GasresarN skrev:
Har haft både flera Orion med Loncin motorn och 2 ten7 med Lifan motorn, och Orion tog MINST 15 kick innan den gick igång på en sommardag, medans mina Ten7 startade alltid på första kicken, trotts att den var snorkall mitt i vintern.
Jag hade INGA problem med mina Ten7's, medans på mina Orions så har alla hoppat växlar, knackat ifrån motorn, bultar ifrån motorn skakar loss och flyger både hit och dit, och kedjan var 5cm ifrån att snärta till mig mitt i röven när jag brassade full gas på 4an.
Bara för att du uppenbarligen inte kunde sköta om ett fordon på den tiden så kan du ju inte säga att dom inte håller.
Jag har haft en orion med loncin 125cc-motor själv.
Hade aldrig några problem med motorn där, gick som en klocka, körde nog 100 timmar på samma olja utan några som helst problem, ventiler behövde aldrig ställas, startade ALLTID på första kicken, varesig det var 30+ grader eller -15.
Aldrig några bultar som skaka loss från motorn eller liknande.
Kunde köra första 3 veckorna på en tank aka 3 liter, körde varenda dag då.
Det var ju chassit, ramen o allt det där som var ren SKIT! Fyfan för det, kändes ju som den skulle gå av på mitten bara man åkte normalt, att hoppa ett par meter var ju rena självmordet.
Ekrarna i bakhjulet bara flög åt helvete, lacken på fälgarna försvann direkt, så efter några månader var dom svart-gul-blå fläckiga, dom var svarta när jag köpte fiddyn.
Jag sålde den för ett tag sen till en bekant, han satte på ett annat bakhjul och körde på asfaltsvägen, då gick ramen helt plötsligt av på mitten och han flög över styret.
Jag rekommenderar ts att gå in på
www.fiddy.se , där finns det kunniga personer som kan hjälpa dig bättre.
Men märken som är tillförlitliga är väl pitpro, snakepit, exxo, workz, DBR-1, ten7, BBR
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan