Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

MrAndersson skrev:
Jönköping skrev:Har ni några tips för marklyft? kan inte spänna mig i överkroppen går dock när jag står eller sitter men inte när jag håller där nere
Pröva o sänka höfterna lägre, glöm ej o svanka! Börja med lätta vikter o se till o få tekniken bra innan du börjar höja! Du vill inte skada dig!

http://www.youtube.com/watch?v=2rKvoLu5Isk kolla in för o få lite tips! :)
Tack ska titta på lite filmer han har :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jönköping skrev:Har ni några tips för marklyft? kan inte spänna mig i överkroppen går dock när jag står eller sitter men inte när jag håller där nere
Ett bra tips är att kolla upp i taket, då hålls ryggen spänd, sen att hålla andan så håller du upp ryggraden.

Är det han som hade olja i armarna eller?!

Kolla även detta, maffigt.
http://www.youtube.com/watch?v=rTZDzYz4 ... creen&NR=1
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

DEA!! skrev:
Ett bra tips är att kolla upp i taket, då hålls ryggen spänd, sen att hålla andan så håller du upp ryggraden.

Är det han som hade olja i armarna eller?!

Kolla även detta, maffigt.
http://www.youtube.com/watch?v=rTZDzYz4 ... creen&NR=1

Han är sjukt grym :P Pappa känner han lite eftersom han är motorintresserad som min pappa och han kör rally så han har varit på pappas jobb några gånger osv och pappa har lagat hans bil någon gång

Fast inte riktigt den nivån jag har räknat med min träning haha:D
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

Om du känner att du inte orkar hålla ryggen rak, så har du för tungt :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Köpte detta bälte
http://muskelbygget.se/baltetyngdlyftni ... l?cPath=68
är mer än nöjd! Kalasbra pris!

tipsas!
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

joar skrev:Om du känner att du inte orkar hålla ryggen rak, så har du för tungt :)
Nae har bara varit att tekniken inte funnits :) Frågade en snygg tjej igår, hon lärde mig:D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wlBJnBvpSY måste länka denna, helt sjukt vältränade grabbar som även är extremt akrobatiska.

Kolla minst dom första 2 minuterna så kommer ni förmodligen bli helt chockade över vad dom klarar av!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

MrAndersson skrev:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wlBJnBvpSY måste länka denna, helt sjukt vältränade grabbar som även är extremt akrobatiska.

Kolla minst dom första 2 minuterna så kommer ni förmodligen bli helt chockade över vad dom klarar av!
Är mycket med teknik med polaren kan med hänga så på en stolpe och han är inte speciellt stark^^
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Jönköping skrev:
MrAndersson skrev:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wlBJnBvpSY måste länka denna, helt sjukt vältränade grabbar som även är extremt akrobatiska.

Är mycket med teknik med polaren kan med hänga så på en stolpe och han är inte speciellt stark^^
Flaggan klarar även jag, men tänk dig o ha något stående på dig undertiden ;)

1.15 där är de i princip bara styrka som gör så han klarar de! :)

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

MrAndersson skrev:
Jönköping skrev:

Ge mig bevis MrAndersson!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Som sagt finns det ju olika typer av styrka, dom kan hantera sina kroppar, men skulle vilja se deras råstyrka.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

snart iväg på benpasset... är det bara jag som verkligen älskar bensparken?
Den tar verkligen medans benböj böra gör så man blir darrig och trött?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

kanske inte riktigt passar, men vad betalar ni för era gymkort? tycker ni det är lagom?

var och köpte på ett av de dyraste i stan idag. 900kr årsavgift och 350kr/månad.

var dock erbjudande på 200kr medlemsavgift istället för 900 och man tränar gratis i december. man får tillgång till PT att lägga upp träningsskema..

jag är van vid korpen som tar 100kr/år och 100 per månad eller nåt..
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

PK skrev:kanske inte riktigt passar, men vad betalar ni för era gymkort? tycker ni det är lagom?

var och köpte på ett av de dyraste i stan idag. 900kr årsavgift och 350kr/månad.

var dock erbjudande på 200kr medlemsavgift istället för 900 och man tränar gratis i december. man får tillgång till PT att lägga upp träningsskema..

