tjenafan, har min Derbi som inte startar nu på vintern, den dog för några veckor sen när jag åkte och nu vill den inte starta, men när man rullar den så bööar den, den tänder inte alls den bara bööar, men undrar om de kan vara att de är för litet munstycke nu när de är kallare? har 82 i just nu och 40lågfart, de är ett mk rör på så jag hade 78 munstycke i innan snön kom... de är också en 19mm förgasare jag har gjort rent förgasaren o sånt, men ja jag tror de är munstycket som är för litet men vad tror ni? tacksam för svar
åj skrev:tjenafan, har min Derbi som inte startar nu på vintern, den dog för några veckor sen när jag åkte och nu vill den inte starta, men när man rullar den så bööar den, den tänder inte alls den bara bööar, men undrar om de kan vara att de är för litet munstycke nu när de är kallare? har 82 i just nu och 40lågfart, de är ett mk rör på så jag hade 78 munstycke i innan snön kom... de är också en 19mm förgasare jag har gjort rent förgasaren o sånt, men ja jag tror de är munstycket som är för litet men vad tror ni? tacksam för svar
Använd choke och rulla.
82 borde räcka för att den ska starta, iallafall med choke, garanterat.
Har du gnista, komp o soppa fram till stiftet? Kolla det.
DerbiKoffe skrev:kolla på tändstiftet vilken färg det har och byt sedan ut det.
Moppen tänder ju inte.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
åj skrev:tjenafan, har min Derbi som inte startar nu på vintern, den dog för några veckor sen när jag åkte och nu vill den inte starta, men när man rullar den så bööar den, den tänder inte alls den bara bööar, men undrar om de kan vara att de är för litet munstycke nu när de är kallare? har 82 i just nu och 40lågfart, de är ett mk rör på så jag hade 78 munstycke i innan snön kom... de är också en 19mm förgasare jag har gjort rent förgasaren o sånt, men ja jag tror de är munstycket som är för litet men vad tror ni? tacksam för svar
Använd choke och rulla.
82 borde räcka för att den ska starta, iallafall med choke, garanterat.
Har du gnista, komp o soppa fram till stiftet? Kolla det.
DerbiKoffe skrev:kolla på tändstiftet vilken färg det har och byt sedan ut det.
Moppen tänder ju inte.
det är ju därför han ska testa att byta tändstift
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
åj skrev:tjenafan, har min Derbi som inte startar nu på vintern, den dog för några veckor sen när jag åkte och nu vill den inte starta, men när man rullar den så bööar den, den tänder inte alls den bara bööar, men undrar om de kan vara att de är för litet munstycke nu när de är kallare? har 82 i just nu och 40lågfart, de är ett mk rör på så jag hade 78 munstycke i innan snön kom... de är också en 19mm förgasare jag har gjort rent förgasaren o sånt, men ja jag tror de är munstycket som är för litet men vad tror ni? tacksam för svar
Använd choke och rulla.
82 borde räcka för att den ska starta, iallafall med choke, garanterat.
Har du gnista, komp o soppa fram till stiftet? Kolla det.
DerbiKoffe skrev:kolla på tändstiftet vilken färg det har och byt sedan ut det.
Moppen tänder ju inte.
det är ju därför han ska testa att byta tändstift
Onödigt att köpa nytt när det räcker med o ta nuvarande och "tvätta" stiftet i ren bensin.
den går likadant på choken kan prova att göra rent tändstiftet som du sa skulle gått ut o skruva med den förut egentligen men då stog de en snutbil utanför
CaToXXo skrev:Har den vägrat starta sedan du pillat med den, eller har den bara stått och vägrat starta en dag?
Om du pillat med den, säker på att du fått dit både bensinslang och vakuumslang rätt, och inte satt dom tvärtom?
om du har vakuumkran dvs.
den dog någon gång i början av december sen har den ståt ute ca en vecka hemma hos en kompis, sen ca 2,5 veckor ute hemma hos mig, och ja jag satte vakumslangen o bensinslangen rätt också;) de är inte så svårt att ta fel på min då vakumkranen är trasig och de rinner bensin hela tiden ur bensinslangen men jag får la plocka isär motorn o byta insug o kolla cylindern för min cylinder kanske är slutkörd nu, de är orginal cylindern som är från -00 och den har gått mer än 3000mil
CaToXXo skrev:Har den vägrat starta sedan du pillat med den, eller har den bara stått och vägrat starta en dag?
