Bygga högtalare....

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Bygga högtalare....

Inlägg av ValoPallo »

Hade tänkt svänga ihop nått litet ljudsystem till verkstan, hade nämligen tänkt börja spendera mer tid där...

Hur ska jag bygga? Som ni ser på bilden(Ignorera den tattiga modellen, den är bara på planeringsstadiet) så hade jag tänkt hålla mig till två lådor, går det att lägga bas, mellanregister och diskant i samma låda eller blir det knas?

Bild

Också hade jag tänkt driva dem med en vanlig spelare/förstärkare...

Hade tänkt hålla mig runt 1000 kr, och det ska ju vara i verkstan, så den måste tåla lite damm och annan tukt, vad ska jag köpa?

Ja, jag tar väl och lämnar det här, som ni kanske märker är jag inte alls hemma på det här med ljud, men nått sånt här hade jag tänkt mig...
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Under 1000 blir ganska svårt om du ska ha bas diskant och mellan, men det går nog. Köp typ 2 6,5or basar och 2 diskanter från billebro (inte bästa grejirna men okej för priset) sen är det bara att köpa lite MDF eller liknande, mäta ut ungefär vilken volym lådan ska ha, såga ut och sätta ihop, klart! :D

Damm och så klarar dom flesta elementen men tror att du inte ska ha portad låda, kan kanske hoppa in damm då+svårare
Skriv svar