Reglerna säger att flaket ska gå hela vägen ner till golv, så börjar nån kolla lite närmre på grejerna är din variant inte vidare bra. Men jag gissar att polisen skulle ha åtskilliga andra allvarligare saker att klaga på om dom börjar leta, eller hur?D4NI3L skrev:i mina papper till traktorn står det måtter runt flaket, dock inte djupet så efter bess satte jag dit ett flak som var 3cm djupt.
flaket ska vara så djupt som det går och man får ha täckt flak om du kan ta bort "locket" utan verktyg, då räknas det som regnskydd.Erik_ skrev:Reglerna säger att flaket ska gå hela vägen ner till golv, så börjar nån kolla lite närmre på grejerna är din variant inte vidare bra. Men jag gissar att polisen skulle ha åtskilliga andra allvarligare saker att klaga på om dom börjar leta, eller hur?D4NI3L skrev:i mina papper till traktorn står det måtter runt flaket, dock inte djupet så efter bess satte jag dit ett flak som var 3cm djupt.
Och nej, en A-traktor får inte ha öppningsbar bagagelucka.
Inte ens det är tillåtet egentligen som regnskydd, vad jag har förstått bor man i norra Sverige. Är det lättare att komma undan med det än i Södra Sverige (Skåne/Östra Danmark)streamjr skrev:flaket ska vara så djupt som det går och man får ha täckt flak om du kan ta bort "locket" utan verktyg, då räknas det som regnskydd.Erik_ skrev:Reglerna säger att flaket ska gå hela vägen ner till golv, så börjar nån kolla lite närmre på grejerna är din variant inte vidare bra. Men jag gissar att polisen skulle ha åtskilliga andra allvarligare saker att klaga på om dom börjar leta, eller hur?D4NI3L skrev:i mina papper till traktorn står det måtter runt flaket, dock inte djupet så efter bess satte jag dit ett flak som var 3cm djupt.
Och nej, en A-traktor får inte ha öppningsbar bagagelucka.
Polarens -87 hade A, vet dock inte ifall den var bytt. Man kan ju altid hoppas då K motorn var riktigt slö och bara hade udda lösningar.bensinskalle skrev:Japp.draken skrev:B230F är vell elektoniskt insprut har ja för mejmoppenissen96 skrev:Det är en 87a med B230F med fögg
Antingen är det en A eller en K. K ganska vanligt på just -87 eftersom det i princip var enda året man körde den.