moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
TheMidnightRider skrev:Om man blir stoppad med enkellåda och varvtalsregulator på a-traktorn, vad ska man då göra?
Stå för vad du gjort, åk dit för olovlig körning, få föreläggande om registreringsbesiktning på traktorn, få kortet indraget, betala dina böter... Missade jag något?
Vill man undvika att åka dit i första bästa kontroll får man vara lite smartare än att köra med så uppenbara grejer som enkellåda. Räcker med att titta under traktorn för att se att den inte är laglig då.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
en polare hade kopplat strömbrytaren till en säkring som han då tog ur och satte i för att koppla i och koppla ur varvreggen. rätt smart lösning lite jobbig kanske men ändå dold och "naturlig" om man får säga så
ta det bara lugnt, det är inte säkert att dom vill prova den. jag blev stoppad, vi satt fyra stycken i den och den går 60 km/h. men när han körde bakom oss så tog jag det lugnt och körde bara 30 km/h. mina kompisar fick panik men jag tog det ändå lugnt. sen när han stoppade oss så gick jag ut ur epan. och då fick jag visa körkort och blåsa alcotest. han såg till och med att vi var 4 pers men jag fick inte ens böter. epan var dessutom avställd.
Men är det en schysst snut och du ligger i 30 så äre självklart att det lär gå bra, Men en smart grej är att vara trevlig mot snuten osv
Jag har kört enkellåda med varvtalsregulator i ett halv år nu, Snuten har jag mött och haft dom bakom mig många gånger men (Varvtalsregulatorn fungerar inte just nu xD) Men har legat i 30 och det har gått skit bra hitills !
Sen är det ju en risk man tar med enkellåda att besiktningsbussen stannar dej..
Jag vet ett ställe som är inte så vanligt, och brytaren syns inte överhvuudtaget men den är ändå lätt åtkomlig.
Tänker dock inte ta det öppet, så skicka ett PM om du vill veta .
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
ryckspärr kopplat till ett centrallås som du har i nyckelknippan. Sen varvspärr kan du sätta brytaren in vid handbromsen, bakom "luddet" Sneaky