Om du pillat med den, säker på att du fått dit både bensinslang och vakuumslang rätt, och inte satt dom tvärtom?
om du har vakuumkran dvs.
den dog någon gång i början av december sen har den ståt ute ca en vecka hemma hos en kompis, sen ca 2,5 veckor ute hemma hos mig, och ja jag satte vakumslangen o bensinslangen rätt också;) de är inte så svårt att ta fel på min då vakumkranen är trasig och de rinner bensin hela tiden ur bensinslangen men jag får la plocka isär motorn o byta insug o kolla cylindern för min cylinder kanske är slutkörd nu, de är orginal cylindern som är från -00 och den har gått mer än 3000mil
Har du bra komp så behöver du ju inte pilla på cylindern.
Kolla som sagt om du har komp, gnista och soppa fram till stiftet.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Har den vägrat starta sedan du pillat med den, eller har den bara stått och vägrat starta en dag?
Om du pillat med den, säker på att du fått dit både bensinslang och vakuumslang rätt, och inte satt dom tvärtom?
om du har vakuumkran dvs.
den dog någon gång i början av december sen har den ståt ute ca en vecka hemma hos en kompis, sen ca 2,5 veckor ute hemma hos mig, och ja jag satte vakumslangen o bensinslangen rätt också;) de är inte så svårt att ta fel på min då vakumkranen är trasig och de rinner bensin hela tiden ur bensinslangen men jag får la plocka isär motorn o byta insug o kolla cylindern för min cylinder kanske är slutkörd nu, de är orginal cylindern som är från -00 och den har gått mer än 3000mil
Har du bra komp så behöver du ju inte pilla på cylindern.
Kolla som sagt om du har komp, gnista och soppa fram till stiftet.
hehe jag har inte komp alls stiftet tänder men tror inte den får fram soppa till stiftet, men ska försöka byta insug men en av skruvarna på insuget gick av (en av dom långa) så har försökt få bort den också för jag har ett nytt insug hemma och då ska jag kolla membranet när jag får bort insuget
åj skrev:
den dog någon gång i början av december sen har den ståt ute ca en vecka hemma hos en kompis, sen ca 2,5 veckor ute hemma hos mig, och ja jag satte vakumslangen o bensinslangen rätt också;) de är inte så svårt att ta fel på min då vakumkranen är trasig och de rinner bensin hela tiden ur bensinslangen men jag får la plocka isär motorn o byta insug o kolla cylindern för min cylinder kanske är slutkörd nu, de är orginal cylindern som är från -00 och den har gått mer än 3000mil
Har du bra komp så behöver du ju inte pilla på cylindern.
Kolla som sagt om du har komp, gnista och soppa fram till stiftet.
hehe jag har inte komp alls stiftet tänder men tror inte den får fram soppa till stiftet, men ska försöka byta insug men en av skruvarna på insuget gick av (en av dom långa) så har försökt få bort den också för jag har ett nytt insug hemma och då ska jag kolla membranet när jag får bort insuget
Du verkar j ha en jävla massa fel på den moppen...
Men har du inte komp så är det ju därför den inte startar.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:
Har du bra komp så behöver du ju inte pilla på cylindern.
Kolla som sagt om du har komp, gnista och soppa fram till stiftet.
hehe jag har inte komp alls stiftet tänder men tror inte den får fram soppa till stiftet, men ska försöka byta insug men en av skruvarna på insuget gick av (en av dom långa) så har försökt få bort den också för jag har ett nytt insug hemma och då ska jag kolla membranet när jag får bort insuget
Du verkar j ha en jävla massa fel på den moppen...
Men har du inte komp så är det ju därför den inte startar.
haha skämta inte, haha har typ inge som funkar som de ska...
de va en kolv som pajja i cylindern och toppen vart helt dålig efter de men orka inte köpa ny top för ska ändå snart köpa ny cylinder