vf har inte/har ni skylt?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

har du skylten på?

inflyttad
17
29%
sitter klart och tydligt längst bak i mitten)
20
34%
kör utan skylt
21
36%

Antal röster: 58

Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

vf har inte/har ni skylt?

Inlägg av david96 »

tja har alltid undrat vf folk kör utan skylten?

asså förstår inte vf
för de första så ger du polisen en anledning att stanna dig och dem måste ändå veta att de är du som kör så spelar ingen roll fall du har skylt och kör ifrån?

jag ser de bara negativt, fall du har skylt så är de bara att ta de lugnt fall du ser polisen men fall du inte har skylt stannar dem dig bara för att du inte har skylt^^

vill gärna veta vf folk kör med skylt och vf vissa kör utan skylt?

ni som tattat era moppar förstår jag om ni inte kör med skylt :P

kan säga att alla poliser är bra mycket snällare om du har skylt :)
Senast redigerad av david96 den 18 december 2012, 19:10, redigerad totalt 1 gånger.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Trimmar man så kör man ändå olagligt så lika bra att ta bort skylten,

Polisen hittar oftast inte en ifall man blir jagad och kommer undan ifall,
Har man skylten på när man blir jagad är det lika bra o stanna då dem ändå hittar en via reg nr :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

jag har tagit bort bögläppen men har allt kvar där bak... men tror många tar bort dem för dom tänker att dom drar ifrån när polisen jagar en på någon gångväg och då har polisen ingen skylt att spåra.(när man har trimmat alltså)
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Inlägg av LaSlidur »

Här där jag bor finns det inga poliser knappt så har tagit bort den mest för det är snyggare
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

ja, men du kan lika gärna köra ifrån en polis med skylt? :S

sen så fall du har skylt så är chansen väldigt liten att du blir stannad fall du inte kör som en idiot och den låter som ett as,

sen så hinner dem knappast se skylten fall dem inte ligger bakom dig och en polisbil tar vilken moppe som helst fall vill och dem redan ligger 10 meter bakom dig :P

men vad spelar de för roll fall polisen spårar skylten? dem har fortfarande inget bevis att den står på dig de ända dem kan göra är att du får ombesiktning vilken du kan neka till om du inte lägger fram bevis, T.ex patrull nummer etc blabla iaktog den här tiden det här datumet etc den här gatan och fall du visar att din farsa T.ex. jobba då om han står på moppen så har dem inget bevis på att dem äns såg rätt moppe ^^

sen beror ju hur långt man vill gå med de, fall dem inte går med på din överklagan så är de inget ide att gå till domstol kostar ju en del att ta upp de men antagligen lär du vinna men billigare att göra den original och sen sätta på trimmet igen ^^
Senast redigerad av david96 den 18 december 2012, 19:11, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
slajk
Svårstartad skrothög

Inlägg av slajk »

Jag har min kvar.
Senast redigerad av slajk den 18 december 2012, 21:05, redigerad totalt 1 gånger.
Jawa 210 | Rieju Drac 00 EU
Bild
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

jag kör utan skyllt för att polisen inte ska kunna veta vems moppen är. har man regskyllt är det ju bara att kolla vem som står som ägare!

men jag drar för moppen är trimmad och har inget körkort :D kommer polisen ta mig så är det antagligen för att jag är så jävla dum och lägger upp moppen på denna jävla sidan...
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

PK skrev:jag kör utan skyllt för att polisen inte ska kunna veta vems moppen är. har man regskyllt är det ju bara att kolla vem som står som ägare!

men jag drar för moppen är trimmad och har inget körkort :D kommer polisen ta mig så är det antagligen för att jag är så jävla dum och lägger upp moppen på denna jävla sidan...
blivit busted via sidan innan ? hörde om historien med din roxx :P

dem kände igen min när jag blev stannad :)

så tro inte att dem inte sitter och lurar här ;)
Användarens profilbild
creppish
Avstängd

Inlägg av creppish »

habeeb it
Senast redigerad av creppish den 18 december 2012, 19:16, redigerad totalt 1 gånger.
mitt Senda projekt, ta en snabbtitt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43974

Välkommen till sverige, där du lever som en kung och får sympati av hela befolkningen sålänge du heter Achmed eller är född i en rik familj!
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

PK skrev:jag kör utan skyllt för att polisen inte ska kunna veta vems moppen är. har man regskyllt är det ju bara att kolla vem som står som ägare!

haha din jävla historia när du köpte dig en powerking ^^
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
gileraN
Svårstartad skrothög

Inlägg av gileraN »

Köra utan skylt är ju nästan likadant som att köra utan om man tänker efter.
Rätta mig om jag har fel, 30-moppar har inte skylt, och har du en 45-moppe med borttaken skylt så har ju polisen lite svårt att se skillnad skulle jag tro :)
Kör själv med utan.
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

david96 skrev:

blivit busted via sidan innan ? hörde om historien med din roxx :P

dem kände igen min när jag blev stannad :)

så tro inte att dem inte sitter och lurar här ;)
haha ja, men då "ledde jag den till ett par kompisar för att visa upp min banbyggda roxx" ;)

som sagt, ni som tror ni är fuck aina på sidan, tro inte att dem sitter här och lurar och vet vilka ni är och vad ni kör. poliser har även dem tillgång till internet!

PS: kloka ord från en klok man. ny signatur! ;)
Senast redigerad av PK den 18 december 2012, 19:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

gileraN skrev:Köra utan skylt är ju nästan likadant som att köra utan om man tänker efter.
Rätta mig om jag har fel, 30-moppar har inte skylt, och har du en 45-moppe med borttaken skylt så har ju polisen lite svårt att se skillnad skulle jag tro :)
Kör själv med utan.
dock finns de knappt 30 moppar och du kan fråga en polis vilken moppe han skulle stanna en utan skylt elr med skylt^^ alla svara utan för fall du inte har skylt har du oftast något att dölja ^^
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

david96 skrev:
gileraN skrev:Köra utan skylt är ju nästan likadant som att köra utan om man tänker efter.
Kör själv med utan.
dock finns de knappt 30 moppar och du kan fråga en polis vilken moppe han skulle stanna en utan skylt elr med skylt^^ alla svara utan för fall du inte har skylt har du oftast något att dölja ^^
+1 där david.
Kör man utan skylt så har man antagligen trimmat ;)
Min sitter på men lite inflyttat :)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
gileraN
Svårstartad skrothög

Inlägg av gileraN »

david96 skrev:
Kör själv med utan.
Är 10 år och kör hyper 8) nä men kör väll midrace och inte så roligt om polisen skulle söka upp en på regnummret då jag inte har kort för lätt mc ;)
Är inte 10 btw ;)
Senast redigerad av gileraN den 18 december 2012, 19:23, redigerad totalt 1 gånger.
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

david96 skrev:
Kör själv med utan.
man har troligtvis något att dölja om man åker runt på en moppe som helt klart är ombyggd och låter som om hela amerikanska armen går igenom hela stan med kulsprutor och skjuter på bensinstationer... :roll:

beror ju helt på vad man kör. kör man med urpluggat bara är det ju skit samma om man kör med skylt ;)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Ja, där var du skarp på'att!

Kör med, ta de lugnt i byn o så så tror ja de e mindre risk för o bli stannad. Hade JAG varit polis hade jag stannat folk utan skylt dels för att se om den är stulen, o dels för att mopeder utan skylt ofta är trimmade. :)
bibapeolola
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Jag kör utan både på min näst intill vivacity för att jag orkar inte bygga en ny upphängning. Och org bögläpp är så extremt fult. Och jag kör utan på Derbin för att det skulle se extremt fult ut att köra med det på den. Orkar inte heller där bocka 90 gradersvinkel och borra 4a hål.
Användarens profilbild
matte1
Elmoped

Inlägg av matte1 »

Har den för det passar, ser mer laglig ut har dock så att om jag stuntar/härjar kan jag böja den upp så den inte syns.
gileraN
Svårstartad skrothög

Inlägg av gileraN »

