Fyverkeri händelser!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög

Fyverkeri händelser!

Inlägg av Betamekk »

Här kan det berättas om roliga, läskiga eller tokiga saker som har med fyverkerier att göra.

Jag kan börja med att en gång så välte en låda mot oss 16 pers som stod mot en husvägg. Detta resulterade i brända jackor, märken på fönster och till och med en ögon skada.....;(
Användarens profilbild
tobbepihl
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av tobbepihl »

när jag bodde i malmö i yngre ålder så var det någons tårta som ramlade och sköts in i någons vardags rum och det började brinna :lol:
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Jag och en kompis hade några tigerraketer över, så vi stod och tände på de och kastade runt oss en mörk kväll i början på januari. De flög mot fönster, under bilar och vi höll själva på att bli träffade ett flertal gånger :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

Inlägg av HasseMan »

ni kan kalla mig å mina kompisar hur dumma ni vill skitsamma ^^
iallafall, förra året så hade vi precis köpt massa tigerraketer (små jävlar som tjuter å sen smäller) vi knäckte av "pinnarna" så det bara va själva raketen å stubinen kvar. gjorde så på kanske 20-30 stycken och la dom ute på en grusplan i en ring så att alla stubiner pekade in mot mitten. efter det så tände vi på en tändstiks ask och la ovan på stubinerna.
sen är det bara och springa och hoppas på det bästa man bara springer medans raketer flyger förbi dig och sånt ^^
låter kanske dumt men det va riktigt roligt :D

(raketerna gör inte någon direkt skada efter som dom flög imot oss bakifrån , värsta hade väll varit att nåns jacka hade fått en håll eller nått )
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög

Inlägg av Betamekk »

Hahahah roligt!!! Kan även berätta att vi dragit några raketer genom skorstenen;) ser rätt kul ut när dom kommer upp;)
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

när jag var lite mindre så var jag och en polare lite pyro galna... iaf då fyllde vi 1 sån här jätte ballong med gas. vi la papper under och tände på medans vi filmade... pappret bran upp och ingen smäll. så jag gick ju fram såklart och titta rakt ner på ballongen och får elden rakt i ansiktet. ögonbrynen brann upp och lite av håret på huvudet med... ligger på youtube tror jag faktiskt om han inte tagit bort de. haha fa vad dum man va när man var yngre... :lol:
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Alyzzzer skrev:när jag var lite mindre så var jag och en polare lite pyro galna... iaf då fyllde vi 1 sån här jätte ballong med gas. vi la papper under och tände på medans vi filmade... pappret bran upp och ingen smäll. så jag gick ju fram såklart och titta rakt ner på ballongen och får elden rakt i ansiktet. ögonbrynen brann upp och lite av håret på huvudet med... ligger på youtube tror jag faktiskt om han inte tagit bort de. haha fa vad dum man va när man var yngre... :lol:
Leta reda på det och länka :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
spoorky
Elmoped

Inlägg av spoorky »

HasseMan skrev:ni kan kalla mig å mina kompisar hur dumma ni vill skitsamma ^^
iallafall, förra året så hade vi precis köpt massa tigerraketer (små jävlar som tjuter å sen smäller) vi knäckte av "pinnarna" så det bara va själva raketen å stubinen kvar. gjorde så på kanske 20-30 stycken och la dom ute på en grusplan i en ring så att alla stubiner pekade in mot mitten. efter det så tände vi på en tändstiks ask och la ovan på stubinerna.
sen är det bara och springa och hoppas på det bästa man bara springer medans raketer flyger förbi dig och sånt ^^

(raketerna gör inte någon direkt skada efter som dom flög imot oss bakifrån , värsta hade väll varit att nåns jacka hade fått en håll eller nått )

Säg inte att det inte är farligt, en polare fick en tigerraket i bakfickan på byxorna. vilken resulterade hål i byxorna, brännmärke på låret samt en kväll på akuten.

