Mjuka dämpar vad göra?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped

Mjuka dämpar vad göra?

Inlägg av Böldhare »

nu är det så att dämparna på min moppe är alldels för mjuka både fram o bak, kan trycka ner dom en bit utan större ansträngning med armarna. Så vad ska jag göra för att fixa till dom?
tack o hej :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Börja med att ta reda på vad det är för moped du har. När du vet det talar du om det för oss också, så vi vet vad det är för grejer vi ska snacka om.

Är den mjuk som i att den bottnar för lätt, eller som i att den inte dämpar och hellre vill studsa?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped

Inlägg av Böldhare »

cpi sm 09, Dom är likssom svampig den är en blandning mellan att dämparna bottnar lätt och så ''stutsar'' dom , om man sitter två på så är den kanse bra 2-3 cm innan reg skylten går i däcket
Användarens profilbild
creppish
Avstängd

Inlägg av creppish »

Böldhare skrev:cpi sm 09, Dom är likssom svampig den är en blandning mellan att dämparna bottnar lätt och så ''stutsar'' dom , om man sitter två på så är den kanse bra 2-3 cm innan reg skylten går i däcket

åk inte 2

problem solved!
mitt Senda projekt, ta en snabbtitt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43974

Välkommen till sverige, där du lever som en kung och får sympati av hela befolkningen sålänge du heter Achmed eller är född i en rik familj!
Användarens profilbild
slider_jeppe
Elmoped

Inlägg av slider_jeppe »

banta.
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

slider_jeppe skrev:banta.
kaxigt, men det kan ju funka :roll: :idea:
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Håll Topicen!

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Finns det någon ventil på dämparn som du kan pumpa dem hårdare med.?
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

"Studsiga" dämpare brukar vara det föra tt dom inte dämpar längre, det är bara fjädern som bär upp vikten men inget som bromsar dess rörelse. På bakdämpare brukar det gå märka om man ber någon annan hålla mopeden i styret medan man trycker ner bakänden så mycket man kan och släpper hastigt. Om den stiger upp med en tydligt bromsad rörelse fungerar dämparen, om moppen kommer upp snabbt (precis som att släppa en hoptryckt fjäder snabbt...) bör det betyda att dämparen är kass.

Framgafflar är lite värre att testa på lätt beskrivligt sätt, men dom går i alla fall renovera om dom är dåliga. Moppestötdämpare brukar vara soptunnan nästa, och köp en ny...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Köp nya dämpare. Cpi´s dämpare är väderlösa. När jag och en kompis åker på hans så ligger hans bakdämpare i botten hela tiden. Och gaffeln är inte mkt bättre.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

DiNozzan skrev:Köp nya dämpare. Cpi´s dämpare är väderlösa. När jag och en kompis åker på hans så ligger hans bakdämpare i botten hela tiden. Och gaffeln är inte mkt bättre.
Då skulle du vart med när lilla Helgee och Zimpa körde med målerås med den och jag o kax låg bakom med DRD´n, saknades ju halva nummerplåtshållaren när dom hade kommit fram.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped

Inlägg av Böldhare »

antar att det bara är o slänga dom o köpa ett par nya eller? och isåfall var kan jag hitta ett par fram o bak för en rimlig slant?
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

byt packboxar i framgaffeln och fyll på med ny olja. kostar ungefär 500kr. rätt så enkelt på moppar.

köp en ny bakdämpare för ungefär samma summa.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

k-skåpet skrev:
DiNozzan skrev:Köp nya dämpare. Cpi´s dämpare är väderlösa. När jag och en kompis åker på hans så ligger hans bakdämpare i botten hela tiden. Och gaffeln är inte mkt bättre.
Då skulle du vart med när lilla Helgee och Zimpa körde med målerås med den och jag o kax låg bakom med DRD´n, saknades ju halva nummerplåtshållaren när dom hade kommit fram.
Haha, så det är därifrån som halva plåten försvan, alltid undrat när...
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped

Inlägg av Böldhare »

LennartTuning skrev:byt packboxar i framgaffeln och fyll på med ny olja. kostar ungefär 500kr. rätt så enkelt på moppar.

köp en ny bakdämpare för ungefär samma summa.

jag kör nog på det tackar :)
Skriv svar