Vet inte hur snutarna är hos er men här bryr dem sig inte iallafall :D
Har mött dem ett flertal gånger, dem har kört bakom mig, mött dem på andra filen osvosv.
Körte strippat när jag körde in cylindern, de brydde sig inte då heller :lol:
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

gileraN skrev:
david96 skrev:
Kör själv med utan.
Är 10 år och kör hyper 8) nä men kör väll midrace och inte så roligt om polisen skulle söka upp en på regnummret då jag inte har kort för lätt mc ;)
Är inte 10 btw ;)
vet du vad jag har för setup? ;) har något att dölja men mycket mindre risk för jag kör med skylten (bor bredvid en polisstation) och dem brukar prata med mig i garaget då dem ser och hör att den inte är original och alla säger jag ska ha på skylten annars åker jag dit^^

sen så en fråga till, fattar ni vf dem med urpluggat kör utan skylt? då den gör så där svinsnabba 65 ;)
gileraN
Svårstartad skrothög

Inlägg av gileraN »

david96 skrev:
gileraN skrev:
david96 skrev: dock finns de knappt 30 moppar och du kan fråga en polis vilken moppe han skulle stanna en utan skylt elr med skylt^^ alla svara utan för fall du inte har skylt har du oftast något att dölja ^^
Är inte 10 btw ;)
vet du vad jag har för setup? ;) har något att dölja men mycket mindre risk för jag kör med skylten (bor bredvid en polisstation) och dem brukar prata med mig i garaget då dem ser och hör att den inte är original och alla säger jag ska ha på skylten annars åker jag dit^^
80cc osv, var det väll? Härliga snutar asså ;)
Gubben jag köpte moppen av hade satt ner skylten i sadeln xD Han hade inget kort ;)
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Hade skylt på förut men en dag så kom polisen till skolan och hade typ en "rassia". Det var 3 mopeder på skolan som var trimmade(mer än dragen plugg alltså) och dom andra 2 drog så fort dom hade chansen så det var bara jag kvar. jag drog inte därifrån just eftersom dom hade tagit mitt regnummer så då var det ingen ide.

men lärarna var shyssta och sa att dom inte hade sett mig fast dom såg var jag satt så polisen åkte därifrån till slut. men sen när jag skulle åka hem så ringde min lärare igen och sa att dom stod hemma hos mig och väntade så jag följde med en kompis hem istället :) så sen den dagen har jag kört utan skylt.

sen så har jag mött poliser många gånger, både stillastående och i trafiken. jag brukar bara hälsa och dom hälsar alltid tillbaks :wink: sen så har dom kommit fram och snackat flera gånger när vi har stått stilla och sagt att vi har välskötta mopeder å frågat hur läget är och berättat att dom själv haft mopeder när dom var unga å vad det var för modell mm. sen har dom sagt att vi ska köra försiktigt så har dom åkt vidare :)

sen så kan mopeden lika gärna vara en 30 moppe så dom behöver inte ha några misstankar. kör man med vett och håller hastigheten så är chansen minimal att man åker dit utan skylt.

men om man däremot har skylt och dom är det minsta misstänksamma över att moppen är trimmad så gör dom ju det lätt för sig och väntar utanför ditt hem en morgon för att dom vet var du bor..
Pumpa_TedZa
Elmoped

Inlägg av Pumpa_TedZa »

Jag är 14 år men min farsa har reggat och försäkrat mopeden på sig.
Så den är helt otrimmad men reg plåten sitter vid variatorn på ett metall fäste nu. Det är väl lagligt?:)
TTT = Ted Tha Tuner!