Annars har vi väl bara sprängt lite brevlådor med airbombs och lagt raketer i stuprör, och lite annat galet :lol:
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

Inlägg av HasseMan »

spoorky skrev:
HasseMan skrev:ni kan kalla mig å mina kompisar hur dumma ni vill skitsamma ^^

Säg inte att det inte är farligt, en polare fick en tigerraket i bakfickan på byxorna. vilken resulterade hål i byxorna, brännmärke på låret samt en kväll på akuten.

Annars har vi väl bara sprängt lite brevlådor med airbombs och lagt raketer i stuprör, och lite annat galet :lol:
när jag sa att de inte gör någon direkt skada så menar jag typ att dom inte spränger av halva armen som vissa (speciellt vuxna) verkar tro ^^
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Fatzy skrev:
Alyzzzer skrev:när jag var lite mindre så var jag och en polare lite pyro galna... iaf då fyllde vi 1 sån här jätte ballong med gas. vi la papper under och tände på medans vi filmade... pappret bran upp och ingen smäll. så jag gick ju fram såklart och titta rakt ner på ballongen och får elden rakt i ansiktet. ögonbrynen brann upp och lite av håret på huvudet med... ligger på youtube tror jag faktiskt om han inte tagit bort de. haha fa vad dum man va när man var yngre... :lol:
Leta reda på det och länka :D[/quote

mm absolut ska fråga kompisen som filma var han har filmen :)
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Haha kul tråd :) nj själv har jag inte gjort så mkt idiotiska saker jag har mest sysslat med att tejpa fast smällare på leksaker och sånt ;)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
niklaaassss
Elmoped

Inlägg av niklaaassss »

hehe, hade faktiskt en raket mellan skinkorna när jag var runt 11-12år.. 16 nu och fortfarande ärr...
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

niklaaassss skrev:hehe, hade faktiskt en raket mellan skinkorna när jag var runt 11-12år.. 16 nu och fortfarande ärr...
.JPG eller troll :lol:

Ont : Som de flesta har man smällt sönder brevlådor, har dock varit emot folk man ogillar grovt egentligen.
Ta vanliga raketer och bryta av pinnen, tända på och stoppa ner i en sandlåda, papperskorg, container eller dylikt är det "värsta" jag har gjort, försöker tänka på att inte skada andra när jag leker rövare eller göra onödig skada emot privatpersonen, typ smälla en randombrevlåda.
macbang
Svårstartad skrothög

Inlägg av macbang »

en kina puff med " turbo stubin " smällde i handen, jävla vad ont det gjorde i tummen och pekfingret några dagar

Stubin var skit konstig, 3cm lång brann ner på typ 0.2sek. hade inte en chans att hinna kasta den.

detta hända för cirka 8 årsen tror jag, men kom väl ihåg det
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar

toppfart 80km/h och stark som ett as
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

macbang skrev:en kina puff med " turbo stubin " smällde i handen, jävla vad ont det gjorde i tummen och pekfingret några dagar

Stubin var skit konstig, 3cm lång brann ner på typ 0.2sek. hade inte en chans att hinna kasta den.

detta hända för cirka 8 årsen tror jag, men kom väl ihåg det
Var glad att det inte var något kraftigare, riktigt läskigt det där! :o
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Enda dumma jag gjort med raketer för ett par år sedan är väll att ta ett helt sånt där rör med 150 knasterbomber å tömma alla på krutet och lägga allt i en påse som jag lindade massa jävla tejp runt å satt i en stubin å tände på. Kan ju säga att det blev ett jävla smattrande och ett stort rökmoln efteråt.

Sen för något år sedan hade grannen köpt billiga raketer av någon privatperson men grejen med dom var att dom åkte upp högt men dom small först när dom var på väg neråt ca 2 meter från marken så det var lite kul å se dom skjuta sina dåliga raketer som höll på att träffa dom i huvet..

