Hade skylt på förut men en dag så kom polisen till skolan och hade typ en "rassia". Det var 3 mopeder på skolan som var trimmade(mer än dragen plugg alltså) och dom andra 2 drog så fort dom hade chansen så det var bara jag kvar. jag drog inte därifrån just eftersom dom hade tagit mitt regnummer så då var det ingen ide.
men lärarna var shyssta och sa att dom inte hade sett mig fast dom såg var jag satt så polisen åkte därifrån till slut. men sen när jag skulle åka hem så ringde min lärare igen och sa att dom stod hemma hos mig och väntade så jag följde med en kompis hem istället

så sen den dagen har jag kört utan skylt.
sen så har jag mött poliser många gånger, både stillastående och i trafiken. jag brukar bara hälsa och dom hälsar alltid tillbaks

sen så har dom kommit fram och snackat flera gånger när vi har stått stilla och sagt att vi har välskötta mopeder å frågat hur läget är och berättat att dom själv haft mopeder när dom var unga å vad det var för modell mm. sen har dom sagt att vi ska köra försiktigt så har dom åkt vidare
sen så kan mopeden lika gärna vara en 30 moppe så dom behöver inte ha några misstankar. kör man med vett och håller hastigheten så är chansen minimal att man åker dit utan skylt.
men om man däremot har skylt och dom är det minsta misstänksamma över att moppen är trimmad så gör dom ju det lätt för sig och väntar utanför ditt hem en morgon för att dom vet var du bor..