Tveka inte med att ställa frågor angående allt möjligt kan förhoppningsvis svara!
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

kör utan skylt och nån gång har man haft på nån hemmabyggd skylt, för ja är bara 14 och har inte nån reggad moppe ännu ;)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Pumpa_TedZa skrev:Jag är 14 år men min farsa har reggat och försäkrat mopeden på sig.
Så den är helt otrimmad men reg plåten sitter vid variatorn på ett metall fäste nu. Det är väl lagligt?:)
näpp :P ska sitta centralt längst bak på fordonet :P

dock lär dem inte bli sura precis :)
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

david96 skrev:ja, men du kan lika gärna köra ifrån en polis med skylt? :S

sen så fall du har skylt så är chansen väldigt liten att du blir stannad fall du inte kör som en idiot och den låter som ett as,

sen så hinner dem knappast se skylten fall dem inte ligger bakom dig och en polisbil tar vilken moppe som helst fall vill och dem redan ligger 10 meter bakom dig :P

men vad spelar de för roll fall polisen spårar skylten? dem har fortfarande inget bevis att den står på dig de ända dem kan göra är att du får ombesiktning vilken du kan neka till om du inte lägger fram bevis, T.ex patrull nummer etc blabla iaktog den här tiden det här datumet etc den här gatan och fall du visar att din farsa T.ex. jobba då om han står på moppen så har dem inget bevis på att dem äns såg rätt moppe ^^

sen beror ju hur långt man vill gå med de, fall dem inte går med på din överklagan så är de inget ide att gå till domstol kostar ju en del att ta upp de men antagligen lär du vinna men billigare att göra den original och sen sätta på trimmet igen ^^
De kan fortfarande ställa sig vid vägen du bor för att på så sett ta dig nästa gång du är ute o kör. Säger inte att detta händer ofta men därav kör nog vissa utan skylt, plus där en laglig skylt sitter ser inte så himla snyggt ut.
Jag själv har dock alltid kört med skylt, fast långt inflyttade på de mest trimmade jag hade, annars lagligt :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
JakobRRX
Elmoped

Inlägg av JakobRRX »

Jag brukar köra med inflyttad skylt bara för att det är snyggare. Men nu t.ex. jag skulle iväg till en kompis som bor 2mil från mig, då satte jag fast skylten lite halvdant med buntband längstbak. Min tanke var : Om polisen mot förmodan stannar mig vågar dom knappast maxa den på våra snötäckta vägar :D
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Har bara tagit bort bögläppen på min :) så den hänger fortfarande där den ska. Men skulle jag trimma massa 80cc, effektrör, större fögg osv skulle ja kört utan skylt.
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag kör med skylt på 125an såklart och på mopparna körde jag utan eftersom jag hade 30 moppe ;) hahah
Användarens profilbild
Robbdog
Elmoped

Inlägg av Robbdog »

PK skrev:

som sagt, ni som tror ni är fuck aina på sidan, tro inte att dem sitter här och lurar och vet vilka ni är och vad ni kör. poliser har även dem tillgång till internet!

PS: kloka ord från en klok man. ny signatur! ;)
Därför bor man ju i finland å är på det svenska moppe forumet! :wink:
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

PK skrev:
david96 skrev:
Kör själv med utan.
man har troligtvis något att dölja om man åker runt på en moppe som helt klart är ombyggd och låter som om hela amerikanska armen går igenom hela stan med kulsprutor och skjuter på bensinstationer... :roll:

beror ju helt på vad man kör. kör man med urpluggat bara är det ju skit samma om man kör med skylt ;)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... l%E5a+fans

Thihi
generictriggersm
Elmoped

Inlägg av generictriggersm »

Onödigt att ha skylt.... på min ena moppe har jag den så lågt ner att bakhjulet är ivägen och min andra har jag den inte på.

Polisen skulle försökt att stanna mig även om jag hade skylt, låter som ett as även om skylten sitter på vet du.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

generictriggersm skrev:Onödigt att ha skylt.... på min ena moppe har jag den så lågt ner att bakhjulet är ivägen och min andra har jag den inte på.

Polisen skulle försökt att stanna mig även om jag hade skylt, låter som ett as även om skylten sitter på vet du.
Fixa så dem låter mindre då de är ju sådana som gör att alla hatar på moppepojkar, min låter oxå rätt mycket men de beror ju på vilket varv man ligger på när polisen kommer är de 6'an direkt ju:)
generictriggersm
Elmoped

Inlägg av generictriggersm »

esh bor på ett ställe där polisen är nästan varje dag, lika bra att bara gasa på:)

i somras körde jag me 70cc turbo kit och luftfilter, det är ingen tystlåten moppe:P
Skriv svar