Jag betalar runt 2000kr / år.

http://www.facebook.com/BodyFitnessNora?fref=ts

Nyöppnat och fräscht!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

difaren skrev:
PK skrev:kanske inte riktigt passar, men vad betalar ni för era gymkort? tycker ni det är lagom?

Nyöppnat och fräscht!
om jag räknar rätt så kommer det kosta 5100kr/år för mig.. sjukt dyrt!
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

PK skrev:
difaren skrev:

Nyöppnat och fräscht!
om jag räknar rätt så kommer det kosta 5100kr/år för mig.. sjukt dyrt!
Seriöst?! Då måste det vara ett sjukt bra gym med alla maskiner som finns. haha!
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

2950 som student/pensionär och 3900 som vuxen.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jag betalar 900:- för ett helår. Och det är ett riktigt gym som spelar RIKTIG musik (metal) ingen radioskit.

Förr var det kännt för att det förekom ett o annat dopingsfall där nere.
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

min träning är i soffan framför tv:en med en stor chipspåse och massa cola!! :D
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:Jag betalar 900:- för ett helår. Och det är ett riktigt gym som spelar RIKTIG musik (metal) ingen radioskit.

ville ha på ett lokal gym skulle kosta 900 öppet dygnet runt men mamma sa de bara var kriminella där så hon betala på friskis-.-

men är helt ok, dock måste man gå efter alla tanter har tränat annars får an stå i kö i år
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

david96 skrev:
DEA!! skrev:Jag betalar 900:- för ett helår. Och det är ett riktigt gym som spelar RIKTIG musik (metal) ingen radioskit.

ville ha på ett lokal gym skulle kosta 900 öppet dygnet runt men mamma sa de bara var kriminella där så hon betala på friskis-.-

men är helt ok, dock måste man gå efter alla tanter har tränat annars får an stå i kö i år
Haha, hota med att bli gangster om du inte får köra där :p

"Mitt" gym är oxå ett gym där man kan få vänta, dock så är det ju bara att köra något annat under tiden? :)
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

I Onsdags när jag värmde upp före träning så hörde jag hur det knakade i min ena axel, tränade ändå (axlar triceps sen lärde jag mig marklyft så körde det med)
Nu knakar det i båda axlarna och i ryggen när jag tex reser på mig eller flyttar ställning i data stolen, det gör inte ont. Bara att det känns jävligt äckligt..

Är det farligt?
Kan jag fortsätta?
Bör jag göra något?

50kr per år :)
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Jönköping skrev:I Onsdags när jag värmde upp före träning så hörde jag hur det knakade i min ena axel, tränade ändå (axlar triceps sen lärde jag mig marklyft så körde det med)
Nu knakar det i båda axlarna och i ryggen när jag tex reser på mig eller flyttar ställning i data stolen, det gör inte ont. Bara att det känns jävligt äckligt..

Är det farligt?
Kan jag fortsätta?
Bör jag göra något?
Har så i min högra armbåge, typ när jag kör armhävningar och dylikt...
Landsten
Elmoped

Inlägg av Landsten »

[quote="Jönköping"]I Onsdags när jag värmde upp före träning så hörde jag hur det knakade i min ena axel, tränade ändå (axlar triceps sen lärde jag mig marklyft så körde det med)

Är det farligt?
Kan jag fortsätta?
Bör jag göra något?

Har samma sak i mina axlar, frågade min sjukgymnast och hon sa att det inte är nån fara så länge det inte gör ont. Det blir ofta så när man växer mycket och tränar mycket samtidigt 8)
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Har samma sak i mina axlar, frågade min sjukgymnast och hon sa att det inte är nån fara så länge det inte gör ont. Det blir ofta så när man växer mycket och tränar mycket samtidigt 8)
------------------------------------------------------

Tack för ett bra svar :) Börjar ju synas lite nu med :D Beach 2013 :D kanske iaf :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

difaren skrev:
MrAndersson skrev:
Jönköping skrev: Är mycket med teknik med polaren kan med hänga så på en stolpe och han är inte speciellt stark^^

Ge mig bevis MrAndersson!
Vad är de du vill ha bevis på? :)

DEA, precis! Dock så måste ju alla här inne erkänna att dedär är riktigt mycket styrka i, dock inte "marklyft, knäböj, bänkpress"-styrkan utan mer en användbar styrka om man kan säga så!

