där har ni lite historia kommer komma lite fler gammla bilder typ imorn och sen är jag nog i kapp med skiten idag är det då den 23 december och fick en fet jävla beställning från twostroke rikitgt fett. kommer mer bilder på det och på starten av projektet

KOMMENTERA GÄRNA

julaftons update

Här kommer en liten uppdate på bilder som min polare tog och redigera lite med ljuset riktigt fina om jag får säga det själv

kommentera gärna vilken bild ni tyckte var finast själv gillar jag bäst den sista bilden

jag låna farsans tejprulle eftersom att jag körde sönder framkåpan sen lekte jag till det lite...

jag bestämde mig för att temat på mopeden skulle vara grönt och svart och funderade på monster klistermärken men jag ville inte framstå som nån liten skit unge (även om det kan var snyggt med lite) men tycker det är snyggare med hel färgade kåpor lättare att lacka i samma färg också

även om detta gjordes med otroligt lite slipning och utan primer så blev det ganska bra om ni kan tänka er nåt i denna stilen fast metallic grön så kanske ni förstår lite vad jag tänker.

dum som jag är bestämmer jag mig för att stegra i uppförsbacke detta ledde till att jag för första gången stegrade över aven om jag gjort det innan och det gått hur bra som helst att bara välta ner den igen så gick det inte så bra denna gången var även tvungen att byta kylarvingar för körde in i en bom och spräckte den högra den var dock redan sönder. allt detta var start skottet till en ordentlig renovering.
NU JÄVLAR SKA DET MECKAS PÅ RIKTIGT OCH INGET SLARV!

början av nerplockning fick hela gamla panrummet till min förfogning

nu har vi kommit lite längre jag har köpt styrfästen på biltema och fatbar plus primer styling galler och avfettning jag har sotat ur röret enligt hasSse´s guide tror det blev bra fick också en massa julklappar så det kommer nu en massa bilder på alla dem imorn ska det meckas hela dan så då kommer det nog fler bilder på processen

HÄR KOMMER EN DEL AV ÅRETS JULKLAPPAR PÅ BILD!

Uppdate har börjat komma igång med meckande men det har varit så mycket jul och nyårs grejer så har inte hunnit lägga upp bilderna men här kommer de

fick hjälp av en polare med denna ska ha plåten där under på nått sätt tänkte jag har till och med köpt regskyltsbelysning men tror jag måste ha batteri för det vad tror ni skriv en kommentar för är lite osäker det är tunr´s regplåtsbelysning bara en svart och en vit tråd på varje har två lampor alltså så många man får i paketet hehe. jag tog bort det eftersom det inte fuka nån som har tips på vad jag ska köpa för nytt batteri?? skulle vara jätte snällt med svar

fick ju däckpenna i ''hjulklapp'' så var tvungen att prova lite ska måla i mer eller tycker ni det räcker så här??

vad tycker ni om denna då?? riktigt het enligt mig älskar den också en julklapp den andra var väl ok men när jag såg den var jag bara tvungen att köpa den har ni någon gång också kännt så?? iså fall med vad??

måste meka lite med hojen så kåpor och sånt lär dröja ska få av cylinder och det är asmycket som ska lackas och har inte hittat nått bra lackställe eftersom det är mindre än femton grader ute och som det står på burken ska det vara 15 till 20 kan man fuska eller blir det dåligt då kan nog lacka i källaren dock

<

jag köpte dem här extra ringarna också så att dem matchar stage 6 spegeln

ok det var allt för denna gången kolla gärna min youtube kanal ligger ett par roliga moppe videos inga långa det skulle vara asschysst om ni ville ta den tiden och se dem

CYLINDER UPPDATE

började plocka av cylindern fan vad skitit det var ska ju lacka topplocket eftersom färgen spruckit där!

när jag skulle skruva av cylinder gick pinnbulten av istället för muttern vafan men det är bara att skruva tillbaks igen förhoppningsvis

det ser ganska bra ut rengöra lite bara inga repor så det är nog lugnt tror jag hoppas att jag inte behöver köpa ny!

ser bra här ut med eller vad säger ni??

vad säger ni om här ser det bra ut ska jag köpa nytt nål lager eller mäste jag verkligen det??

däremot är jag lite fundersam över toppen på denna för den var väldigt svart nästan sotig och det ser ut som den är lite skadad är detta nått problem eller super tacksam på svar för detta måste jag veta!! lite osäker på detta

fick kylarvätska (ganska mycket innan jag försökte torka ur det) här i kanterna men det gör väl inget det är väl där det ska vara?? eller?
detta meckade jag med igår ska mecka idag igen blir nog förgasare och stötdämpare till att börja med

UPPDATE 2013-02-07
Jag har ju inte uppdaterat på länge så jag kände att det var dags nu det har hänt ganska mycket sen sist stylat min polares moppe lite satt på cylindern äntligen och lackat, lackat skit mycket! ursäkta för de dåliga bilderna men orkade inte joxa med system kameran nu ikväll..

här är nästan alla grejer som jag lackat

älskar denna gröna färgen!!!

styling nät!!

älskar hur dem matchar så jävla najs MOPED PORR

Go green they said haha jag ville också matcha mopeden

grundmålad sving

lackad metalic svart

KOLLA MAN KAN JU TILL OCH MED SPEGLA SIG I DEN

när det gällde fälgarna ville jag lacka dem eftersom det var en ganska stor skada i lacken inge buckla eller repa bara att lacken försvunnit men ville bara måla halva för att jag tycker det är snyggare. kanske blir lite efterarbete men det är det värt!!

mer stylingnät fast detta har jag lackat grönt

nytt fatbar lackade d et själv men jag vill inte rekomendera nån att göra det för det var ett helvete att få det bra ..

just det ja cylindern här är den på plats toppocket lackat pga orginal färgen sprack och flagna :/
SLUTLIGEN VILL JAG BARA DELA MED MIG AV ETT PAR TEST BILDER OBS KÅPOR EJ LACKERADE BARA BILTEMAS KONSTIGA PRIMER. vill gärna ha tips eller ja helt enkelt att ni tycker till nu innan den är färdig så jag kan ändra det.

KOMMENTERA OCH SKRIV VAD NI TYCKER HAR NI VÄL LÄST SÅ HÄR LÅNGT KAN NI VÄL SLÄNGA EN KOMMENTAR ÄR DET INTE VÄRT DET ÄNDÅ?