hur noga är poliserna med indraget lemp?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Alyzzzer
Kinaraket

hur noga är poliserna med indraget lemp?

Inlägg av Alyzzzer »

Hej!
som sagt jag undrar hur noga poliserna är med indraget lemp? om jag kör med plåt blinkers lampor och kör på hastighetsbegränsningen men har tex dragit pluggen och vi säger att den går i 60. hur stor chans är det att man åker dit och om man åker dit och de provar den och det visar att den gå i 60 vad får jag då? en grej till... det e 52 som en moped får gå i va?
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Re: hur noga är poliserna med indraget lemp?

Inlägg av LaSlidur »

Alyzzzer skrev:Hej!
som sagt jag undrar hur noga poliserna är med indraget lemp? om jag kör med plåt blinkers lampor och kör på hastighetsbegränsningen men har tex dragit pluggen och vi säger att den går i 60. hur stor chans är det att man åker dit och om man åker dit och de provar den och det visar att den gå i 60 vad får jag då? en grej till... det e 52 som en moped får gå i va?
väldigt sällan att dom drar lämpen första gången du åker fast, oftast får du en varning eller böter
Användarens profilbild
LillaNissen
Svårstartad skrothög

Inlägg av LillaNissen »

är ju inte alltid säkert att de ens får upp mopeden i den hastighet man själv kommit upp i
Bild
Klicka för att komma till mitt Puch Maxi projekt.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

ah okej men mppen står på farsan nu... och han vill ha den på han pga billigare försäkring. men vad får han då?
Ezkils
Svårstartad skrothög

Inlägg av Ezkils »

Den får gå i 52 men du får inte ha ändrat något på den, alltså om du tex dragit v-ringen och den fortfarande bara går i 52 är det olagligt. Dock är det väldigt otroligt att dom märker eller över huvud taget bryr sig.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Asså har dragen blindtarm på slider. Så har inget synligt trim! Men ni tror jag e säker?
PalzaR
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PalzaR »

*blackbox*
Bild
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Ah okej tack iaf! Så ni tror jag e säker?:)
Skriv svar