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

dom kan verkligen kombinera sin kroppsstyrka med sina kroppar. Jag är imponerad det är inte det, men dom är nog inte råstarka på det viset! :)

Passa på att äta flötigt nu i mellandagarna, 2013 ska det bort igen :wink:
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

MrAndersson: Flaggan ? Klarade du inte den.. de vill jag ha bevis på.

Sen så äter vi allesammans för varandra! Man växer inte utan mat!

Sen om gymmet med dopingfall.. Mitt förra var i en källare.. 600/år, dygnet runt öppet.. en förening så ingen hade direkt hand om skiten förutom dem som tävlade seriöst osv..
Där var det grabbar på steroider kan jag lova!

God jul!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

DEA!! skrev:dom kan verkligen kombinera sin kroppsstyrka med sina kroppar. Jag är imponerad det är inte det, men dom är nog inte råstarka på det viset! :)

Passa på att äta flötigt nu i mellandagarna, 2013 ska det bort igen :wink:
imorgon hor farmor och farfar äts sista godiset och sista drickan dricks, sista ciggen röks. sen blir det hårdträning med hård diet så länge jag klarar! :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Jag ligger och kan inte sova för att jag funderar på en grej.

Jo, har köpt medlemsavgift på ett ställe i stan ganska dyrt ställe. Tänkte testa en månad eller så men nu när jag läser så binder man sig i 12 månader om man köper en månad så man betalar för ett helt år om man ska träna vilket jag tycker är dyrt då det kostar 350kr i månaden, så jag har väll slängt pengarna i sjön för medlemsavgiften...

Jo, nu till frågan. Jag funderar på ett litet gym istället som sitter ihop med badhuset vilket gör att man även kan simma på kortet. Men hur mycket tränar man när man simmar? Alltså hur mycket tar det rent muskelmässigt?
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

PK skrev:Jag ligger och kan inte sova för att jag funderar på en grej.

Jo, har köpt medlemsavgift på ett ställe i stan ganska dyrt ställe. Tänkte testa en månad eller så men nu när jag läser så binder man sig i 12 månader om man köper en månad så man betalar för ett helt år om man ska träna vilket jag tycker är dyrt då det kostar 350kr i månaden, så jag har väll slängt pengarna i sjön för medlemsavgiften...

Jo, nu till frågan. Jag funderar på ett litet gym istället som sitter ihop med badhuset vilket gör att man även kan simma på kortet. Men hur mycket tränar man när man simmar? Alltså hur mycket tar det rent muskelmässigt?
Simning är jävligt bra träning, aktiverar nästan alla muskler.. Kanske inte känns så jävla mycket när man väl är i vattnet men jag lovar dig att efter ett pass så är du helt slut när du kommer upp :)
Bild
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Ja, vet att man tränar i stort sett hela kroppen samtidigt, men hurmycket tar ett normalt simpass? Antar Att man inte tränar Biceps mm lika mycket med samma resultat när man lyfter tunga vikter som när man simmar ett par längder...
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

Kan man simma rätt, så är det den bästa konditionsträningen! Och det tar mycket på latsen, skulderbladen, triceps! Rekommenderar starkt :) har själv tävlingssimmat i 5 år :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jag skulle säga att du bränner mer fett och får en tightare kropp än att du bygger muskler. Glöm inte att du nöter pattar när du kör bröstsim! :)
Lucass
Elmoped

Inlägg av Lucass »

Tja!

Jag ska börja träna efter nyår (Fick gymkort i julklapp) och undrar om de mest effektiva träningen.
Jag är 182cm lång och väger 70kg. Har ganska lätt att bygga muskler.
Jag vill träna rygg/mage/armar.

Några tips till en nybörjare? :D
Skriv svar