Eftersom jag inte fick något svar i vikttråden o fjädertråden osv. så får jag göra en egen tråd o hoppas på svar.
Jag har en yamaha slider 07 med:
Malossi 70 sport
Hebo sport variator
Malossi fly clutch koppling
Urpluggat originalrör
Original förgasare (munstycke 106)
Gula zx kopplingsfjädrar
En svart tryckfjäder, antar att det är någon man får med när man köper Hebo variatorn. Vet någon vad det är för styrka på den får ni gärna säga till.
5,8g vikter
Vad ska jag ha för vikter o fjädrar till denna setup för att få ut så mycket som möjligt?
Sen har jag även ett problem att den startar på första kicken när jag tar ut den och ska köra för dagen men när jag stänger av den och ska starta den igen så startar den inte om den är varm. Så den måste vara HELT kall för att starta vilket är j*vligt jobbigt.
Feelo skrev:Eftersom jag inte fick något svar i vikttråden o fjädertråden osv. så får jag göra en egen tråd o hoppas på svar.
Jag har en yamaha slider 07 med:
Malossi 70 sport
Hebo sport variator
Malossi fly clutch koppling
Urpluggat originalrör
Original förgasare (munstycke 106)
Gula zx kopplingsfjädrar
En svart tryckfjäder, antar att det är någon man får med när man köper Hebo variatorn. Vet någon vad det är för styrka på den får ni gärna säga till.
5,8g vikter
Vad ska jag ha för vikter o fjädrar till denna setup för att få ut så mycket som möjligt?
Sen har jag även ett problem att den startar på första kicken när jag tar ut den och ska köra för dagen men när jag stänger av den och ska starta den igen så startar den inte om den är varm. Så den måste vara HELT kall för att starta vilket är j*vligt jobbigt.
[/spoiler]
Skulle tro att det har med elen att göra men är inte säker på det
Senast redigerad av winblasers den 29 december 2012, 00:29, redigerad totalt 2 gång.
Feelo skrev:Är det någonting med tändningen man måste ändra när man slänger på 70cc?? Glömde säga att cylindern inte är inkörd heller.
Inte vad jag vet, skulle vara om du har svag gnista eller att den inte tänder vid rätt tillfälle
Gnistan är det inget fel på, den är fin men jag har dock samma tändstift som när jag hade original cylinder på. Ska man gå upp i styrka på dom?
[/spoiler]
Det beror på om man vill ha ett "kallt" eller "hett" tändstift, men tror inte det är ditt problem sålänge gnistan är bra(rätt färg på både stift och gnista)
winblasers skrev:Är det skillnad på om du har igång motorn i en minut, stänger av den och försöker starta den?
eller startar den direkt efter att endast varit gång i en minut?
När jag tar ut den från garaget så är det en liten backe typ så jag startar den på första kicken och gasar upp den och sen stänger av direkt för att gå tillbaka och låsa osv. Sen när jag kommer ut så har den ändå hunnit bli lite jummen lr vad man ska säga så då får jag ändå kicka 5 ggr kanske för att den ska starta. Men om den är riktigt varm och jag stänger av så får jag stå i 10-15 min o kicka för att den ska starta och då antar jag att det beror på att den har blivit svalare inte för att jag har stått och kickat
Jag bytte bara munsycke från 90 som jag hade när jag körde med 50cc setup till 106, men jag har en munstyckssats hemma så jag kan ju alltid prova att byta upp mig om ni tror det är felet?
winblasers skrev:Är det skillnad på om du har igång motorn i en minut, stänger av den och försöker starta den?
eller startar den direkt efter att endast varit gång i en minut?
När jag tar ut den från garaget så är det en liten backe typ så jag startar den på första kicken och gasar upp den och sen stänger av direkt för att gå tillbaka och låsa osv. Sen när jag kommer ut så har den ändå hunnit bli lite jummen lr vad man ska säga så då får jag ändå kicka 5 ggr kanske för att den ska starta. Men om den är riktigt varm och jag stänger av så får jag stå i 10-15 min o kicka för att den ska starta och då antar jag att det beror på att den har blivit svalare inte för att jag har stått och kickat
[/spoiler]
Låter som för kort tid för att det ska vara elen, borde ha med förgasaren att göra
Jag bytte bara munsycke från 90 som jag hade när jag körde med 50cc setup till 106, men jag har en munstyckssats hemma så jag kan ju alltid prova att byta upp mig om ni tror det är felet?
Feelo skrev:Jag bytte bara munsycke från 90 som jag hade när jag körde med 50cc setup till 106, men jag har en munstyckssats hemma så jag kan ju alltid prova att byta upp mig om ni tror det är felet?
byt upp! 10str räcker inte med din setup!!
det är risk att cylinder går åt helvete om du har för litet munstycke så jag förbjuder dej att köra nu innan du bytt munstycke
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Feelo skrev:Jag bytte bara munsycke från 90 som jag hade när jag körde med 50cc setup till 106, men jag har en munstyckssats hemma så jag kan ju alltid prova att byta upp mig om ni tror det är felet?
det är risk att cylinder går åt helvete om du har för litet munstycke så jag förbjuder dej att köra nu innan du bytt munstycke
Kan ju vara nödvändigt med större förgasare också
ja. inte konstigt att beter sig som den gör då
Derbi_pöjk skrev:
Förgasaren tror jag inte är problemet eftersom det står på twostroke i produktinformationen att just denna cylinder fungerar utmärkt med original förgasare. Men om jag ska byta munstycke hur många storlekar ska jag gå upp då??
Sen har jag ett http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1777 hemma också skulle det jag få ut någon märkbar effekt genom att sätta på det? och skulle jag kunna köra när det är blött ute?
Feelo skrev:
Förgasaren tror jag inte är problemet eftersom det står på twostroke i produktinformationen att just denna cylinder fungerar utmärkt med original förgasare. Men om jag ska byta munstycke hur många storlekar ska jag gå upp då??
Sen har jag ett http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1777 hemma också skulle det jag få ut någon märkbar effekt genom att sätta på det? och skulle jag kunna köra när det är blött ute?
Är dålig på luftfilter men motorn ska ju ha ett visst blandningsförhållande, så om du har luftskruv så är det ju possitivt. Kan ju finnas risk för att den drar in vatten när bakdäcket kastar på..
draken skrev:
mopeden blir piggare. jag kör med biltemas fiddy filter när det är blött å de funkar prima så ja det går. men testa att gå upp med 10str först. går den lika så testa med 20
Derbi_pöjk skrev:
winblasers skrev:
mopeden blir piggare. jag kör med biltemas fiddy filter när det är blött å de funkar prima så ja det går. men testa att gå upp med 10str först. går den lika så testa med 20
Yes, ska göra det imorgon tack för hjälpen
Har du något tips på hur jag ska köra in cylindern förresten?? Jag har bara legat o kört i 20 km/h i 5-10 mil