min moped som inte startar utan bara hostar eld när jag kickar behöver jag hjälp med, jag vet inte vad felet är och hur jag kan fixa det. BEHÖVER HJÄLP!!
Byt tändstift, är de inte de, kolla membran, tjuvluft, cylinder kolv, själv haft samma problem, förutom att min gick så, bytta kolvringar och kolv och tändstift sen bara gick den! Dock har jag stalker!
some guy skrev:kolla packboxarna som sitter på veven.
Förklara varför problemet skulle vara där?
men åååhhh... är du serriös?? jävla grabb..
den kan dra in luft där, kanske??
du har nog varit moppepojk tillräckligt länge för att veta det.
en motor ska vara tät!
soppa/luftblandningen går ner i vevhuset och trycks upp i loppet med hjälp av veven. en tvåtacktare smäller när det får för lite soppa därför KAN det vara packboxen... eller misständning osv
men detta har hänt mig och det läste sig när packboxarna byttes.
nöjd nu?
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
some guy skrev:kolla packboxarna som sitter på veven.
en motor ska vara tät!
soppa/luftblandningen går ner i vevhuset och trycks upp i loppet med hjälp av veven. en tvåtacktare smäller när det får för lite soppa därför KAN det vara packboxen... eller misständning osv
nöjd nu?
eller så rengör han förgasaren före han börjar rådda me p-boxar
Victorh skrev:
en motor ska vara tät!
nöjd nu?
inte svårt att kolla boxarna. men fixxa med förgasaren kan vara en bra ide. så varför leka tuff?
antingen vatten i förgasaren/tanken. eller så har kilen (halvmånen) som sitter på vevaxeln och håller svänghjulet i rätt position gått sönder. då tänder den vi fel tillfälle. då baktänder den. kan gå sönder pga svänghjulet satt löst. händer ofta på gräsklippare när någon kör i en sten med kniven.
2. kolla om du har vattenpärlor i förgasaren eller tanken. har du det så töm ur allt bränsle ur tanken, öppna förgasaren, gör ren förgasaren. ta av tanklocket. låt det lufttorka en tag i rumstemperatur. sen monterar du allt igen. tankar. häller i k-sprit och testar igen. [/img]
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered
fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
en motor ska vara tät!
nöjd nu?
inte svårt att kolla boxarna. men fixxa med förgasaren kan vara en bra ide. så varför leka tuff?
Aa vet nog de då mina vart sönder..
Men saker man gör före:
Byt tändstift
Rengör fögg och luftfilter
Kolla insug
Sedan kan man kolla packboxarna bättre att göra såntdär före!
Tänk efter alla kan inte då är det svårt med att börja ta bort tändningen osv alla klarar inte av allt sådär bara...
Och btw 2 taktare smäller då den får för mycket bensin och det åker till avgasröret och när det tänds på smäller det! Då den får för lite brukar den inte smälla heller, om vev axelns packboxar går brukar varvena sväva och sedan brukar den gå snållt inte smälla så som de gör för han!
Aa vet nog de då mina vart sönder..
Men saker man gör före:
Byt tändstift
Rengör fögg och luftfilter
Kolla insug
Sedan kan man kolla packboxarna bättre att göra såntdär före!
Tänk efter alla kan inte då är det svårt med att börja ta bort tändningen osv alla klarar inte av allt sådär bara...
Och btw 2 taktare smäller då den får för mycket bensin och det åker till avgasröret och när det tänds på smäller det! Då den får för lite brukar den inte smälla heller, om vev axelns packboxar går brukar varvena sväva och sedan brukar den gå snållt inte smälla så som de gör för han!
eh, jo. dom smäller då.
fyrtaktare smäller när dom får för mycket soppa, tvåtaktare bara går sämst eller dör.
men ja..
stift o det går först så creds to you!
alltså då 2takt får för mycket soppa så rinner det ner i avgasröret och då smäller det då det tänder till. Men detta är mycket vanligare på 4taktare och ganska ovanligt det händer på en 2 takt.
rego skrev:jag har orginal huvudmunstycke och en ny förgasare samt bytt bensin, jag kolla kompressionen med mätare och det visa 8. var ligger packboxarna?
byta oxå luftfilter igår men det gjorde ingen skillnad
8 är lågt. byt kolvringar
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
rego skrev:min moped som inte startar utan bara hostar eld när jag kickar behöver jag hjälp med, jag vet inte vad felet är och hur jag kan fixa det. BEHÖVER HJÄLP!!
cylindern skör så jag slippa och la tbx den utan att det fixades