För övrigt så är jag inte speciellt intresserad av att roa mig med raketer. speciellt när det gäller större raketer så tycker jag att man ska behandla dom med respekt å inte leka för mycket. Kan ju sluta mycket illa om något skulle gå fel..
-Johan-
Elmoped

Inlägg av -Johan- »

var nära att bränna ner skolan i byn för ett par år sedan, då en raket flög in genom fönstret, det blev en spännande kväll...
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Jag min kusin och hans kompisar har väll lekt lite, ibland farligt!

bl.a att man står typ 10 pers 5v5 20 meter från varandra och skjuter tigerraketer mot varandra (sånna tjutraketer) Då var det en kille som fick den nära huvet men inget hände! Sen hade vi bosniska importerade smällare som vi smällde glasflaskor med och så hade vi en sån där jätte mega stor airbomb som vi skulle tända som normala människor ute på en gräsplan (Bredvid skolan) men när den är tänd springer en kille fram och sparkar ner den så ingen av oss alla ser vilket håll den pekar mot :lol: alla springer åt olika håll, ingen blir träffat utom skolan.

Sen har jag såklart sprängt en del brevlådor och soptunnor. En annan rolig grej ni kan testa till nyår är att ta ett fyverkeri eller en airbomb och skjuta ner i en brunn, Om den överlever vattnet flyger det en 5 meter hög vatten stråle upp!
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

ojojoj med raketer har man gjort mycket skit....

har tagit en mjölkkartong och öpnnat upp toppen och knökat hela kartong full med smällare (tigerräketer, gröna kulor å en airbomb) som vi sen hällde bensin över allt å tände på, gick hur bra som helst till typ 5min efter när jag skulle gå fram å kolla å airbomben exploderade...

en annan gång tog vi ett lång ror och tryckte ner i ett träsk och sköt raketer ner under vattnet, gick hur bra som helst och var skit kul tills jag skulle tända en pipraket som på nå jävla vänster exploderade direkti röret så det blev en jävla smäll och jag har haft tinnitus i 5år nu :p

å ett litet roligt tips är att plocka ur själva skottet från en airbomb och tejpa fast stuninen direkt på själva skottet och sen eltejp runt så de sitter fast, skit kul men livsfarligt så ta de lugnt! :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

ingen som har gjort egna bomber som gått åt hellvete? ?
kan dela me mig lite av minna...

galenskap 1
200liters sopsäck och syre och acetylen en jävla lång skarvsladd.
det resutlera i att alla rutor i lekstugan och växthuset sprängdes av tryckvågen...

galenskap 2
plocka ut själva bomben ur ett stort rör jag hitta dagen efter nyår och me den sprängde jag sönder en dator, hårddisken hitta jag 20 meter ifrån. fick plocka grejer i flera dagar :lol:

sen har jag gjort så fuktansvärt många dårskap i mitt liv så jag orkar int skriva 8)
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Förra året hade vi en stooor jävla kasse med småplock samt en hel större smällare och 5 st skitstora raketer.

Min kusin tände på en spinnare som åkte rakt ner i påsen. Vi springer som fan och allt smäller på backen :)

Va en jävla smäll på backen :)
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Jag visste inte att folk var så korkade :pp kan tänka mig att den här tråden kmr bli större efter nyår :lol:
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

köpte nyss 150st tigerraketer. de blir en jävla massa hylsbomber det! :D
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Själv så säljer jag fyrverkeri varje nyår och påsk :D
Får ju nästan raketerna gratis om jag vill ha xD
Bor ni i uddevalla så kan ni komma och köpa :)
Öppet på nyår mellan 10-14 :p
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina

Inlägg av jack.lofgren »

För typ två år sen så skulle jag lägga en tigerraket (tjut) i en pet flaska tyvärr så flög den ut genom flaskan och rakt in i min mun och snäll, det blev lite blodigt. Sen för typ kanske 6månader sen hittade jag och min kompis någon slags hemmagjord smällare som vi skulle tända på, den small i min hand blev rätt feta sår. Sen har jag glömt resten.
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Vi burkar plocka ut krutet eller vad det nu är ur tigerraketer, det är det som smäller iaf.

Sen ta ca 150 st såna och lägga i en plåtdosa som man tejpar runt om så det blir riktigt tätt.

Det smäller så mycket att tryckvågen gör så att man får jävligt ont i öronen :)
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Älg »

För några år sen vickade en ganska stor "tårta" mot alla oss som tittade på och alla sprang och slängde sig ner i djupsnön och skrek osv. De var skitkul. Var jävligt nära att bli träffad också ;p

Sen för typ 2 år sedan hade jag och en kompis gjort en hemmagjord smällade av en massa tigerraketer och allt vad vi kunde hitta, tog någon timme att göra den.
Men när jag hade tänt på den och sprang iväg en bit så missade jag allt för stubinen var visst ganska kort så precis när jag vände mig om så hade den redan smällt. lite sur efter de.. :p

Men imorgon då jävlar ska de smällas kan jag ju säga. ;)
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

brukar faktiskt inte heller roa mig så mycket med att leka med raketerna, men när jag var yngre (kanske 11-12) så va jag och några polare ute och sköt raketer. Så var det någon dum jävel som höll i en airshot och sköt på en bil som åkte över vägen. Sprang ju bra fort därifrån :D
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

gör det mesta själv nu för tjutare och sånt är inge kul, man ska känna tryckvågen som ett slag i magen.

gjorde "flash"bomber för rätt några år sen av tomtebloss, såna skitstora bloss.. skrapa av allt o pressa ner de i en vattenballong, på med stubin o sen la man den ner o sprang. :D ;)

O de ska ni lära er, man HÅLLER inte i en pjäs när man tänder den, förutom tjutare o sånt för de e pinnar på de. Man lägger skiten ner, tänder o går iväg från de. Har varit nära o smällt av fingrarna rätt några gånger på både hemmagjorda o riktiga smällare tack vare gamla stubiner, o man vet fan inte när Hassan i cykel och video -affären köpte grejerna.
bibapeolola
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

Inlägg av HasseMan »

Axel skrev:o man vet fan inte när Hassan i cykel och video -affären köpte grejerna.
HAHHAHa du gjorde precis min dag <3 <3 <3
ÖÖÖUEEEEE
Henow
Svårstartad skrothög

Inlägg av Henow »

200 tomtebloss samtidigt, Fyfan vad det brann!
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

När jag var "liten" typ 11 eller 12 år så hade en polare såna här gröna små bollar och jag drar "ut" mina byxor så dom blir stora vid midjan om ni fattar.. :roll: Och så säger jag "kasta i en här!" Och idioten gör de och en sån brände ganska mycket på låren och benen.. kan ju säga idag att de var tur att jag inte drog i kalsongerna också så den hamna där.. ^^
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Var typ 8-10 och gick med en polare på skolan (en kväll) sen kom de stora killarna i 6an (A) med raketer den var typ 1mm från mig jag kände hur byxan rörde sig fyfan vad läskigt det var
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped

Inlägg av Runkenslider »

Åkte runt med moppen och sköt raketer mitt i natten, Tände eld på en som liknade en ljusraket. Den flög i ful rulle förbi oss och nedför bron och landade på motor vägen framför en ambulans och small och blev ett hav av glitter och grejer.. Har också skjutit sönder gatlampor med att skjuta raketerna rätt up i lamperna.. :oops:
When you walk my way
I feel the rush come over me
It's the things you say
That makes a rush come over me.. Headhunterz
mickeidiket
Elmoped

Inlägg av mickeidiket »

jack.lofgren skrev:För typ två år sen så skulle jag lägga en tigerraket (tjut) i en pet flaska tyvärr så flög den ut genom flaskan och rakt in i min mun och snäll, det blev lite blodigt. Sen för typ kanske 6månader sen hittade jag och min kompis någon slags hemmagjord smällare som vi skulle tända på, den small i min hand blev rätt feta sår. Sen har jag glömt resten.
Only på TSR, jävla p12,
Skriv svar